رییس سازمان صهیونیستی؛ اوباما، کاملا مغلوب آیت‌الله خامنه‌ای شده است

«در این روز، شادمانی و شراب نوشیدن مجاز است؛ تا جایی که نتوانید تفاوت میان انسان بد و انسان خوب را تشخیص دهید…»
به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، پایگاه آمریکایی «تی بی او» (TBO) در یادداشتی به قلم «آبراهام کوپر»، رییس سازمان صهیونیستی «سایمون ویزنتال» -از مهم‌ترین سازمان‌های صهیونیستی جهان- به انتقاد از عملکرد دولت اوباما در قبال ایران پرداخته است.
در ابتدای این یادداشت آمده است: «ما به تازگی عید یهودی «پوریم» را جشن گرفته‌ایم. این روزی در تقویم یهودی است که در آن شادمانی و شراب نوشیدن مجاز است؛ تا جایی که نتوانید تفاوت میان انسان بد (هامان) و انسان خوب (مردخای) را تشخیص دهید.»
«کوپر» به جشن «پوریم» اشاره می کند که از سنت‌های قدیمی قوم یهود است و در دهه‌های اخیر و پس از تشکیل رژیم جعلی اسراییل در سرزمین‌های اشغالی، رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است. این به اصطلاح جشن که همزمان با سیزدهمین روز از سال جدید خورشیدی برگزار می‌شود، در حقیقت جشن و پایکوبی بر خون ده‌ها هزار نفر از مردم ایران است که با توطئه و دسیسه دو یهودی نفوذی در دربار خشایارشاه کشته شدند.
از رسوم یهودیان در عید پوریم، افراط در مستی است؛ صهیونیست‌ها، سرمست از کشتار ایرانیان تا حد جنون شراب می‌نوشند و بدمستی یکی از سنت‌های مرسوم آنان در این روز است. در آموزه‌های تلمود یهودیان در یکی از بخش‌ها به صراحت به نوشیدن شراب تا حد سرمستی توصیه شده است: «در روز پوریم هر فرد – یهودی – مکلف است به حدی – شراب – بنوشد که تفاوت میان «نفرین بر‌هامان» و «درود بر مردخای» را تشخیص ندهد.»
هامان، وزیر ایرانی بوده که با توطئه یهودیان نفوذی در دربار ایران کشته می شود و «مردخای» نیز پیشوای دینی یهودیان در عصر خشایارشاه بوده است.
در ادامه این یادداشت آمده است: «به نظر می رسد روح جشن پوریم، کاخ سفید را نیز در بر گرفته است. در غیر این صورت، اصلا نمی توان دو اقدام اخیر واشنگتن را توجیه کرد.
اول، کیفرخواست بی‌سابقه وزارت دادگستری آمریکا برای ۷ ایرانی که در حملاتی به وب‌سایت‌های کلیدی بورس اوراق بهادار نیویورک و چند شرکت مهم آمریکایی و یک سد در نزدیکی نیویورک، طی مدت دو سال نقش داشته‌اند. این کیفرخواست
حملات مذکور را «نظام‌مند»، «گسترده» و سبب «ویرانی بالقوه» توصیف کرده بود.
از سوی دیگر، دولت آمریکا پس از آنکه تمام طول تابستان گذشته را به کنگره وعده داده است که بر اساس توافق هسته‌ای تنها تحریم‌های مربوط به مسئله هسته‌ای از ایران برداشته خواهد شد؛ نه تحریم‌های مربوط به فعالیت‌های تروریستی و نقض حقوق بشر اکنون بر اساس گزارش‌ها
آماده می شود تا دسترسی به دلار آمریکا را به رژیم ایران هدیه دهد و آخرین سنگر تحریم‌ها را تخریب نماید.»
رییس سازمان صهیونیستی سایمون ویزنتال، در ادامه با انتقاد شدید از دولت اوباما می نویسد: «در واقع، اظهارات گذشته مقامات دولت اوباما مبنی بر عدم دستیابی ایران به مبادلات دلاری را باید در سطل زباله ای ریخت که هم اکنون نیز مملو از اظهارات دروغین و وعده‌های پوچ آن‌ها در رابطه توافق هسته‌ای است.
ظاهرا ما باید شاهد ثروت بادآورده دیگری برای ایرانی‌ها باشیم و پس از این دیگر هیچ چیز غیر از گزینه نظامی، برای اعمال فشار بر ایران باقی نخواهد ماند.»
در انتهای این یادداشت آمده است: «پرزیدنت اوباما، کاملا مغلوب آیت الله خامنه ای شده است و به نظر می رسد ما و متحدانمان در خاورمیانه باید هزینه‌های سنگین این نابخردی را تا عیدهای پوریم زیادی که در پیش روست، پرداخت نماییم.»
البته باید گفت تمامی ادعاهای رسانه‌های جنگ‌طلب آمریکایی و مقامات صهیونیست مبنی بر امتیاز دهی گسترده اوباما به ایران و هزینه‌های سنگینی که از نابخردی اوباما بر آمریکا تحمیل شده، در حالی است که به گفته برخی کارشناسان داخلی، پس از توافق هسته‌ای در واقع تحریم‌ها نه فقط لغو که تعلیق هم نشده‌اند، دارایی‌های بلوکه آزاد نشده، سوئیفت- مبادله بین بانکی – همچنان مسدود است، اجازه بیمه‌های تکمیلی و مکمل بین المللی که از ضروریات تجارت خارجی است داده نشده است، تحریم مبادله دلاری کماکان پابرجاست، به هیچ شرکت خارجی اجازه سرمایه‌گذاری در ایران داده نشده و بسیاری از آن‌ها اعلام کرده‌اند که از بیم مجازات آمریکا حاضر به سرمایه‌گذاری در ایران نیستند و حتی آمریکا علاوه بر حفظ تحریم‌های قبلی، هر از چندگاه تحریم‌های جدیدتری نیز به بهانه‌های غیرهسته‌ای بر تحریم‌های هسته‌ای می‌افزاید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *