آب معدنی ظرفیتی درآمدزا در بام ایران است

استان چهارمحال و بختیاری از جمله مناطق کوهستانی فلات مرکزی ایران محسوب می‌شود که دارای منابع آب ارزشمند و رودخانه و چشمه
و قنات‌های بسیاری است.
این استان کوهستانی و دارای بارش‌های جالب ‌توجه برف در زمستان است که به‌ واسطه داشتن این شرایط توپوگرافی و خاص و بارش‌های جالب ‌توجه، بیش از ۷۰۰ چشمه دارد. بسیاری از این چشمه‌ها با توجه به بررسی‌ها و انجام آزمایش‌ها ارزش معدنی داشته و در بخش آب‌های معدنی قرار دارند.
بسته‌بندی آب معدنی، یکی از کسب و کارهای پردرآمد به شمار می‌رود که در استان چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر ۹ کارخانه بسته‌بندی آب معدنی در این استان فعال است.
هم‌اکنون آب معدنی بسته‌بندی شده این استان به استان‌های مختلف کشور و بعضی کشورهای منطقه از جمله کویت صادر می‌شود. با وجود چشمه‌های بی‌شمار آب معدنی و منابع آب گسترده در این استان زمینه برای توسعه بیشتر واحدهای صنعتی بسته‌بندی آب معدنی در این استان وجود دارد.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در این خصوص گفت: ۹ واحد صنعتی بسته‌بندی آب معدنی در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.
نعیم امامی عنوان کرد: هم‌اکنون این واحدهای صنعتی، سالانه بیش از ۷۰۰ میلیون لیتر آب معدنی را بسته‌بندی و روانه بازار مصرف می‌کنند.
وی عنوان کرد: این واحدهای صنعتی اشتغال جالب توجهی در استان چهارمحال و بختیاری ایجاد کرده‌اند.
وی تاکید کرد: در استان چهارمحال و بختیاری بسته‌بندی آب معدنی ۲۵ درصد نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته و اشتغال ایجادشده در واحدهای صنعتی تولید آب معدنی استان افزایش یافته است.
نعیم امامی ادامه داد: تولید آب معدنی، یکی از ظرفیت‌های مهم در استان چهارمحال و بختیاری است و زمینه برای ورود سرمایه‌گذاران به استان و فعالیت در این بخش وجود دارد.
وی تاکید کرد: آب‌های معدنی بسته‌بندی‌شده طی سال‌های گذشته تاکنون مورد استقبال قرار گرفته و طی بررسی‌های به عمل آمده، بازار این کالای تولیدی هر ساله مطلوب‌تر می‌شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *