استفاده از بتن غلطکی برای محوطه‌سازی پست برق

زهرا نصیری

برای نخستین بار در صنعت برق کشور محوطه‌سازی پست ‌هاتف اصفهان با صرفه‌جویی ۷۵۰ میلیون تومانی با بتن غلطکی اجرا شد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه حجم کار قابل اجرا در پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت ‌هاتف ۱۷ هزار متر مربع بوده که تاکنون ۱۳ هزار متر مربع روسازی شده است، گفت: برآورد هزینه کل روسازی حدود ۵۵۰ میلیون تومان بوده که نسبت به هزینه اجرای روسازی با آسفالت که بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است، ۷۵۰ میلیون تومان صرفه‌جویی شده است.
موسی رضایی افزود: این طرح با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها، استفاده از تکنولوژی جایگزین آسفالت و اجرای اقتصاد مقاومتی با همکاری گروه پژوهشی فناوری‌های نوین در مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان اجرا شده است.
وی مزایای استفاده از این نوع بتن را افزایش مقاومت خمشی و استحکام سازه‌ای، دوام بیشتر در برابر شرایط آب و هوایی گرم، دوستدار محیط زیست به دلیل استفاده‌نکردن از قیر، عمر مفید تا سه برابر روسازی آسفالتی سنتی، کاهش ضخامت لایه‌های روسازی، هزینه اجرای کمتر و سرعت اجرای یکسان بیان کرد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان افزود: پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت‌ هاتف در زمینی به وسعت ۲۵ هکتار در شرق اصفهان و در کیلومتر ۵۵ جاده اصفهان – کوهپایه با اعتبار ارزی بیش از ۲۲ میلیون یورو و ۱۱۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک توسعه اسلامی تاکنون ۹۰درصد پیشرفت داشته است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *