فرمانده انتظامی استان کرمان خبر داد: سهم ۵۴ درصدی موتورسیکلت‌سواران در تصادفات

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه
۵۴ درصد تصادفات را موتورسیکلت‌سواران تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: در سال گذشته ۴ هزار و ۴۰۷ فقره تصادف جرحی موتورسیکلت‌سواران بود که در نهایت ۴ هزار و ۳۳۱ نفر مجروح شدند و ۷۶ نفر فوت کردند.
تلفات قابل پیشگیری است
سردار رضا بنی‌اسدی‌فر در نشست هیئت مدیره ستاد دیه استان کرمان گفت: متاسفانه شاهد تلفات متعددی در حوزه تصادفات رانندگی هستیم که اگر برنامه‌ریزی مناسبی در این بخش صورت گیرد، خیلی از تلفات قابل پیشگیری خواهد بود.
علل تصادفات موتورسیکلت‌سواران
وی از وقوع ۷۴۷ فقره تصادف موتورسیکلت‌سواران در سال گذشته در استان خبر داد و بیان کرد: متاسفانه از این تعداد تصادف، ۷۶ فقره تصادفات منجر به فوت گشت. فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به علل تصادفات موتورسیکلت‌سواران گفت: ۱۳۶ فقره بر اثر واژگونی، ۵۸۷ فقره بر اثر برخورد ۲ وسیله نقلیه و ۴۳ فقره برخورد با عابر پیاده بوده است که از این بین ۵۱۲ فقره در محورهای روستایی و ۲۱۵ فقره بین شهری بوده است.
نداشتن کلاه ایمنی
بنی‌اسدی‌فر با بیان اینکه ۷۰ درصد تلفات موتورسیکلت‌سواران به دلیل نداشتن کلاه ایمنی است، تصریح کرد: در طرح نوروز سال جاری، ۲۹ فقره تصادفات جرحی توسط موتورسیکلت‌سواران صورت گرفت که متاسفانه در این بین، ۳ نفر فوت کردند و ۳۳ نفر مجروح شدند.
فراوانی وقوع تصادفات
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به فراوانی وقوع تصادفات موتورسیکلت‌سواران گفت: ۱۸۹ فقره تصادف در شهرستان کرمان، ۱۵۰
فقره رفسنجان، ۱۲۹ فقره زرند، ۴۶ فقره انار، ۴۲ فقره بم، ۳۶ فقره فهرج و ۲۹ فقره ارزوییه، ۲۶ فقره بافت، ۲۱ فقره نرماشیر،۱۶ فقره سیرجان،۱۲ فقره شهر بابک، ۹ فقره رابر و ۹ فقره کوهبنان در سال جاری تصادفات موتورسیکلت‌سواران بوده است.
بنی‌اسدی‌فر تصریح کرد: ۸ هزار ۲۰۸ فقره تصادفات فوتی و جرحی در سال جاری به وجود آمد که ۹ هزار ۸۱۱ نفر مجروح شدند و ۲۱۵ نفر فوت کردند.
استاندارد نبودن خودروها و جاده‌ها
فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه استاندارد نبودن خودروها و جاده‌ها، عامل دیگر تصادفات است، بیان کرد: در این بین بیمه‌ها با آسیب‌شناسی‌های لازم، منجر به کاهش بسیاری از تصادفات می‌شوند.
توقیف ۱۷ هزار موتورسیکلت
همچنین رییس‌پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: ۱۷ هزار موتورسیکلت در سال گذشته در استان کرمان توقیف شده است که باید برای رانندگان آن‌ها قبل از اهدای دستگاهشان جلسات آموزشی برگزار و به آنان کلاه ایمنی اهدا
شود.
سرهنگ «حمید معین زاده» با بیان اینکه ۷۰ درصد عامل تصادفات، عوامل انسانی است که باید برای جلوگیری از این موضوع فرهنگ‌سازی‌های زیادی صورت گیرد، ادامه داد: شهرداری‌ها، همان طور که کمک زیادی جهت رفع تصادفات در نقاط حادثه‌خیز داشتند، باید در امر فرهنگ‌سازی هم کمک کنند.
رییس‌پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان بیان کرد: درصدی از تابلوهای تبلیغاتی در کل شهرها باید در اختیار پلیس گذاشته شود تا در خصوص کاهش تلفات فرهنگ‌سازی‌های لازم صورت گیرد.
وی تصریح کرد: بسیاری از اداره‌ها بیشترین موتورسیکلت‌سواران را دارند و باید رانندگان سازمان موظف به استفاده از کلاه ایمنی شوند.
رییس‌پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: در استان کرمان ۸۷ پارکینگ وجود دارد که حدود ۳۰ هزار موتور در پارکینگ‌هاست و برای تخلیه آن‌ها باید چاره‌ای
اندیشید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *