ارسال به دوستان فرمانده انتظامی استان اصفهان: کلاهبردار ۳۵ میلیارد ریالی در اصفهان دستگیر شد

به گزارش کیمیای کویر  و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی گفت: فردی که با فروش غیرقانونی زمینی به مبلغ ۳۵ میلیارد ریال از پنج نفر کلاهبرداری کرده بود در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی شناسایی و دستگیر شد.

وی با بیان این مطلب اظهار داشت: در پی شکایت پنج نفر به پلیس آگاهی استان اصفهان مبنی بر اینکه فردی خود را به عنوان مالک زمینی در یکی از شهرک‌های صنعتی معرفی و این زمین را به هر پنج نفر آن‌ها فروخته است، موضوع به صورت ویژه توسط کارآگاهان این پلیس پیگیری شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، زمین فروخته شده متعلق به فرد فروشنده نبوده و وی به صورت غیرقانونی اقدام به فروش آن کرده است.

این مقام مسئول مساحت زمین معامله شده را حدود ۱۰ هزار مترمربع عنوان کرد و گفت: این کلاهبردار حرفه‌ای با معرفی خود به عنوان فردی صاحب نفوذ و متشخص و با چرب‌زبانی و دادن وعده‌های واهی از جمله اینکه سند ملک در اداره ثبت است و پس از قولنامه آن را ارائه می‌کنم و … توانسته بود بدون ارائه هرگونه سند یا مدرکی ملک مذکور را به صورت قولنامه‌ای به مبلغ ۳۵ میلیارد ریال به فروش برساند.

آقاخانی عنوان داشت: سرانجام با اقدامات تخصصی و ویژه کارآگاهان مخفیگاه این فرد شیاد شناسایی و در عملیاتی ویژه دستگیر و علی‌رغم اینکه منکر هرگونه جرمی بود اما هنگام مواجهه با مدارک و مستندات و ادله جرم به کلاه‌برداری صورت گرفته اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه طمع مال‌باختگان گاهی اوقات باعث می‌شود تا به راحتی در دام افراد شیاد و کلاهبردار بیفتند، گفت: افراد کلاهبردار برای جلب اعتماد طعمه‌هایشان خود را افرادی متشخص و صاحب نفوذ معرفی می‌کنند و از عناوین و سمت‌های متقلبانه استفاده می‌کنند که باید شهروندان در این زمینه بیشتر هوشیار باشند و به حرف‌ها و وعده‌های واهی این‌گونه افراد اعتنا نکنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: توصیه ما به مردم این است که قبل از هر گونه خرید ملک یا زمینی در مورد آن از مراجع ذی‌صلاح همچون سازمان ثبت ‌اسناد و املاک استعلام بگیرند و حتماً معاملات خود را در دفترخانه‌های ثبت‌ اسناد دارای مجوز به ثبت برسانند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *