دستگیری کلاهبرداران ۱۲۰ میلیارد ریالی با ۸ شاکی در اصفهان

دو نفر که آپارتمان در رهن بانک را به مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال فروخته و سپس متواری شده بودند در عملیات کار آگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر شدند.
سرهنگ» ستار خسروی» رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی شکایت هشت نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری ۱۲۰ میلیاردی از آنان توسط دو نفر موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که دو نفر با همکاری و تبانی یکدیگر و تنظیم مبایعه نامه به صورت جداگانه به هر یک از شکات یک واحد آپارتمان را فروخته و وجه آن را دریافت کردند که خریداران بعد از مدتی متوجه می شوند که املاک فروخته شده به طور کامل در رهن بانک بوده و هم اکنون بانک تمامی املاک را مصادره نموده است.
رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهمان پس از این عمل مجرمانه محل سکونت خود را تغییر داده و به هیچ کدام از تماسهایشان نیز پاسخگو نبودند اظهار داشت: سرانجام کاراگاهان با انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی ویژه یکی از کلاهبرداران که در یک مزرعه کشاورزی واقع در یکی از روستاهای اطراف استان مخفی شده بود را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: در ادامه محل اختفای متهم دیگر این پرونده نیز در یکی از محله های شهر اصفهان شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.
سرهنگ خسروی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات صورت گرفته به انجام این کلاهبرداری اقرار کردند اظهار داشت: این افراد هم قبل از فروش ملک و هم بعد از آن با به رهن گذاشتن اسناد از بانک مبالغ کلانی وام گرفته از پرداخت اقساط خودداری کرده بودند که در این زمینه بانک نیز با اقدام قانونی و صدور اجرائیه نسبت به مصادره کلیه املاک فروخته شده اقدام کرده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *