آغاز طرح بیابان زدایی در ۲۷ هکتار از اراضی شهرستان برخوار

مهناز طغیانی – برخوار

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان برخوارگفت: طرح بیابان زدایی در ۲۷ هکتار از اراضی شهرستان برخوار روز پنج شنبه آغاز می‌شود.

ناصر نور محمدیان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های توسعه هر کشور بر اساس سطح جنگل و مراتع آن است افزود: در استان اصفهان طی سه سال اخیر سه هزار هکتار از اراضی استان اصفهان بیان زدایی شده که یک هزار هکتار آن مربوط به شهرستان برخوار است.

وی اظهار داشت: پروژه بیابان زدایی در ۵۰ هکتار از اراضی شهرستان برخواربه اتمام رسیده است. امسال نیزبه مناسبت هفته منابع طبیعی پروژه بیابان زدایی در ۲۷ هکتار از اراضی شهرستان با کاشت انواع گونه‌های طاق و قره داغ و بذرباشی با گونه درمنه روز پنج شنبه آغاز می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان برخوار بیان کرد: به مناسب هفته منابع طبیعی هفت هزار اصله نهال از انواع گونه‌های کاج، سرو، زبان گنجشک، ارغوان، زیتون تلخ، توت و سنجد در سطح شهرستان توزیع می‌شود.

وی افزود: شهرستان برخوار بیش از ۲۱۸ هکتار مساحت داردکه ۱۵۰ هکتار آن مربوط به عرصه منابع طبیعی است که شامل ۱۰۰ هزار هکتار مرتع،۴۵ هزار هکتار بیابان و ۵ هزار هکتار جنگل دست کاشت طاق و غره داغ است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد معادن شهرستان برخوار فعال هستند، افزود: بیش از ۵۰ معدن در شهرستان برخوار موجود است که از این تعداد ۲۵ معدن فعال هستند. معادن باتصرف در اراضی و رهایی آب گل در مراتع باعث نابودی مراتع می‌شوند دراین راستا ۸ پرونده تشکیل و ۶۴ هکتار از اراضی که تصرف شده از دست متصرفان خارج شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *