دانشآموز ۱۰ ساله سیرجانی/ابداع یک بازی فکری با هدف تقویت درس ریاضی و املای دانشآموزان ابتدایی
سارا گلستانی دانشآموز ۱۰ ساله سیرجانی موفق به ابداع یک بازی فکری با هدف تقویت درس ریاضی و املای دانشآموزان ابتدایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، سارا گلستانی دانشآموز کلاس چهارم ابتدایی دبستان رقیهخاتون سیرجان موفق به ابداع یک بازی فکری با هدف تقویت درس ریاضی و املای دانشآموزان ابتدایی شد.
این دانشآموز خلاق درباره ایده خود به خبرنگار فارس گفت: ۳۲ حرف فارسی را براساس ترتیب شمارهگذاری کردم و با توجه به علاقه زیادی که به ادبیات دارم، بازی با حروف را براساس عددی که دارم، مینویسم و پس از تفریق از یکدیگر عدد به دست آمده را نگاه میکنم.
سارا گلستانی اظهار کرد: با توجه به اینکه هر حرفی عدد شاخصی دارد، حروف جدید را میآورم تا یک کلمه با معنی به دست آورم و هر دانشآموز که به آن کلمه با معنی زودتر دست پیدا کند، برنده بازی است.
این کودک مبتکر افزود: همین بازی با عدد و حروف راهی است تا بچههای اول تا چهارم دبستان هم حروف را خوب یاد بگیرند و هم اعداد ریاضی به اضافه جمع و تفریق را به صورت شیرین تمرین کنند.
همچنین طیبه بهاءالدینی مدیر دبستان رقیه خاتون به خبرنگار فارس گفت: سارا گلستانی دانشآموزی باهوش است و به ابتکار و نوآوری علاقه دارد؛ این طرح بازی پازلی وی موجب شد تا دانشآموزان به راحتی بتوانند اعداد ریاضی و حروف را یاد بگیرند و با توجه به اینکه بازی مذکور همراه با مسابقه و جذابیت است، سرعت یادگیری دانشآموزان افزایش مییابد.
محمدعلی گلستانی پدر سارا هم به فارس گفت: دخترم که به ادبیات علاقه دارد برای جشنواره دانشآموزی جابر بن حیان طرحی را عنوان کرد و پس از عددنویسی زیر حروف فارسی یک بازی جذاب و خلاق را ترسیم کرد تا اینکه توانستیم براساس خواسته وی طرح این بازی را به صورت پازل حروف و اعداد بسازیم؛ بسیاری از دانشآموزان و اولیای مدرسه از این طرح و بازی استقبال کردهاند