افتتاح ساختمان حوزه علمیه سیدالشهدا(ع) بخش بازفت

ساختمان حوزه علمیه حضرت سیدالشهدا(ع) بخش بازفت شهرستان کوهرنگ افتتاح شد.
همزمان با خجسته سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، و تولد سلاله پاکش حضرت امام خمینی(ره) و در آیینی با حضور حجت الاسلام محمدعلی نکونام – نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد – ساختمان حوزه علمیه حضرت سیدالشهدا(ع) بخش بازفت شهرستان کوهرنگ افتتاح
شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، در این آیین، حوزه علمیه را خانه امام عصر (عج)، و منشأ برکات فراوان دانست و گفت: در این حوزه علمیه، شاگردان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با معارف ایشان آشنا و تربیت شده و درس توحید و دین می‌آموزند تا هم خودشان رستگار شوند و هم عامل سعادت دیگر اعضای جامعه باشند.
حجت الاسلام نکونام، با اشاره به پرورش و تربیت شخصیت‌ها و عالمان بزرگ در حوزه‌های علمیه تاکید کرد: همگان به وجود این عالمان بزرگ افتخار می کنند.
وی یادآور شد: شاگردان این حوزه در روزهای آغازین ایجاد آن، درس طلبگی و کسب معارف اهل بیت(ع) را با کمبودهای فراوانی آغاز کردند؛ اما امروز به لطف الهی و با پیگیری‌ها و عنایت‌های ویژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و کمک و همدلی مسئولان استان، شاهد شکوفایی این مجموعه هستیم.
نکونام با بیان اینکه البته حوزه علمیه بازفت هنوز در آغاز راه و کار است، ابراز امیدواری کرد که این حوزه علمیه، در تربیت و تحویل انسان‌های مهذب و تاثیرگذار در عالم اسلام موفق
باشد.
وی افزود: انتظار ما از عشایر خوب و بختیاری‌های غیور منطقه آن است که با رفت و آمد و دستگیری از این حوزه علمیه، تمام تلاش خود را بر تشویق و ترغیب و سوق دادن فرزندان به حضور در حوزه به کار بگیرند و به این وسیله، حوزه علمیه منطقه خودشان را آباد کنند.
نکونام تاکید کرد: اگر طلاب این حوزه افرایش چشمگیری پیدا کند، ما آمادگی آن را داریم که بر امکانات و زیرساخت ها و ساخت و ساز حوزه علمیه بیفراییم؛ به گونه‌ای که یک مرکز بزرگ علمی در منطقه بازفت شکل بگیرد.
وی در ادامه گفت: بر زمین زده شدن گلنگ گازرسانی به بازفت و دو آب صمصامی و احداث تونل چری که آبادانی و خارج شدن منطقه از بن بست را به دنبال دارد، از برکات وجود حوزه علمیه در این منطقه است.
بخش بازفت یکی از بخش‌های شهرستان کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن، در ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد و یکی از ایل‌راه‌ها و محل‌های کوچ عشایر می‌باشد که همیشه و خصوصا در فصل بهار، به علت طبیعت بکر و بسیار زیبا، مورد توجه گردشگران
است. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *