آزادی بیش از ۱۵۰۰ زندانی، در جشن گلریزان فولاد مبارکه و شرکای تجاری

فرزانه افسرطه

جشن گلریزان، برگ زرین دیگری در فعالیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه است که امسال نیز مورد استقبال فعالان تولیدات صنعتی و شرکای تجاری فولاد مبارکه با هدف آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان دادگاه‌های عمومی استان اصفهان، مدیرکل زندان‌های استان، دادستان مبارکه و دیگر مقامات استانی برگزار شد.

دکتر بهرام سبحانی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و میزبان جشن گلریزان با ابراز خورسندی از برگزاری این جشن طی ۵ سال متوالی توسط شرکت فولاد مبارکه و آزادی ۳ هزار و ۸۵ زندانی جرائم غیرعمد در این مدت، خطاب به حضار گفت: ۵۰ درصد آزادی زندانیان، حاصل کمک‌های شما بوده است. وی با اشاره به انعکاس خبر این برنامه در سطح ملی، بیان داشت: تأثیر این خبر باعث شد تا مسوولان، خواستار اجرای این برنامه شدند و لذا شرکت‌های ما در استان‌های دیگر برنامه‌های مشابهی را برگزار می‌کنند. وی این اقدام را کار بزرگی خواند که خوشبختانه به الگویی تبدیل شده است. دکتر سبحانی در ادامه گفت: گاهی افرادی که کارآفرین و فعال اقتصادی بودند، ناگهان و بطور ناخواسته درگیر این مشکلات می‌شوند که با توجه به شرایط زندان، تبعات ناخوشایندی برای ذفرد و خانواده دارد. لذا، اهمیت کار خیر در نجات این افراد از زندان روشن می‌شود. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به شرایط سخت تولید در کارخانه، افزود: روزانه در کارخانه با فولاد مذاب بالای ۱۶۰۰ درجه کار می‌شود و دراین فرآیند، خطرات زیادی مارا تهدید می‌کند که قطعاً تأثیر این کمک‌ها و دعاهای خیر به دفع بلایا و مشکلات احتمالی کمک می‌کند. وی در بیان گستره تولیدات فولاد مبارکه، گفت: در بالادست، حدود ۳ هزار شرکت داریم و در پایین دست نیز، بیش از ۱۲۰۰ شرکت، محصولات مارا خریداری می‌کنند و آنها نیز محصولات دیگری را تولید و تحویل بازار می‌دهند. وی افزود: ما همه آنها را شرکای تجاری خود می دانیم و از همگی دعوت می‌کنیم تا در اقدام خیر آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت داشته باشند.

در ادامه، عصارزادگان، فرماندارشهرستان مبارکه با کمتر از ۲ هفته در منصب فعلی با اشاره به سختی کار شرکت فولاد مبارکه، اظهار کرد: شور و هیجان در فولاد مبارکه برای آزادی زندانیان و کارهای خیر، وظیفه ما را سنگین‌تر کرد. وی، کمک‌های کارکنان فولاد مبارکه در آزادی زندانیان را ستودنی خواند و گفت: با توجه به شرایط سخت کار و بحران افتصادی، فعالیت فولاد مبارکه در آزادی ۱۵۰۰ نفر زندانی را پویا خواند.

احمد خسروی وفا، مدیرکل دادگستری استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، مخصوصاً شهید دکتر بهشتی، مبتکر سیستم قضاپی کشور و شهید لاجوردی پایه گذار ستاد دیه، از اتفاقات خوبی که هرساله در جشن گلریزان فولاد مبارکه رخ می‌دهد، سخن راند و گفت: در این ۵ سال حضور خود در اصفهان، تقریباً نیمی از زندانیان، توسط شرکای شرکت فولاد مبارکه و همتی که در برگزاری این مراسم شده است، آزاد شدند. وی با قدردانی از مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، آزادی ۱۵۰۰ نفر زندانی را، جمعیت قابل ملاحظه‌ای خواند. وی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم که در ملاقات‌های مردمی خود با آنها مواجه می‌شود، انجام اقداماتی در این راستا را ارزشمند خواند و افزود: از اول ماه رمضان، ۳۸۰ نفر با بدهی و محکومیت مالی، با پای خودشان به زندان مراجعه کرده‌اند که با توجه به شرایط زندان و دوری از خانواده و آسیب‌هایی که این خانواده‌ها را تهدید می‌کند، گشاده دستی مردم اصفهان در امور خیر و حمایت از این افراد را قابل تقدیر خواند. وی با یادآوری کمک ۵/۲ میلیارد تومانی در سال گذشته از این جشن و گذشت ۵/۴ میلیارد تومانی شاکیان، گفت: دستگاه قضا، گروه‌هایی را تشکیل داده که برای گذشت شاکیان از مطالباتشان تلاش می‌کنند.

جولائی، رئیس ستاد دیه کشور که در ساعات پایانی برنامه به اصفهان رسید، با حضور در این جشن، کار خیر را باعث شادی دانست و افزود: در سال ۹۶، ۲۱ هزار زندانی غیرعمد آزاد شدند. امسال برای ۳۷۷ جشن برنامه ریزی کردیم، ملی بیش از ۴۰۰ جشن گلریزان برگزار شده است. وی با اشاره به برنامه‌های متعدد در استان‌های دیگر و برگزاری ۳۱۳ جشن توسط ستاد دیه، از هدیه ۴۰۰ میلیون تومانی توسط مقام معظم رهبری و ۲۷۰ میلیون تومان توسط رئیس جمهور خبر داد. وی رسالت ستاد دیه را مبتنی بربر پیشگیری و درمان اعلام کرد و با اشاره به اصلاحات قانون، از اصلاح قانون چک خبرداد که زندانی برای چک به حداقل می‌رسد. وی از غصه‌های مرگ آور مهریه نام برد که در دست بررسی است.

شایان ذکر است با توجه به حضور ۱۰۰ شرکت از ۳۰۰ شرکت مدعو، حدود ۳ میلیارد تومان جمع آوری گردید و اعلام شد که مبالغ دیگری اضافه می‌شوند.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *