آیت الله صادقی به معنای واقعی کلمه گسترش دهنده معارف اسلامی است

  زهرا نصیری

درآئین بزرگداشت زعیم سابق حوزه علمیه اصفهان کتاب دست نویس آیت الله صادقی رونمایی شد .

با پیام های آیت الله مظاهری ازمراجع تقلید و رییس حوزه علمیه اصفهان و آیت الله مکارم شیرازی برگزارشد.دربخشی از پیام آیت الله مظاهری با اشاره به خدمات اجتماعی و مذهبی آیت الله سیدمحمدعلی صادقی آمده است،عمر نسبتا کوتاه وی یکسره در جهت خدمت به دین وحوزه علمیه بود. اهتمام والای وی در رسیدگی به امور مردم ودستگیری از محرومان و تاسیس مساجد در مناطق محروم ،شخصیت آیت الله صادقی را در بین اقشار مختلف محبوب کرده بود که نیاز است زندگی و ابعاد شخصیتی این عالم در نسل جوان حوزه علمیه یک الگوی پویا باشد.

در پیام آیت الله مکارم شیرازی هم که در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله صادقی با وی بیان شده است آمده :بزرگداشت علما شکرگذاری نعمت و خدمات این افراددرجامعه است که نسل حاضر هم با این بزرگداشت ها تشویق به ادامه دادن راه این افراد است.

آیت الله طباطبایی نژاد،نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه اصفهان در مراسم بزرگداشت آیت الله سیدمحمدعلی صادقی نیزبا اشاره به آیت الله صادقی به معنای واقعی کلمه گسترش دهنده معارف اسلامی است افزود:وی هموراه در راه درس و عمل بود و هرگز وقت خودرا به بطالت نگذارند. آیت الله صادقی ثابت کرد با تنبلی نمی شود احکام دین را فراگرفت و عالم دینی شد.

آیت الله مهدوی ،نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری هم دراین مراسم با اشاره به اینکه دقت درسی،نظم ، حافظه و شاگردپروری از ویژگی های شخصیتی آیت الله صادقی بود افزود:ایشان در هنگام درس وقت شناسی دقیق بود به گونه ای که لحظه ای تاخیر در ورود و خروج هایش به درس نداشتند.

 در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیام وزیرارشاد را در بزرگداشت آیت الله صادقی قرائت کرد.درپایان این مراسم از کتاب تعلیقه برالعروه الوثقی از تالیفات فقهی ودینی آیت الله سیدمحمدعلی صادقی رونمایی شد.

گفتنی است،این کتاب که تا پیش از این دست نویس وی بوده در ۱۴۰ صفحه به علوم کاربردی فقه و اصول در حوزه های علمیه می پردازد ، با هزینه شخصی فرزند اش و باکمک معاونت پژوهشی و علمی حوزه علمیه اصفهان به چاپ رسید. آیت الله سید محمدعلی صادقی ۱۳۰۷ در اصفهان متولدشد و پس از ۶۸ سال زندگی پانزدهم شهریور۱۳۷۵ فوت کرد و در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

ازآیت الله صادقی که پس از رحلت آیت الله خادمی ریاست حوزه علمیه اصفهان را برعهده داشته است ۲۰ جلد کتاب به یادگار مانده است که آراالاصول تقریرات درس آیت الله علامه فانی،کتاب الصوم،کتاب زکات،کتاب الاجاره ،کتاب الخمس،کتاب الحج ورساله ای در جبرواختیار از جمله آثار این شخصیت علمی و فرهنگی است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *