رونمایی از نمایشگاه پژوهش وفن آوری های نوین دانشگاه سمیه نجف آباد

هستی قلندری

نمایشگاه پژوهش وفن آوری های نوین دانشگاه فنی حرفه‌ای دخترانه سمیه شهرستان نجف آباد، با حضورآقای دکترشفیعی رئیس دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای کشور، سرکارخانم ایمانیان رئیس دانشکده ورئیس کمیته پژوهش وسرکار خانم ابوتراب معاون پژوهشی این دانشکده وجمعی ازاساتید، مدیران گروه و دانشجویان دانشکده رونمایی شد.

برگزاری نمایشگاه

درراستای بزرگداشت هفته پژوهش، دانشکده فنی حرفه‌ای دخترانه سمیه شهرستان نجف آباد اقدام به برگزاری نمایشگاهی از توانمندی‌ها ومحصولات هنری، کاربردی، شامل انواع هنرهای دستی و تجسمی در قالب سرمه دوزی، پته، چرم دوزی، لباس کودکان، ربان دوزی، تابلوهای نفیس معرق سنگ و معرق هنری کرده بود. جالب اینکه به مدد دانشکده ودانشجویان دانشکده فنی حرفه‌ای سمیه، پس ازطی مراحل مختلف تحقیق ومطالعه وتولید (اکنون دردست تولیداست) معرق سنگ هنری است زیبا وفاخرکه هنرمندان ازکنار هم قراردادن قطعات ریز سنگ تابلوهایی بسیار زیبا تولید وعرضه می‌کنند.

درآخرین روز گرامیداشت هفته پژوهش، خبر نگار ما (کیمیای وطن) با همکاری صمیمانه سرکار خانم ابوتراب معاون پژوهشی دانشکده و خانم آزاد بخت مسئول دفتر پژوهشی وفناوری دانشکده از نمایشگاه بسیار زیبای دانشکده فنی حرفه‌ای سمیه شهرستان نجف آباد دیدن کرد که با رویکرد اقتصاد مقاومتی وتولیدات فرهنگی برای از پیش رو برداشتن چالش‌های اجتماعی وتربیتی، با بیش از ۵۰۰ اثر پژوهشی رونمایی شده بود. در پایان خبرنگارما گفتگوی کوتاهی را با سرکار خانم ایمانیان رئیس دانشکده به عمل آورده است که ماحصل این گفت وشنود کوتاه را باهم مرورمی کنیم.

اهمیت پژوهش در جامعه

خانم ایمانیان رئیس دانشکده فنی وحرفه ای دخترانه سمیه با اشاره به اهمیت پژوهش در جامعه اظهار داشتند: هدف از برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش در راستای رسالت‌ها و هدف‌های دانشگاه فنی حرفه‌ای می‌باشد. وی تصریح کردند: دانشگاه فنی حرفه‌ای، دانشگاه نسل سوم است که هدف آن تربیت پنجه‌های کارآمد، آموزش‌های فنی ومهارتی و پژوهش‌های کاربردی است که کلید حل مشکلات کشور وجامعه با توجه آمایش سرزمینی ونیاز جامعه امروزی است. همچنین تبدیل این علم وپژوهش ودانایی به دارایی وثروت و ایجاد تولید وکارآفرینی می‌باشد که جزو اصول وسیاست های اقتصاد مقاومتی است.

پژوهش

خانم ایمانیان افزود: پژوهش فرایندی است خردمندانه که به بازنگری، نقدوبررسی، تولید وخلق اندیشه منجر می‌شود، از این رو در فرایند پژوهش، تولید، توسعه وتکامل فرهنگی وبه تبع آن وسعت و فراخی جامعه در همه‌ی ابعاد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تحقق می‌یابد. رئیس دانشکده سمیه براین اصل اعتقاد کامل دارند که برای نیل به این اهداف باید در پی محور دانایی وآگاهی بیشتری درزمینه های تولید وخلق اندیشه برای تکامل فرهنگ غنی ایران اسلامی، با توجه به تاریخ مدون واستقرارنظام عرضه وتقاضا، نظام نوآوری وتلاش برای تجاری سازی دستاوردهای پژوهش وفناوری، از جمله فعالیت‌هایی است که در راستای اجرای نظام جامع پژوهش وفناوری در این دانشکده صورت گرفته است.

محور دانایی

خانم ایمانیان درادامه افزود: برای نیل به این اهداف باید در پی محور دانایی باشیم واز تمام تجربیات گذشته خود بهره بگیریم تا بتوانیم آینده‌ای روشن‌تر را رقم بزنیم. رئیس دانشکده فنی حرفه‌ای دخترانه سمیه نجف آباد در پایان اظهار امیدواری کرد: بااستفاده ازظرفیتهای انسانی متخصص وتجهیزات واحدهای پژوهشی دانشکده وتهیه وتدوین دستورالعمل‌های لازم را فراهم آوریم تا برای تجاری سازی و درآمد زایی پژوهش‌های انجام شده گام‌های مثبت و اساسی برداریم وبرای تشویق پدیدآورندگان آثار پژوهشی دانشکده وبررسی دانش روز علم سنجی روش‌های ارزشیابی تعیین کنیم.

مسابقات ملی مهارت

گفتنی است هفدهمین مسابقات ملی مهارت در سطح کشوری هفته گذشته در تهران با حضور ۳۰ نفر از مهارت آموزان اصفهانی برگزار شد. هانیه اسحاقیان دانشجوی رشته طراحی دوخت آموزشکده سمیه نجف آباد اصفهان درهفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته خیاطی (فناوری مد) به مقام اول رسید. اسحاقیان ضمن کسب مدال طلای کشوری جواز حضور درمسابقات جهانی ۲۰۱۷ که به میزبانی کشور امارات برگزار می‌شود را کسب کرد. پیش از این نیز سال گذشته فاطمه احمدی دانشجوی دیگر این آموزشکده هم ضمن کسب مدال نقره مجوز حضور در این دوره از مسابقات را از آن خود کرده بود.

برگزاری کارگاه آموزشی ترویج فرهنگ وقف در دانشکده سمیه نجف آباد

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد اظهار داشت: به مناسبت دهه وقف کارگاه آموزشی با موضوع ترویج فرهنگ وقف و اثرات وقف در جامعه در دانشکده سمیه ویژه دانشجویان این دانشگاه برگزار شد. وی در ادامه افزود: این کارگاه به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان و با رویکرد ترویج فرهنگ و سنت حسنه وقف در بین دانشجویان این دانشگاه برگزار شد. رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد ادامه داد: همچنین کارگاه آموزشی نیز به همین منظور و در همین راستا در پایگاه بسیج حضرت زهرا شهر یزدانشهر توسط مسئول فرهنگی اوقاف و امور خیریه نجف آباد حجت الاسلام و المسلمین حمید کوهی برگزار شد. وی در ادامه افزود: در این همایش حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، دکتر موحدی رئیس نظام پزشکی نجف آباد، الهام ایمانیان رئیس دانشگاه سمیه و جمعی از مسئولین شهرستان به همراه دانشجویان و اساتید دانشگاه سمیه حضور داشتند. رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد در ادامه بیان کرد: همچنین در این مراسم موحدی رئیس نظام پزشکی نجف آباد و الهام ایمانیان رئیس دانشگاه سمیه نیز در راستای تأثیر ایجاد وقف‌هایی در زمینه علم و فناوری به ایراد سخن پرداختند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *