اصفهان در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفت

نگاه شهرداری اصفهان در توسعه کلان‌شهر اصفهان این است که مردم در گوشه و کنار اصفهان شیرینی اجرای پروژه‌های عمرانی را بچشند موضوعی که در گذشته کمتر شاهد آن بودیم و اکنون با سفر به دل مردم، آنها این موضوع را شاهد هستند.
موضوعی که توسعه شهر را به همراه دارد و پویایی فعالیت‌های اجرایی شهرداری را نشان می‌دهد، نمود این موضوع اجرای برنامه «هر هفته، چند افتتاح» است که با حضور پرشور مردم در محلات مختلف شهر در حال اجراست محلاتی که در گذشته آنگونه که باید و شاید شاهد حضور مسئولان شهری در دل خود نبوده‌اند و از نزدیک مشکلات خود را با مدیران شهری مطرح نکرده‌اند.
اما اکنون برنامه «هر هفته چند افتتاح»، شهردار و اعضای شورای شهر را در دل مردم می‌برد تا اهالی محل ضمن اینکه شاهد به بار نشستن تلاش‌های شهرداری در محلات خود هستند از نزدیک و بی‌پرده از چالش‌های محلات خود برای مسئولان بگویند.
طرح «هر هفته چند افتتاح» در آغاز کار خود افتتاح‌هایی در محلات محروم شهر نیز داشته تا به نوعی توجه شهرداری اصفهان به این محلات را نیز نشان دهد و یکی از ویژگی‌های بارز این افتتاح‌ها توجه به خانواده شهداست و در واقع بسیاری از آنها به دست پدران و مادرانی به بهره‌برداری رسیده که فرزندان خود را در راه آرمان‌های میهن اسلامی خویش فدا کرده‌اند.
نگاه شهرداری در این پروژه نگاهی فرا بخشی بوده و تنها به یک بعد نگاه نکرده است و ما شاهد به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های مختلفی چون فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و عمرانی در سطح شهر اصفهان هستیم که هر یک از آنها نیز در یکی از مناطق شهرداری به بهره‌برداری رسیده است.

پروژه‌های زیادی به ویژه در مناطق محروم در صف افتتاح است
شهردار اصفهان در خصوص اجرای طرح «هر هفته چند افتتاح» می‌گوید: پروژه‌های زیادی به ویژه در مناطق محروم در صف افتتاح است.
دکتر مهدی جمالی‌نژاد تصریح کرد: شهرداری با شعار «توزیع عادلانه خدمات و امکانات» در حال خدمت به مردم است و هدف اصلی نیز مناطق محروم هستند، البته این بدین معنی نیست که مناطق برخوردار اصفهان فراموش شده‌اند بلکه مقصود ما، تمرکز بر روی مناطق محروم است.
وی در این باره می‌گوید: پروژه‌های عمرانی استان متفاوت بوده و سعی شده در حوزه‌های مختلف همچون فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و خدماتی به بهره‌برداری برسد. جمالی‌نژاد ضمن بیان تنوع سبد پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان معتقد است با ساخت فرهنگسرا در محلات محروم می‌توان در جهت ارتقای شاخص کیفیت زندگی و فرهنگ شهروندی و پایه‌گذاری مولفه‌های شهر ایرانی، اسلامی در این محله‌ها اقدام کرد.
وی با بیان اینکه سعی شهرداری بر این است تا در حوزه‌های عمرانی، پروژه‌های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی را در کنار هم داشته باشد، گفت:‌ در شهرداری اصفهان هر هفته به صورت متنوع پروژه‌های مختلفی به بهره‌برداری می‌رسد، برای مثال یک هفته پروژه‌های فرهنگی مانند فرهنگسرا و هفته بعد پروژه‌های ترافیکی و خدمات شهری افتتاح خواهد شد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه تعادل‌بخشی و توزیع متعادل سرانه‌های پایدار درمناطق محروم از جمله راهکارهای بسیار مناسب در حوزه مدیریت شهری است، تصریح کرد: مناطق محروم بسیاری از امکانات را ندارند و برای اینکه بتوانیم این امکانات را به‌صورت متوازن در سطح شهر داشته باشیم باید این سرانه‌ها را احصا کنیم.

افتتاح سه پروژه فرهنگی و ورزشی در منطقه ۸
در این هفته روز شنبه ۳۰ آذرماه به افتتاح پروژه‌های منطقه ۸ شهرداری اختصاص یافت و سه پروژه شهری شامل فرهنگسرای بانوان فروغی، فرهنگسرای ملک‌الشعرای بهار و زورخانه شهدای رضایی در این منطقه محروم شهر اصفهان به بهره‌برداری رسید.
فرهنگسرای بانوان واقع در خیابان فروغی – خیابان شهید علاقه‌مندان به وسعت یک‌هزار و ۳۷۵ مترمربع و در مجموع با هزینه بالغ بر ۱۴میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تکمیل شده است.
همچنین فرهنگسرای ملک‌الشعرای بهار واقع در محل کساره با متراژ ۹۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۶میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.
زورخانه شهدای رضایی نیز واقع در خیابان شهیدان کاظمی – محله کوجان با وسعت ۳۵۰ مترمربع و صرف هزینه‌ای بالغ بر هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال نیز به بهره‌برداری رسید.

رونمایی از نردبان ۵۶ متری آتش‌نشانی اصفهان
اما طرح هر هفته چند افتتاح که تقریبا از نیمه دوم سال جاری آغاز به کار کرده در یکی از نخستین پروژه‌های خود در اوایل مهرماه سال جاری بهره‌برداری از ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۲۳ اصفهان با زیربنای ۲هزار و ۶۰۰ متر و رونمایی از نرده‌بان ۵۶ متری آتش‌نشانی را در دستور کار خود قرار داد.

افتتاح بازار روز کوثر با دو طبقه پارکینگ اختصاصی
پروژه بعدی که در قالب طرح هرهفته چند افتتاح در اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفت، بازار روز کوثر ۷ بود، بازار روز کوثر ۷ در زمینی به مساحت ۳هزار مترمربع و با هزینه بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال با دو طبقه پارکینگ اختصاصی به مساحت پنج هزار متر احداث شده است.

بهره‌برداری از بوستان‌های منطقه ۱۴ با ۱۸هزار متر مربع وسعت
پروژه بعدی طرح هر هفته چند افتتاح مربوط به منطقه محروم ۱۴ می‌شد که در آن دو بوستان با نام‌های عماد مغنیه و سلمان به بهره‌برداری رسید.
بنا بر این گزارش، بوستان‌های محلی «سلمان» واقع در بلوار لاله شمالی با ۱۰ هزار متر مربع و بوستان «عماد مغنیه» در بلوار آیت‌الله غفاری با مساحت ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع با حضور شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان به بهره‌برداری رسید و در اختیار مردم قرار گرفت.
شهردار اصفهان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: بوستان‌های محلی با هدف برطرف کردن مشکلات اکولوژیک در شهر ایجاد می‌شود و انسجام اجتماعی و همبستگی را در محلات ایجاد می‌کند.
جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه فضای سبز عمودی می‌تواند نقش موثری در شهر داشته باشد، تصریح کرد: ایجاد فضای سبز عمودی در شهر می‌تواند در بهبود و ارتقا اکولوژیک شهر موثر باشد چرا که در عین اینکه این فضاها سرزندگی و پویایی را در شهر باز می‌گرداند، شهر اصفهان را به همان باغ شهر گذشته تبدیل می‌کند.

بهره‌برداری از ۴۰ پروژه در منطقه ۱۲ تا پایان سال
اما روز شنبه ۲۳ آبان‌ماه نیز در منطقه ۱۲ اصفهان دو خیابان که مدت‌ها بود مردم منطقه چشم‌انتظار راه‌اندازی آنها بودند، به بهره‌برداری رسید.
خیابان گلزار شهدای عاشق‌آباد به طول ۹۵۰ متر با صرف هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه اجرایی و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه آزادسازی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
همچنین خیابان مینو حدفاصل خیابان امام خمینی (ره) تا میدان مرکزی خیابان عاشق‌آباد نیز به طول ۸۰۰ متر و هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال احداث و در اختیار شهروندان منطقه ۱۲ قرار گرفت.
شهردار اصفهان در حاشیه افتتاح گفت: ۴۰ پروژه در منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
«طرح هر هفته چند افتتاح» با عزم جزم مدیران شهری و همیاری اعضای شورای شهر همچنان ادامه دارد و محلات مختلف اصفهان روزهای شنبه با مدیریت جهادی، هر هفته شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف شهری خواهند بود تا گرد محرومیت از شهر برچیده شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *