افزایش مبلغ بیمه عمر بازنشستگان
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از رایزنی برای افزایش مبلغ بیمه عمر بازنشستگان کشوری خبر داد و اظهار کرد: مبلغ این بیمه از ۳ به ۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد. عباس رشیدی افزود: فرآیند کارشناسی این امر طی شده است و باید حتما از سوی دولت ابلاغ شود تا بتوانیم آن را اجرا کنیم. وی با بیان اینکه در این طرح، پیشنهادی برای افزایش مبلغ بیمه عمر و حادثه بازنشستگان ارایه شده است و پرداخت خسارت از ۳ به ۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد، گفت: اکنون به ازای هر بیمه شده ۱۸۰۰ تومان دریافت می‌کنیم که ۹۰۰ تومان سهم بیمه شده و ۹۰۰ تومان سهم دولت است. مدیر کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری افزود: در مصوبه جدید، حق بیمه ۳۰۰۰ هزار تومان است که سهم بیمه شده ۱۵۰۰ تومان و سهم دستگاه دولتی ۱۵۰۰ تومان خواهد شد.

رونمایی از پورتال
اوقات فراغت جوانان
مدیر کل طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: با تأمین اعتبار لازم، امیدواریم حداکثر تا پایان بهار بتوانیم پورتال اوقات فراغت را رونمایی کنیم. محسن طلایی با اعلام این خبر تصریح کرد: برنامه پورتال اوقات فراغت نوشته شده و نرم‌افزار آن آماده است. وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم به بازنگری پورتال اوقات فراغت که راه‌اندازی آن از دولت قبل در حال پیگیری بود، پرداخت و زمان‌های مختلفی را برای رونمایی از پورتال جدید اعلام کرد. حتی مردادماه سال گذشته از آن به‌طور رسمی رونمایی کرد؛ اما باز هم مشکلات فنی و حقوقی برای پورتال به وجود آمد.

ادامه اخراج پناهجویان از یونان
در مرحله دوم اخراج پناهجویان از یونان، بیش از
۳۰۰ پناهجوی دیگر به ترکیه منتقل شدند. انتظار می‌رود که در روزهای پیش رو هزاران نفر از مهاجران به ترکیه منتقل شوند. پناهجویانی که از مناطق آرام‌تری مثل پاکستان و مصر به یونان رفته‌اند، بیشتر با خطر اخراج روبه‌رو هستند.
این انتقال اجباری مهاجران بر اساس توافقنامه بین دولت ترکیه و اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد. توافقنامه‌ای که با انتقاد نهادهای حقوق بشری از جمله کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روبه‌رو شده بود.

 

آغاز ثبت‌نام کلاس‌های هنری فرهنگسرای خانواده
فرهنگسرای خانواده همزمان با آغاز سال جدید کارگاه‌هایی را در رشته‌های مختلف هنری برگزار می‌کند. این رشته‌ها شامل سرمه‌دوزی، جواهردوزی، کار با نمد شفق‌دوزی، عروسک‌های خمیری، گل‌سازی کریستال مینا کاری، تزیینات شیشه و سرامیک و طراحی است که هر کدام در ۱۰ جلسه ویژه علاقه‌مندان در رده سنی بزرگسال برگزار می‌شود. زمان آغاز این کلاس‌ها از
۱۳ اردیبهشت‌ماه است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به فرهنگسرای خانواده واقع در خیابان جی
خیابان لاهور، خیابان مفتح شرقی، جنب ورزشگاه پیروزی مراجعه کنند.

«سامانه هوشمند تاکسی»
در تابلوهای شهری
کمیته فرهنگ شهروندی، تابلوهای تبلیغات شهری را به موضوع «سامانه هوشمند تاکسی» اختصاص داد. به گزارش ایمنا، دبیر کمیته فرهنگ شهروندی با بیان این مطلب گفت: بخش اتوبوسرانی، تاکسیرانی مترو و … از موضوعات مهم در حوزه حمل و نقل بوده که بخش تاکسیرانی از این حوزه بیشتر مورد توجه و استفاده شهروندان است. محمدحسن مردانی اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکسی‌های شهر اصفهان به سیستم سامانه هوشمند تاکسی مجهز شده‌اند و هنوز فرهنگ‌سازی لازم در خصوص استفاده از این سامانه صورت نگرفته است، لذا در همین راستا کمیته فرهنگ شهروندی وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با ارایه طرح‌های تبلیغات شهری به این موضوع پرداخته است.
وی افزود: دریافت عادلانه هزینه کرایه تاکسی بر اساس پارامترهای مسافت، حل شدن مشکل پول خرد در پرداخت کرایه‌ها مسیریابی بر روی نقشه و … از جمله قابلیت‌های سامانه تاکسی هوشمند است که در این طرح‌ها به آن اشاره شده است. وی ادامه داد: تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ تابلوی تبلیغاتی در ایستگاه‌های اتوبوس به مدت یک ماه و تعداد
۳۰۰ تابلوی تبلیغاتی شهری در چهارراه‌ها و میادین شهر اصفهان به مدت ۱۵ روز با موضوع «سامانه هوشمند تاکسی» از سوی کمیته فرهنگ شهروندی مورد توجه شهروندان قرار می‌گیرد. دبیر کمیته فرهنگ شهروندی خاطرنشان کرد: انتشار بروشور، فیلم و برگزاری جشن‌های آموزشی نیز از جمله برنامه‌هایی است که به منظور نهادینه کردن فرهنگ استفاده از سامانه هوشمند تاکسی از سوی کمیته فرهنگ شهروندی و با همکاری سازمان تاکسیرانی اجرا خواهد شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *