با ورود بخش خصوصی؛ نخستین شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا در یزد آغاز به کار کرد

مدیر عامل شرکت شهاب سیر گفت: نخستین شرکت حمل و نقل بین المللی کالا در بخش هوایی، دریایی و ریلی در یزد آغاز به کار کرد. مجتبی مظاهری نایینی، عصر دیروز در نشستی خبری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت پارتیا کارگو در امارات اظهار داشت: حمل و نقل بین‌المللی در استان یزد از طریق انعقاد تفاهم با این شرکت با سهولت انجام می‌شود و شهاب اکسپرس، تنها شرکت دارای مجوز حمل و نقل بین‌المللی هوایی است که از این پس به مردم و صاحبان صنایع استان یزد خدمت‌رسانی می‌کند. وی عنوان کرد: اغلب شرکت‌های فعال در این حوزه، در حال حاضر فاقد مجوز هستند؛ ضمن اینکه این شرکت‌ها همچنین شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، بسته‌های خود را برای ارسال به اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور، به شهاب اکسپرس تحویل می‌دهد.
ارایه خدمات ارزان‌تر و بدون واسطه در حوزه حمل و نقل بین‌المللی
مظاهری نایینی بیان کرد: این شرکت هم‌اکنون با مجوزهای دریافت شده، این خدمات را بدون واسطه و با قیمت ارزان‌تر به مردم و صاحبان صنایع ارایه می‌دهد؛ به نحوی که برای بار تا وزن
۵ کیلوگرم، تنها ۹۵۰۰ تومان دریافت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حمل و نقل یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه در همه بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی است، گفت: علاوه بر حمل کالا، در آینده‌ای نزدیک، بازاریابی برای فروش کالاهای تولید شده در استان یزد را نیز در برنامه خود وارد خواهیم کرد.
مظاهری نائینی یادآور شد: برخی محدودیت‌ها برای ارسال کالا از ایران در حال کمرنگ شدن است و در حال حاضر تنها محدودیت ما ارسال کالای ایرانی به آمریکا و کاناداست که آن هم درباره بعضی کالا‌ها از جمله فرش دستباف، این محدودیت‌ها کاهش یافته است.
آموزش در اولویت توسعه فعالیت‌های شهاب سیر
وی با اشاره به اینکه برای توسعه فعالیت‌های خود آموزش را نیز در اولویت قرار داده‌ایم، تصریح کرد: با هماهنگی به عمل آمده با رییس مرکز آموزش ایران‌ایر، مقرر شده تا از ۴ اردیبهشت ماه سال جاری، کلاس‌های آموزشی توزیع بار در یزد برگزار شود که تاکنون ۳۵ نفر متقاضی شرکت در این دوره‌ها بوده‌اند.
مدیر عامل شرکت شهاب سیر با بیان اینکه به جز مدیر کل فرودگاه شهید صدوقی یزد، هیچ یک از مسئولان استان همکاری لازم با بخش خصوصی به منظور توسعه حمل و نقل بین‌المللی را نداشته‌اند اظهار امیدواری کرد: با همکاری و حمایت مسئولان
بتوانیم گامی مؤثر در رونق اقتصادی و صنعت استان یزد برداریم.
فعالیت دفاتر شهاب سیر در ۵ نقطه از استان یزد
وی یادآور شد: شهاب سیر در حال حاضر در دو دفتر در سطح شهر در بلوار دانشجو و خیابان مطهری و همچنین در فرودگاه یزد، شهرک صنعتی یزد و منطقه ویژه اقتصادی فعال شده و آماده خدمت‌رسانی به مردم، صاحبان کالا و مشاغل و صنایع است.
امین مهدوی، مدیر شرکت پارتیا کارگو نیز در این نشست با اشاره به اینکه یکی از معضلات صنعت حمل و نقل، کمبود نیروست، اظهار داشت: با توسعه صنعت حمل و نقل به ویژه در حوزه بین‌المللی، علاوه بر اینکه رونق اقتصادی در استان یزد رقم می‌خورد، می‌توان با آموزش نیروها، برای بخش جالب توجهی از افراد اشتغالزایی کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *