بخشی از درآمد دانشگاه‌های اصفهان از راه کارآفرینی است

معاون علمی‌پژوهشی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برای هر چیزی باید توجیهی باشد و بخش خصوصی باید در مسئله کارآفرینی روی کار بیاید، گفت: ما با پژوهش دولتی نمی‌توانیم به کارآفرینی و ایجاد کسب و کار برسیم؛ مگر اینکه شرکت‌های خصوصی برای مسئله پژوهش سرمایه‌گذاری کنند.
سورنا ستاری در آیین افتتاح اولین مرکز رشد دانشگاهی غرب استان در گلپایگان افزود: گلپایگان اکوسیستمی است که در آن باید کارآفرینی اصل باشد و ما نیز باید در آن کار کنیم.
وی تأکید کرد: تصور من درباره دانشگاه‌های اصفهان این است که باید عدد جالب توجهی از درآمدشان را از محل کارآفرینی کسب کنند.
وی با اشاره به اینکه ما در حوزه‌های مربوط به مراکز رشد و نوآوری آمادگی ارائه کمک‌های بلاعوض نیز داریم، ادامه داد: اکنون پژوهشسراها را با اعتبار ۳۰درصد از محل کمک‌های آموزش و پرورش و خیران و ۷۰درصد کمک معاونت علمی تجهیز می‌کنیم؛ این اتفاق زمانی می‌افتد که ما بتوانیم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در حوزه پژوهش داشته
باشیم.
ستاری با اشاره به اینکه اگر محیط کارآفرینی در دانشگاه‌ها برای ایجاد ابتکار و اختراع فراهم باشد، عرصه‌های نوآورانه را شاهد خواهیم بود، گفت: برای رسیدن به این نقطه هرگز نمی‌توان از طریق بخش دولتی تحقق چنین رویدادهایی را شاهد بود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *