حسینی با اشاره به بی‌نتیجه ماندن نشست دوم شورای امنیت در رابطه با پرونده موشکی ایران: غرب در بحث تحریم موشکی متفق القول نیست

هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت صراحت دارد که ایران می تواند در حوزه موشکی به فعالیت خود ادامه دهد و تنها در بحث طراحی موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای ممانعت در نظر گرفته شده است.
سیدباقر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به ارسال نامه ۴ کشور غربی به شورای امنیت درباره آزمایش جدید موشک از سوی ایران گفت: ادعاهای اخیر آمریکا و برخی کشورهای اروپایی بار دیگر نشان داد که این کشورها هیچ وقت دست از خصومت علیه جمهوری اسلامی برنمی‌دارند و از هر طریقی به دنبال فشار بر ایران هستند.
نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخبار واصله درباره بی نتیجه ماندن نشست دوم شورای امنیت در رابطه با پرونده موشکی ایران افزود: بی‌نتیجه ماندن این نشست برای دومین بار نشان داد که تلاش خصمانه غربی‌ها هیچ بازخورد و فایده‌ای ندارد؛ زیرا قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت صراحت دارد که ایران می تواند در حوزه موشکی به فعالیت خود ادامه دهد و تنها در بحث طراحی موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای منع شده است که در این رابطه هم جمهوری اسلامی به هیچ وجه به دنبال ساخت این گونه سلاح‌ها نبوده است.
وی گفت: به طور حتم انجام آزمایش‌های موشکی بالستیک حق مشروع جمهوری اسلامی در حوزه تقویت بنیه دفاعی و حراست از تمام ارضی کشور است و تمام کشورها این اقدامات را حق مشروع خود می دانند؛ از این رو غربی‌ها به جای ماجراجویی و بهانه‌گیری باید به حقوق کشورها احترام بگذارند.
حسینی تصریح کرد: به نظر من کشورهای غربی در بحث تحریم موشکی ایران متفق القول نیستند و هیچ وقت نمی توانند در بحث تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران به نظر مشترکی دست پیدا کنند.
آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان به عنوان ۴ کشور طرف مذاکره ایران در گروه ۱+۵ با ارسال نامه‌ای به سفیر اسپانیا در شورای امنیت، به عنوان رییس دوره‌ای این شورا با ادعای اینکه آزمایش‌های موشکی اخیر ایران سرپیچی از قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا در منع انجام آزمایش‌های موشکی بالستیک از سوی ایران است، از شورای امنیت خواسته‌اند «پاسخی مناسب» به این اقدام ایران نشان دهد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *