Page 1 - هفته نامه اصفهان کيميا - شماره دوم
P. 1

‫‪1000‬تومان‬  ‫شماره دو‬                                  ‫سال اول‬  ‫هفته نامه سیاسی‪ ،‬فرهنگی‬                                  ‫‪Monday 26 jan 2015‬‬                                               ‫‪ 5‬ربیع الثانی ‪1436‬‬  ‫دوشنبه ‪ 6‬بهمن ماه ‪93‬‬

‫‪Esfahan.kimia@gmail.com‬‬                                                                                                                 ‫مطبوعات باید همیشـه در‬
                                                                                                                                        ‫خدمت اسلام عزیز و مردم‬
                        ‫معتقدم که آزادی قلم و بیان حق‬
                        ‫مسلم مردم و مطبوعات هست در‬                                                                                                 ‫و کشور باشند‪.‬‬
                        ‫این هم هیچ تردیدی ندارم و این جزء‬
                        ‫اصول مص ّرحه قانون اساسی است‪.‬‬                                                                                   ‫صحیفه نور‪ ،‬ج ‪ ،8‬ص ‪14‬‬

                                                                                                            ‫رهبر معظم انقلاب اسلامی‪:‬‬

                 ‫قهرمانی و محبوب شدن یک شمشیر دو لب است‬
                  ‫همین صفحه‬

‫صفحه ‪2‬‬                     ‫نامه مهم امام خامنه ای‬                                                                                                                                                                  ‫دیدار قهرمانان و ورزشکاران مسابقات‬
                 ‫به جوانان اروپا و امریکای شمالی‬                                                                                                                                                         ‫آسیایی و پارا آسیایی با رهبر انقلاب ص ‪1‬‬
  ‫ص‪1‬‬
                                            ‫استاندار کرمان‪:‬‬                                                                                                                                                                                         ‫استاندار اصفهان‪:‬‬
‫صفحه ‪2‬‬              ‫افتتاح‪۱۵۰۰‬میلیارد تومان پروژه در کرمان‪،‬‬
                                                                                                                                                                                                                          ‫نباید درهای کشور بدون نظارت‬
  ‫ص‪2‬‬                      ‫فروش ‪۱۷‬میلیارد تومان سهام پدیده‬                                                                                                                                                ‫به روی تکنولوژی غرب باز شود ص ‪2‬‬

                 ‫اجرای بیش از ‪ 100‬ویژه برنامه فرهنگی و هنری‬                                                                                                                                                   ‫حنجر ‏های که از آن به روحانیت اهانت شده‪،‬‬
                                                                                                                                                                                                         ‫باید دریده شود ص ‪3‬‬
‫صفحه ‪2‬‬                      ‫در چهارمحال و بختیاری‬
                                                                                                                                                                                                             ‫هشدار پلیس اصفهان به متصدیان واحدهای‬
  ‫ص‪2‬‬                                                                                                                                                                                                     ‫صنفی ص ‪2‬‬

                                      ‫استان یزد‬                                                                                                                                                                                     ‫نوشته های عالم خیال‬

‫صفحه ‪2‬‬           ‫توسعه ‪ 17‬هزار پورت ‪ ADSL‬در دهه فجر‬                                                                                                                                                      ‫ص‪4‬‬

   ‫ص‪2‬‬

‫‪ ۷۰۰‬نفـر از زندانیـان اصفهـان حافـظ ‪ ۱۵‬صفحه ‪2‬‬
  ‫جـزء قـرآن شـدند ص ‪2‬‬

‫زیـادی صـورت گرفتـه اسـت تـا ایـن دیـن بـزرگ‪ ،‬در جایگاه‬               ‫نامه مهم امام خامنه ای‬                                                                                                               ‫دیدار قهرمانان و ورزشکاران‬
                                                                                                                                                                                                         ‫مسابقات آسیایی و پارا آسیایی با‬
‫دشـمنی ترسـناک نشـانده شـود‪ .‬تحریـک احسـاس رعـب و‬                     ‫به جوانان اروپا وامریکای شمالی‬
                                                                                                                                                                                                                   ‫رهبر انقلاب‬
‫نفــرت و بهر‌هگیــری از آن‪ ،‬متأ ّســفانه ســابقه‌ای طولانــی در‬

‫تاریــخ سیاســی غــرب دارد‪ .‬مــن در اینجــا نمیخواهــم بــه‬

‫«هرا ‌سهــای» گوناگونــی کــه تاکنــون بــه م ّلتهــای غربــی‬

‫القــاء شــده اســت‪ ،‬بپــردازم‪ .‬شــما خــود بــا مــروری کوتــاه‬

‫بــر مطالعــات انتقــادی اخیــر پیرامــون تاریــخ‪ ،‬م ‌یبینیــد‬

‫کــه در تاریخنگار ‌یهــای جدیــد‪ ،‬رفتارهــای غیــر صادقانــه‬

‫و مز ّورانـه‌ی دولتهـای غربـی بـا دیگـر م ّلتهـا و فرهنگهـای‬                                                                                                                                             ‫حضـرت آیـت الله خامنـه‌ای صبـح روز چهارشـنبه در دیـدار‬

‫جهــان نکوهــش شــده اســت‪ .‬تاریــخ اروپــا و امریــکا از‬             ‫حـ ّس حقیق ‌تجویـی را در قلبهـای شـما زند‌هتـر و هوشـیارتر‬                         ‫بسم‌ الله ال ّرحمن ال ّرحیم‬                     ‫قهرمانــان و ورزشــکاران مســابقات آســیایی و پــارا آســیایی‬
                                                                      ‫می‌یابــم‪ .‬همچنیــن در ایــن نوشــته بــه سیاســتمداران و‬                 ‫به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی‬
‫بــرده‌داری شرمســار اســت‪ ،‬از دوره‌ی اســتعمار ســرافکنده‬            ‫دولتمـردان شـما خطـاب نمیکنـم‪ ،‬چـون معتقـدم کـه آنـان‬                                                                              ‫اینچئــون بــا اشــاره بــه نقــش پیروزی‌هــای قهرمانــان‬
                                                                      ‫آگاهانــه راه سیاســت را از مســیر صداقــت و درســتی جــدا‬        ‫حـوادث اخیـر در فرانسـه و وقایـع مشـابه در برخـی دیگـر‬
‫اسـت‪ ،‬از سـتم بـر رنگی ‌نپوسـتان و غیـر مسـیحیان خجـل‬                                                                                   ‫از کشــورهای غربــی مــرا متقاعــد کــرد کــه دربــاره‌ی آنهــا‬  ‫ورزشـی در بوجـود آوردن احسـاس افتخـار ملـی در مـردم‪،‬‬
                                                                                                                    ‫کرده‌انــد‪.‬‬         ‫مســتقیماً بــا شــما ســخن بگویــم‪ .‬مــن شــما جوانــان را‬
‫اسـت؛ مح ّققیـن و مو ّرخیـن شـما از خونریزی‌هایـی کـه بـه‬             ‫سـخن مـن بـا شـما دربـاره‌ی اسـام اسـت و به‌طـور خـاص‪،‬‬            ‫مخاطـب خـود قـرار میدهـم؛ نـه بـه ایـن ع ّلـت کـه پـدران و‬       ‫اسـتقامت معنـوی ورزشـکاران و قهرمانـان بـر حفـظ و ترویـج‬
‫نـام مذهـب بیـن کاتولیـک و پروتسـتان و یـا بـه اسـم مل ّیـت‬           ‫دربــاره‌ی تصویــر و چهــره‌ای کــه از اســام بــه شــما ارائــه‬  ‫مـادران شـما را ندیـده م ‌یانـگارم‪ ،‬بلکـه بـه ایـن سـبب کـه‬
‫و قوم ّیــت در جنگهــای ا ّول و د ّوم جهانــی صــورت گرفتــه‪،‬‬         ‫میگـردد‪ .‬از دو دهـه پیـش بـه ایـن سـو ـــ یعنـی تقریبـاً‬          ‫آینـده‌ی ملّت و سـرزمینتان را در دسـتان شـما میبینـم و نیز‬       ‫ارزش هــا و شــعائر دینــی در مقابــل دیــدگان میلیــون هــا‬
                                                                      ‫پــس از فروپاشــی اتّحــاد جماهیــر شــوروی ـــ تلاشــهای‬
                      ‫عمیقــاً ابــراز ســرافکندگی میکننــد‪.‬‬                                                                                                                                             ‫انسـان را بسـیار بـا اهمیـت دانسـتند و تأکیـد کردنـد‪ :‬ایـن‬

‫ایــن به‌خود ‌یخــود جــای تحســین دارد و هــدف مــن نیــز‬                                                                                                                                               ‫اســتقامت معنــوی در عرص ‌ههــای جهانــی معــ ّرف و نشــانگر‬
                                                                                                                                                                                                         ‫عنصـر مسـتحکم اسـتقامت و ایسـتادگی ملـت ایـران اسـت‪.‬‬

‫از بازگوکـردن بخشـی از ایـن فهرسـت بلنـد‪ ،‬سـرزنش تاریـخ‬                                                                                                                                                  ‫رهبــر انقــاب اســامی‪ ،‬بــا تشــکر فــراوان از پیروز ‌یهــا‬

‫نیسـت‪ ،‬بلکـه از شـما میخواهـم از روشـنفکران خـود بپرسـید‬                                                                                                                                                 ‫و مــدال‌آوری ورزشــکاران در بازی‌هــای آســیایی و پــارا‬

‫چــرا وجــدان عمومــی در غــرب بایــد همیشــه بــا تأخیــری‬                                                                                                                                              ‫آسـیایی‪ ،‬شـناخت افتخـارات ملـی و همچنیـن وجـود روحیـه‬

‫چنــد ده ســاله و گاهــی چنــد صــد ســاله بیــدار و آگاه‬                                                                                                                                                ‫افتخــار ملــی در یــک ملــت را زمین ‌هســاز حرکــت به‌ســوی‬

‫شـود؟ چـرا بازنگـری در وجـدان جمعـی‪ ،‬بایـد معطـوف بـه‬                                                                                                                                                    ‫افتخــارات بــزرگ برشــمردند و گفتنــد‪ :‬اینکــه یــک جــوان‬

‫گذشــته‌های دور باشــد نــه مســائل روز؟ چــرا در موضــوع‬                                                                                                                                                ‫ورزشــکار‪ ،‬قهرمانــی خــود را بــه ملــت تقدیــم‪ ،‬و احســاس‬

‫مه ّمـی همچـون شـیو‌هی برخـورد بـا فرهنـگ و اندیشـه‌ی‬                                                                                                                                                    ‫خرســندی و افتخــار را بــه درون د ‌لهــای مــردم منتقــل‬

‫اسـامی‪ ،‬از شـک ‌لگیری آگاهـی عمومـی جلوگیـری میشـود؟‬                                                                                                                                                                      ‫م ‌یکنــد‪ ،‬اقــدام بســیار بــا ارزشــی اســت‪.‬‬

‫شــما بخوبــی میدانیــد کــه تحقیــر و ایجــاد نفــرت و‬                                                                                                                                                  ‫حضــرت آیــت الله خامنــ ‌های بــا اشــاره بــه معطــوف شــدن‬

‫تــرس موهــوم از «دیگــری»‪ ،‬زمینــه‌ی مشــترک تمــام‬                                                                                                                                                     ‫همـه نگاههـا بـه یـک قهرمـان ورزشـکار‪ ،‬خاطرنشـان کردنـد‪:‬‬

‫آن ســودجویی‌های ســتمگرانه بــوده اســت‪ .‬اکنــون مــن‬                                                                                                                                                   ‫منــش و رفتــار ورزشــکار‪ ،‬بعــد از قهرمانــی‪ ،‬معــرف ملــت و‬

‫میخواهــم از خــود بپرســید کــه چــرا سیاســت قدیمــی‬                                                                                                                                                   ‫فرهنــگ و شــخصیت ملــی و همچنیــن اســتقامت معنــوی‬

‫هرا ‌سافکنــی و نفر ‌تپراکنــی‪ ،‬ای ‌نبــار بــا شــ ّدتی بی‌ســابقه‪،‬‬                                                                                                                                                         ‫ملـت ایـران اسـت‪.‬‬

‫اســام و مســلمانان را هــدف گرفتــه اســت؟ چــرا ســاختار‬                                                                                                                                               ‫ایشــان در تبییــن موضــوع اســتقامت معنــوی گفتنــد‪ :‬در‬

‫قــدرت در جهــان امــروز مایــل اســت تفکــر اســامی در‬                                                                                                                                                  ‫دنیایـی کـه دین‌زدایـی و عف ‌تزدایـی در دسـتور کار مراکـز‬

‫حاشـیه و انفعـال قـرار گیـرد؟ مگـر چـه معانـی و ارزشـهایی‬                                                                                                                                                ‫بی ‌نالمللــی و امپراطــوری رســانه‌ای جهانــی قــرار گرفتــه‬

‫در اســام‪ ،‬مزاحــم برنامــه‌ی قدرتهــای بــزرگ اســت و چــه‬                                                                                                                                              ‫اســت و موضــوع برهنگــی و ب ‌یعفتــی ب ‌هصــورت گســترده‬

‫منافعــی در ســایه‌ی تصویرســازی غلــط از اســام‪ ،‬تأمیــن‬                                                                                                                                                ‫ترویــج می‌شــود‪ ،‬نشــان دادن مظهــر معنویــت‪ ،‬ب ‌هوســیله‬

‫میگـردد؟ پـس خواسـته‌ی ا ّول مـن ایـن اسـت کـه دربـاره‌ی‬                                                                                                                                                 ‫یــک جــوان ورزشــکار ایرانــی‪ ،‬در واقــع معرفــی توانایــی‬

‫انگیز‌ههـای ایـن سـیا‌هنمایی گسـترده علیـه اسـام پرسـش‬                                                                                                                                                   ‫ایسـتادگی معنـوی ملـت ایـران در مقابـل ایـن مـوج عظیـم‬

                            ‫و کاوش کنیــد‪.‬‬                                                                                                                                                                                   ‫انحرافــی در جهــان اســت‪.‬‬

‫خواســته‌ی دوم مــن ایــن اســت کــه در واکنــش بــه ســیل‬                                                                                                                                               ‫رهبــر انقــاب اســامی در ادامــه چنــد توصیــه را بیــان‬

‫پیشــداور ‌یها و تبلیغــات منفــی‪ ،‬ســعی کنیــد شــناختی‬                                                                                                                                                                                                              ‫کردنــد‪.‬‬

‫مسـتقیم و بی‌واسـطه از ایـن دیـن بـه دسـت آوریـد‪ .‬منطـق‬                                                                                                                                                  ‫پرهیــز از تخلفــات قانونــی در عرص ‌ههــای بی ‌نالمللــی و‬

‫سـلیم اقتضـاء میکنـد کـه لااقـل بدانیـد آنچـه شـما را از آن‬                                                                                                                                              ‫همچنیــن در عرص ‌ههــای داخلــی ورزشــی و لــزوم برخــورد‬

‫میگریزاننـد و میترسـانند‪ ،‬چیسـت و چـه ماه ّیتـی دارد‪ .‬مـن‬                                                                                                                                                ‫قاطــع بــا متخلفیــن‪ ،‬اولیــن توصیــه حضــرت آیــت الله‬

‫« ادامه در ص ‪»2‬‬  ‫اصـرار نمیکنـم کـه برداشـت مـن یـا‪...‬‬                                                                                                                                                   ‫« ادامه در ص ‪»2‬‬     ‫خامنــه‌ای بــود‪...‬‬
   1   2   3   4