صادرات ۲ میلیون تنی هدف فولاد مبارکه

مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: حفظ بازارهای صادراتی و برنامه برای صادرات ۲ میلیون تن از جمله اهداف سال ۹۵ فولاد مبارکه است.
بهرام سبحانی افزود: در شرایطی که در دنیا، صنعت فولاد دچار چالش اساسی شده و شرکت‌های بزرگ عرصه را خالی می‌کنند، فولاد مبارکه توانست خود را از این آسیب نجات دهد و پایدار بماند. سبحانی افزود: با همت و تلاش همه کارکنان فولاد مبارکه یک میلیون و ۷۹۳ هزار تن صادرات داشت و رکورد سالیانه صادرات از ابتدای راه‌اندازی تاکنون به ثبت رسید. وی با اشاره به اهداف کلان شرکت در سال ۹۵ افزود: تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای شروع شده، باید انجام شود و هرچه زودتر در مدار تولید قرارگیرند. مدیر عامل فولاد مبارکه حفظ بازارهای صادراتی و تلاش برای توسعه بازار و برنامه برای صادرات ۲ میلیون تن را از دیگر اهداف سال ۹۵ خواند و افزود: افزایش بهره‌وری در همه زمینه‌های مصرف انرژی، نیروی انسانی، مواد، تجهیزات و…
جانشین‌پروری، مدیریت و بهینه‌سازی سطح موجودی‌های کالا و قطعات، مدیریت مصرف آب و استفاده بهینه از پساب شهری و صنعتی، حفظ محیط زیست و حذف فعالیت‌های بدون ارزش افزوده، از دیگر اهدافی است که در فولاد مبارکه با همراهی و همکاری همه همکاران انجام خواهد شد.

تحقق اقتصاد مقاومتی
فقط به عهده دولت نیست
یک اقتصاددان معتقد است که در موضوع اقتصاد مقاومتی، از اقدام تا عمل فقط دولت نباید اقدام کند، بلکه سه قوه باید همکاری لازم را داشته باشند تا اقتصاد کشور به ثبات، تعادل و رشد پایدار برسد. کمیل طیبی، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، درباره معنای «اقتصاد مقاومتی، از اقدام تا عمل» چنین توضیح داد: اقتصاد مقاومتی از اقدام تا عمل به این معنی است که در اقتصاد کشور باید رشد پایدار
سرمایه‌گذاری پایدار، تولید پایدار و شرایط تعادلی در عرضه و تقاضا به وجود آید که اقتصاد کشور از نوسانات متعددی که از خارج یا داخل کشور اتفاق می‌افتد، مصون بماند. وقتی اقتصاد کشور به سمت شرایط تعادلی پیش رود و تحت تأثیر نوسانات مختلف قرار نگیرد، می‌توانیم از به وجود آمدن شرایط پایدار برای اقتصاد کشور صحبت کنیم که زمینه‌های لازم برای رشد پایدار و مستمر را فراهم می‌کند.

سفر وزیر اقتصاد به کرمان
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان
از سفر دکتر طیب‌نیا، وزیر اقتصاد به کرمان خبر داد. «حمید شیخ‌اسدی» با اشاره به اینکه دکتر علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد بعد از ظهر چهارشنبه ۲۵ فروردین وارد کرمان می‌شود، گفت: این سفر به منظور پیگیری مسایل بیمه‌ای، مالیاتی، بانکی و اعتباری استان صورت می‌پذیرد. وی با بیان اینکه سفر وزیر اقتصاد به کرمان به صورت یکروزه برنامه‌ریزی شده است و عصر پنجشنبه کرمان را به مقصد تهران ترک می‌کند، افزود: در این سفر کارخانه فولاد ایرانیان بردسیر با حضور وزیر اقتصاد افتتاح می‌شود.

افتتاح طرح هادی روستایی
در چهارمحال و بختیاری
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، طرح هادی روستایی دزک از توابع شهرستان کیار بهره‌برداری شد. بهروز رییسی اظهار کرد: اجرای ۲ هزار و ۲۰۰ متر جوی و جدول
یک‌هزار و ۳۵۰ متر پیاده روسازی و ۶ هزار متر آسفالت و زیرسازی از اقدامات اجرایی در این طرح است. وی افزود: اجرای این طرح از سال گذشته آغاز و امسال با هزینه ۴ میلیارد ریال افتتاح شد. رییسی خاطرنشان کرد: تا پایان امسال ۱۶۳ طرح هادی روستایی در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

راه‌اندازی ستاد فرماندهی
اقتصاد مقاومتی در یزد
استاندار یزد با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سال جدید از راه‌اندازی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان یزد خبر داد. «سیدمحمد میرمحمدی» در اولین نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد
با اشاره به ضروت استفاده از ظرفیت‌های داخلی در راستای توسعه بیش از پیش استان اظهار کرد: استان یزد در سال گذشته با مشارکت خوب مردم و همت بالای مسئولان استان، دستاوردهای خوبی کسب کرده است. استاندار با تاکید بر توجه ویژه به ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی،‌ ۱۲ برنامه ملی تدوین کرده که دارای ۶۰ طرح و بیش از ۲۵۰ پروژه عملیاتی است که به تصویب شورای اقتصادی نیز رسیده است. میرمحمدی افزود: پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به استان یزد، ایجاد زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی،‌ ایجاد اشتغال پایدار ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی،‌ گسترش ابعاد فعالیت‌های دانش‌بنیان و جلب مشارکت افراد برای اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام،‌ از جمله مهم‌ترین موارد در دستور کار استان در سال جدید است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *