آیین «شالورا جاری»، پیام‌آور محبت، وحدت و همدلی است

مرتضی شریفی

شهاب ثابت‌راسخ، شهردار چرمهین، در مراسم برگزاری آیین کهن «شالورا جاری» اظهار کرد: آیین، آداب و رسوم کهن هر ملت به عنوان عناصر سازنده فرهنگی و میراث فرهنگی ناملموس مردم به شمار می‌آید و باعث ایجاد احساس تعلق خاطر و دلبستگی شهروندان به مکان و شهر محل زندگی آنان می‌شود؛ بر همین اساس شهرداری و شورای اسلامی شهر چرمهین در دوره پنجم بر این باور هستیم که باید به سمت و سویی حرکت کنیم که آیین و سنن کهن این منطقه را حفظ، احیا و معرفی کنیم.
وی افزود: آیین‌های کهن سرزمین ما رنگ اصالت را به فرهنگ جامعه بخشیده‌اند و ما باید با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی دیار خود پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی را با مضامین اجتماعی، فرهنگی و دینی تعریف کنیم تا نه‌تنها اصالت این آیین‌های کهن را حفظ و احیا کنیم، بلکه از ظرفیت این آیین‌ها در مسیر ایجاد نشاط اجتماعی شهروندان بهره‌مند شویم.
شهردار چرمهین تصریح کرد: شهر چرمهین که از شهرهای تاریخی استان به شمار می‌رود، با وجود مسجد تاریخی ناروندی با قدمت ۸۰۰ساله که قدیمی‌ترین اثر تاریخی شهرستان لنجان است و همچنین وجود قلعه تاریخی اربابی که زادگاه حکیم فرزانه آیت‌اله حاج آقا رحیم ارباب از مفاخر عالم تشیع است.
ثابت‌راسخ تصریح کرد: توسعه صنعت گردشگری در شهر زیبای چرمهین با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی نقش مؤثری در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال خواهد داشت.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *