معاون وزیر ارشاد: لایحه قانون تبلیغات تقدیم مجلس می شود

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لایحه قانون تبلیغات به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا ، ‘حسین انتظامی’ روز سه شنبه در جمع مدیران کانونهای تبلیغاتی استان یزد افزود: تا پیش از این در حوزه تبلیغات قانون مدونی نبود لذا این حوزه به صورت آیین نامه و دستور العمل اداره می شد.

به گزارش خبرنگار هغته نامه اصفهان کیمیابه نقل از ایرنا ، انتظامی گفت: دولت تدبیر و امید در همان روزهای آغار فعالیت خود از طریق وزارت ارشاد این قانون را برای صنوف تبلیغاتی و سایر حوزه های مرتبط با تبلیغات آماده کرد که در کمیسیون لوایح دولت مطرح شده و به زودی تقدیم مجلس می شود.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از تدوین این قانون را وحدت رویه تبلیغاتی و یکپارچه در این حوزه  بیان کردوافزود:

حمایت از گسترش فعالیتهای فرهنگی و تبلیغاتی به شکل جامع از سیاستهای دولت یازدهم است.

وی همچنین از تصویب دستوالعمل نحوه استفاده از تصویر هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات خبردادواظهارکرد:

این دستورالعمل در راستای شعار سال ۹۳ با عنوان ‘اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی’ توجه به روح حاکم بر سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، باور و حمایت از صنایع و تولیدات داخلی صورت گرفته است.

انتظامی با اشاره به قانون ممنوعیت استفاده از الفاظ بیگانه در تبلیغات نیز گفت: این قانون لازم الاجراست و همه دستگاهها باید آن را اجرا کنند.

وی تاکید کرد: زبان فارسی عنصر هویت بخش، امنیت آفرین و موجب انسجام ملی است لذا باید از زبان خود صیانت کنیم.

یادآوری این نکته لازم است که هم اکنون ۲۰۷ کانون تبلیغاتی در استان یزد فعال هستند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *