استاندار اصفهان اعلام کرد: هماهنگی دستگاهها کلید موفقیت در پروژه های آبی خواهد بود.

 

دکتر رسول زرگرپور گفت: در در مقوله آب همه دستگاههای ذیربط بایستی باهم هماهنگ بوده و یک حرف بیان شود زیرا این هماهنگی کلید موفقیت در پروزه های آبی خواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در نشست مدیریت بحران استان،گفت: سال آبی در کشور از ابتدای مهرماه آغاز و تا آخر شهریور ماه سال بعد ادامه می یابد و امروز در شرایطی هستیم که می توانیم یک جمعبندی نسبت به سال آبی ۹۳-۹۴ داشته باشیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه میزان بارش سال گذشته ی استان ۱۵ درصد نسبت به بلند مدت ۴۰ ساله کاهش داشته است، گفت: بر اساس استانداردها، سال گذشته استان اصفهان در مرز خشکسالی قرار داشته است که البته این توزیع بارش در سطح استان یکنواخت نبود و شهر اصفهان با ۵۰ درصد کاهش نسبت به بلند مدت مواجه بود.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه سازمان مدیریت بحران کشور ۱۷ استان را بعنوان استان های درگیر در خشکسالی اعلام نموده است، افزود: متاسفانه استان اصفهان بعنوان استان درگیر در خشکسالی اعلام نشده است.

وی از تهیه ی و ارسال گزارش کاملی در این خصوص خبر داد و گفت:‌ در این گزارش بر اساس آمار موجود اثبات کردیم که استان اصفهان هم جز استان هایی است که درگیر خشکسالی بوده است و امیدواریم که بر اساس این گزارش اصفهان بتواند از تسهیلات و منابع مربوط به خشکسالی استفاده نماید.

زرگرپور در ادامه به شرایط رودخانه و حوضه ی آبریز زاینده رود اشاره کرد و افزود: خوشبختانه سال گذشته شاهد وضعیت نرمال در این حوضه بودیم و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب در بخش های مختلف شرب، صنعت و کشاورزی در استان توزیع گردید که تقریبا در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه کشت پاییزه در سال گذشته صورت گرفت، گفت: خوشبختانه محصول خوبی در این کشت برداشت شد و امیدواریم حوضه ی آبریز زاینده رود امسال نیز همانند سال گذشته سال پربرکت و پربارشی داشته باشد.

مدیر ارشد استان به برنامه ی توزیع آب سال آبی ۹۴-۹۵ اشاره کرد و افزود: این برنامه مشترکاً توسط آب منطقه ای و اداره کل جهادکشاورزی در حال تدوین است و باید به وزارت نیرو ارسال گردد و در شورای هماهنگی حوضه ی آبریز زاینده رود به تصویب برسد و ابلاغ گردد تا مبنای فعالیت ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه آب منطقه ای با نظام صنفی کشاورزی در مناطق مختلف جلساتی را برگزار نموده است، افزود: تمام توصیه ی من به همکاران این است که برنامه ای که تهیه می شود و برای تصویب به تهران فرستاده می شود برنامه جامعی باشد که نظر همه ی ذینفعان در آن رعایت شده باشد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در مقوله آب همه دستگاههای ذیربط بایستی باهم هماهنگ بوده و یک حرف بیان شود زیرا این هماهنگی کلید موفقیت در پروژه های آبی خواهد بود.

استاندار اصفهان افزود: با توجه به ظرفیت سد که در حال حاضر نزدیک به ۴۲۰ میلیون متر مکعب آب دارد ما قادر خواهیم بود کشت پاییزه را نیز همانند سال گذشته داشته باشیم که جزئیات آن نیز با ابلاغی که وزیر نیرو خواهد کرد تعیین می شود.

رسول زرگرپور با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته در خصوص ۳ ماهه ی بارش های پاییز امسال گفت: طبق پیش بینی ها بارش های نرمالی در حوضه ی زاینده رود خواهیم داشت که اگر محقق گردد خبر خوبی برای استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه توزیع بارش ها در آبان بیشترین و در آذر کمترین خواهد بود، گفت: این آمار بر اساس پیش بینی های صورت گرفته است و امیدواریم که محقق شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در فاصله ی قطع آب از تصفیه خانه تا شهر اصفهان، کار بستر سازی و بازسازی بستر رودخانه آغاز گردید، تصریح کرد: این امر توسط شهرداری های مسیر و آب منطقه ای صورت می گیرد و کلیه ی موانع، بندها و حفره های ایجاد شده برطرف خواهد شد و این کار تا زمان بازگشایی مجدد آب با شدت ادامه خواهد یافت.

زرگرپور در ادامه افزود:‌ طبق پیش بینی ها سال آبی آتی در بهترین حالت همانند سال قبل خواهد بود و بنابراین بحث صرفه جویی در مصرف آب و استفاده ی بهینه از منابع آبی اهمیت خاص خود را دارد که باید این امر مبنای فعالیت ها قرار گیرد.

 

 

 

استاندار اصفهان تاکید کرد:

باید چارچوبی برای درآمد بیشتر و هزینه ی بهتر در خیریه ها ایجاد شود

دکتر رسول زرگرپور گفت: باید چارچوبی برای درآمد بیشتر و هزینه ی بهتر در خیریه ها و سازمان های مردمی زیرمجموعه ی بهزیستی ایجاد شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی شورای مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی استان بر ساماندهی خیریه ها تاکید کرد و گفت: خوشبختانه حدود ۶۰۰ خیریه در استان اصفهان به صورت رسمی فعالیت می کنند و بخشی از فعالیت های دولت را انجام می دهند ولی در برخی موارد موازی کاری بین آن ها مشاهده می شود.

رسول زرگرپور با بیان اینکه طی چند سال گذشته گردش مالی خیریه ها بیش از هزار میلیارد تومان بوده است؛ عنوان نمود: باید فعالیت این مراکز در چارچوب مشخصی صورت گیرد.

زرگرپور با بیان اینکه ورود دولت به بخش های مردمی مطلبوب نخواهد بود، اظهارداشت: خیریه ها باید توسط خود مردم ساماندهی شوند و باید در این راستا تشکل بالاتری  این وظیفه را بر عهده بگیرد.

وی در ادامه افزود: در آمد بیشتر و هزینه ی بهتر  باید در این شورا برنامه ریزی شود و با نظارتی که در این خصوص صورت می گیرد مطمئن شویم که هزینه ها به خوبی مصرف می شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اشخاص حقیقی و حقوقی این شورا مجموعه ای هستند که می توانند این اقدامات را به خوبی به انجام برسانند، اظهارداشت:‌ در جلسه ی آتی بهزیستی باید دو طرح در خصوص چگونگی کسب درآمد و هزینه بهتری ارائه نماید.

مدیر ارشد استان تصریح کرد: در این طرح ها باید مسیرهایی که ما را به درآمدهای پایدار می رساند برنامه ریزی شود و ارائه گردد تا فعالیت ها مدون، برنامه ریزی شده و هدفمند باشد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید برای هزینه ها چارچوب هایی تهیه شود، افزود: اعتقاد دارم که بهزیستی با افرادی سروکار دارد که ما به آن ها مدیون هستیم و باید برای ارائه خدمات بهتر به آن ها تلاش کنیم و خوشبختانه با ورود خیریه ها به این عرصه و ایجاد تفکر استفاده از مردم در بهزیستی فعالیت ها به خوبی پیش می رود.

 

 

 

 

 

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با استاندار اصفهان دیدار کرد

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در سفر به اصفهان و بازدید و افتتاح چند طرح در این استان با دکتر رسول زرگرپور نیز دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، استاندار اصفهان در دیدار معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده ضمن ابراز همدردی و تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان در فاجعه ی منا، گفت:ساعتی پس از دستور رئیس جمهور برای دیدار با خانواده های جانباختگان در شهرستان شهرضا که بیشتر افراد حادثه دیده ی استان اصفهان از این شهرستان هستند حضور یافتم و با خانواده های آن ها دیدار نمودم.

رسول زرگرپور به بازدید معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده از شهرک علمی و تحقیقاتی اشاره کرد و افزود: اصفهان در حال گذر از مرحله ی صنعتی شدن به مرحله ی فراصنعتی است و در این راستا توسعه ی علم و فناوری به عنوان محور توسعه ی استان اصفهان قرار گرفته است.

استاندار اصفهان به توسعه ی گردشگری اشاره کرد و افزود: اصفهان در سال ۹۲ نزدیک به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تخت داشته است، اما امروز این میزان به ۱۶ هزار تخت افزایش یافته و با تکمیل پروژه‌های اقامتگاهی در دست اجرا این آمار به ۲۲ هزار تخت افزایش می‌یابد.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز در این دیدار در  خصوص نقش زنان و جایگاه خانواده در برنامه ی ششم توسعه گفت:  در حال تدوین برنامه ی ششم توسعه و پیشنهاد احکام مربوط به حوزه ی زنان و خانواده هستیم.

ملاوردی با بیان اینکه در کمیته ی تخصصی زنان و خانواده به ریاست معاونت امور زنان و خانواده که با حضور اعضای ثابت و صاحب نظران دانشگاهی و حوزوی و … تشکیل می شود، اولویت بندی در این خصوص صورت گرفته است، اظهارداشت: نگاهی که دولت یازدهم به برنامه ی ششم توسعه دارد یک برنامه ی واقع بینانه است و باید از کلی گویی و آرمان گرایی در این برنامه پرهیز شود و محورهایی باید پیشنهاد داده شود که در پنج سال آینده که زمان اتمام برنامه است بتوانیم یک اندازه گیری از نظر ارتقای شاخص ها داشته باشیم.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه بنای دولت بر این است که محور برنامه موضوعات خاص شامل آب، محیط زیست، گردشگری و موضوعات مکان محور باشد، گفت: باید در موضوعات خاص برنامه های عملیاتی تدوین شود ولی در موضوعات غیر خاص که زنان و خانواده نیز جز آن می باشد سند راهبردی تنظیم خواهد شد.

ملاوردی افزود: با این نگاه برنامه در حال تدوین است و بر اساس شناخت وضعیت و اطلس وضعیت زنان و آسیب شناسی محورها در موضوعات سلامت خانواده، آسیب های اجتماعی، بازار کار محورها پیشنهاد خواهد شد.

وی افزود:‌ این محورها در چارچوب رویکرد دولت یازدهم که رویکرد اعتدالی است، تدوین می شود و امیدواریم که بتوانیم گفتمان اعتدال را که نهایتا ایجاد توازن بین واقعیت ها  و آرمان ها است را ایجاد کنیم و از همه ی ظرفیت ها برای رسیدن به آن استفاده خواهیم کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *