آسیب‌های اجتماعی با شیب بسیار تندی روبه افزایش است

 پریسا خاکبازان

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: امروزه آزار کودکان به دنیای واقعی خلاصه نشده و با در اختیار قرار دادن وسایل ارتباطی و کنترل نکردن استفاده از آن‌ها زمینه آسیب‌های عاطفی و جنسی کودکان فراهم می‌شود.

  سعید صادقی، در همایش پیشگیری از سوء رفتار با کودکان ، با اشاره به اینکه اکنون ۱۴۰ خانه کودک و نوجوان در سطح شهر وجود دارد افزود: افزایش آمار ۱۹۰ درصدی آزار کودکان قابل تامل است و در این زمینه در سال جاری تعداد تماس‌ با اورژانس اجتمالی بهزیستی نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه برای آزار جنسی، جسمی یا عاطفی گاهی دیدن یک تصویر یا شنیدن صدا نیز آزار کودکان محسوب می شود گفت: در فضای مجازی به وفور شاهد این آسیب‌ها خواهیم بود لیکن مباحث پیشگیرانه باید در این حوزه هم وجود داشته باشد و سواد رسانه‌ای کودکان و والدین همگام با یکدیگر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد کودکان ساکن در خانه کودک و نونهالان بدسرپرست هستند، افزود: درحال حاضر آسیب‌های اجتماعی با شیب بسیار تندی در حال افزایش است.

وی پیرامون وضعیت کودکانی که در والدین آن‌ها در زندان به‌سر می‌برند و کیفرهای جایگزین مجرمان آزارگر کودک بیان کرد: اگر به خانواده افرادی که در زندان هستند و به ویژه فرزندان آن‌ها کمک‌رسانی لازم نشود ممکن است در آینده جایگزین پدر و مادر بزهکار خود شوند.صادقی افزود: چه بسیار کودکانی که حتی با گذراندن مشاوره‌های لازم و تلاش‌های بی‌وقفه بهبودی کامل پیدا نکنند و بعد از سال‌ها هنوز آثار وضعی حادثه با آن‌ها همراه است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *