آیت الله نوری همدانی در دیدار با هیئت‌رییسه مجمع نمایندگان طلاب: تجربه نشان داده با غرب و آمریکا نمی‌توان کنار آمد

حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با اعضای هیئت رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، با تاکید بر اینکه حوزه باید انقلابی بماند تحقق این مهم را نیازمند توجه به الزاماتی از جمله شناخت دقیق معارف انقلابی و اندیشه‌های حضرت امام دانست.
به گزارش کیمیای وطن، حضرت آیت الله نوری همدانی، ظهر دیروز در دیدار با رییس و اعضای هیئت رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، بر لزوم حفظ و تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه تاکید کرد.
وی فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: همان‌گونه که معظم له تاکید فرمودند، حوزه باید انقلابی بماند؛ نظام اسلامی از این حوزه برخاسته و علت محدثه باید علت مبقیه نیز باشد.
حضرت آیت الله نوری همدانی انقلابی ماندن حوزه را نیازمند الزاماتی دانست و در این راستا شناخت معارف انقلاب اسلامی و آسیب‌های متوجه آن را بسیار مهم ارزیابی و علما و فضلای حوزه را به مطالعه آثار و اندیشه‌های حضرت امام(ره) توصیه کرد.
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه آنچه را که مدنظر رهبر معظم انقلاب است باید در حوزه، اجرایی و عملیاتی کنیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه مجمع نمایندگان با توجه به جایگاهی که دارد، باید نقش خود را ایفا کند؛ شما باید خودتان را بشناسانید و به گونه ای عمل کنید که دیگران به شما نگاه کنند.حضرت آیت الله نوری همدانی یادآورشد: امروز روز سکوت و خاموشی نیست؛ امروز حفظ انقلاب نیاز به حضور آگاهانه و متعهدانه در صحنه دارد؛ این انقلاب نیاز به حضور و نقش آفرینی افرادی دارد که متعهدانه و دلسوزانه در میدان باشند. وی خاطرنشان کرد: حوزه باید در عرصه مسایل سیاسی حرف داشته باشد و در برابر سیاست‌های غیر اسلامی و غیر انقلابی به میدان بیاید و شجاعانه اعلام موضع کند. حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برجام و بهانه‌جویی‌های پسا برجام غرب و آمریکا اشاره و تصریح کرد: به رغم توافق حاصل شده در موضوع هسته ای، چند کشور از جمله آمریکا و انگلیس مسایل موشکی را بهانه کرده اند. این مرجع تقلید غرب و آمریکا را غیر قابل اطمینان و اعتماد دانست و گفت: تجربه نشان داده هیچ گاه نمی توان با غرب و آمریکا کنار آمد؛ چرا که خوی جنایت، تجاوز و سلطه‌گری با روح آن‌ها عجین است. وی مبارزه با استکبار جهانی را از اصول انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: هیچ گاه نباید به غرب خوش بین بود و تصور کرد می توان با آن‌ها ارتباط حسنه و مثبت داشت. اگر ما روزی دست از اصول و انقلاب خود برداریم و تسلیم محضشان شویم، آن وقت آن‌ها کاری به ما نخواهند داشت.
این مرجع تقلید تصریح کرد: ما غرب را به خوبی شناخته ایم و با مستکبران در ستیز هستیم و این راه باید با قدرت ادامه پیدا کند. وی ارتباط حوزویان و دانشگاهیان را امری مهم خواند و تاکید کرد: حوزه و دانشگاه باید در کنار هم برای تعالی نظام اسلامی تلاش کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *