پوستر سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک رونمایی شد

پریسا خاکبازان

 پوستر سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ،پس از دو سال غیبت به شهرپایتخت و فرهنگ  و تمدن اسلامی  بازگشت و با حضور جمعی از هنرمندان و فرزندان شهدای مدافع حرم اصفهان دوم خرداد ماه در کتابخانه مرکزی اصفهان رونمایی شد.

 شهردار اصفهان درآئین رونمایی از این پوستر با اشاره به اینکه این جشنواره در بودجه شهرداری دو میلیارد تومان اعتبار دارد و قرار است با همکاری بنیاد بین‌المللی سینمای فارابی برگزار شود افزود: اظهار داشت: مردم اصفهان همواره با دو چیز با ارزش به نام‌های رودخانه زاینده رود و جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان عجین بوده اند و همواره مطالبه گر این دو چیز با ارزش هستند.

 مردم اصفهان نگران نبود جشنواره کودک بودند

 مهدی جمالی‌نژاد ، با بیان اینکه فرهنگ بچه‌های اصفهان همواره با جشنواره کودک گره خورده است، افزود: مردم اصفهان نگران نبود جشنواره کودک طی دو سال گذشته بودند و خوشبختانه امروز با همت مسئولان و هنرمندان این جشنواره دوباره به اصفهان بازگشت.

 شهردار اصفهان، با اشاره به اینکه امسال جشنواره متفاوتی را در اصفهان شاهد خواهیم بود، ابراز داشت: تدابیر ویژه‌ای در این زمینه اندیشیده شده است و به دلیل تقارن برگزاری جشنواره کودک با ایام محرم این جشنواره تیر ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم استقبال خوبی از سوی شهروندان، کودکان و نوجوانان از این جشنواره صورت گیرد، تصریح کرد: به مردم نوید می دهم که امسال گونه جدیدی از جشنواره کودک با تم دوچرخه برگزار شود.

بودجه دومیلیارد تومانی برای جشنواره کودک

جمالی‌نژاد در خصوص اعتبار جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اضافه کرد: این جشنواره در بودجه شهرداری دو میلیارد تومان اعتبار دارد و قرار است با همکاری بنیاد بین‌المللی سینمای فارابی برگزار شود.

 وی تصریح کرد: ما همه سعی خود را در راستای انجام حداقل هزینه و بهره برداری حداکثری بکار خواهیم گرفت.

پیمان نامه جشنواره کودک در اصفهان دائمی شود

در ادامه این آئین ، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: پیمان نامه برگزاری جشنواره کودک در اصفهان رسمی شده است و امیدواریم این پیمان نامه در اصفهان دائمی شود.

   علی قاسم زاده ، با اشاره به اینکه آرزوی همه مردم اصفهان جاری شدن دائمی آب در رودخانه زاینده رود و همچنین دائمی شدن برگزاری جشنواره کودک در اصفهان بوده است،  اظهار داشت: البته باید توجه داشته باشیم که پیمان نامه این جشنواره در اصفهان رسمی شده است و امیدواریم این پیمان نامه دائمی شود.
وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ و هنر فراتر از سیاست دیده شود،  ابراز داشت: از این رو مسئولان باید در این خصوص دقت و توجه بیشتری داشته باشند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ای متفاوت درخواست همه مردم اصفهان است،  افزود: اصفهان شهر خلاقی است و باید برنامه ریزان جشنواره به این مهم توجه کنند.

 

تفکیک فیلم‌های کودکان و نوجوانان

 دبیر سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان نیز با اشاره به اینکه برای نخستین بار درسی امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بخش انیمیشن به عنوان بخش مستقل فعالیت می کند افزود: از شهریور ماه سال گذشته برنامه ریزی برای جشنواره کودک پس از امضای تفاهم نامه همکاری شهرداری اصفهان و سازمان سینمایی فارابی آغاز شد.

    علیرضا رضا داد ،تصریح کرد: باشگاه هوراداران جشنواره نیز از ابتدای نوروز کار خود را آغاز کرده است و از سه روز آینده نیز فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

   دبیر سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه قرار بود سال گذشته به دلیل عدم برگزاری جشنواره کودک سینما دین خود را با ویژه برنامه ای در ایام دهه فجر به مردم اصفهان ادا کند،  ابراز داشت: این ویژه برنامه نیز به دلیل حجم بالای برنامه ها در اصفهان برگزار نشد.

 وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته توجه ویژه به انیمیشن صورت گرفته است،  اضافه کرد: از این رو برای نخستین بار در این جشنواره بخش انیمیشن به صورت مستقل فعالیت خواهد داشت.

رضا داد افزود:، همچنین در سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان فیلم های کودکان و نوجوانان تفکیک شده است.

 گفتنی است ،  پوستر سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان توسط خانم سرمشقی طراحی شده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *