احداث رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان با اعتبار ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان

فرزانه افسرطه

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در نشست خود با اصحاب رسانه با محوریت رینگ چهارم ترافیک شهری و پروژه‌های عمرانی سال ۹۷، بودجه شهرداری در سال ۹۷ را ۳ هزار میلیارد تومان، بودجه جاری را ۹۵۰ میلیارد تومان و بودجه عمرانی کل شهرداری اصفهان را ۲۵۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد؛ از این بودجه در سال ۹۷، ۹۱۵ میلیارد تومان به مباحث غیرعمرانی مثل نگهداری سبز و مواردی مشابه اختصاص می‌یابد.
وی بودجه خالص عمرانی را یک هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد که بخش جالب توجهی از آن، معادل ۷۳۲ میلیارد تومان به قطار شهری اختصاص می‌یابد و ۴۰۳ میلیارد تومان آن، مخصوص پروژه‌های شهری است.
ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهرداری اصفهان، تخصیص بودجه شهرداری را به ترتیب ۵۵ درصد معاونت عمرانی، ۲۳ درصد معاونت اقتصادی و مالی، ۱۵ درصد معاونت خدمات شهری و ۶۸ درصد بودجه عمرانی اعلام کرد و افزود: ۴/۵۸ بودجه به مباحث ترافیکی اختصاص می‌یابد.
وی از پروژه‌های میدان امام علی(ع) و پیاده‌راه‌سازی چهارباغ جزو اعتبار ۴۰۳ میلیارد تومانی یاد کرد و گفت: ۸۰ درصد پروژه‌های عمرانی که خاص قطار شهری است، در زیر زمین است.
وی گفت: ۱۱۱ پروژه فعال با هزینه ۳۸۰ میلیارد تومان در دست اقدام داریم که ۲۰ پروژه در مرکز همایش‌های بین‌المللی با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان است و بقیه در مناطق مختلف شامل ساماندهی پارک‌ها، روکش آسفالت‌ها و معابر و موارد دیگر است.
وی پروژه‌های شاخص بالای یک میلیارد تومان را ۶۵ پروژه عنوان کرد که ۲۰ پروژه تکمیلی است و ۴۵ پروژه جدید با اعتبار ۱۷۹ میلیارد تومان است.
وی از پروژه‌های شاخص ۹۷ نام برد و گفت: از ۲ هزار و ۱۵۷ ردیف بودجه که در سال ۹۷ تعریف شده، ۸۲۸ ردیف مربوط به خالص عمرانی است و ۳ پروژه مربوط به قطار شهری است که ۸۰ درصد بودجه عمرانی را به خود اختصاص داده است.
مظفر با اشاره به شروع حلقه حفاظتی رینگ چهارم از سال‌های ۸۷ تا ۸۹، از عبور و ارتباط این رینگ از اصفهان و ۶ شهرستان اطراف با طول ۲/۷۸ کیلومتر، دارای ۲ باند به عرض ۱۹۰ متر و ۶۰ سانتیمتر خبر داد که به لحاظ دسترسی‌های محلی، در بعضی نقاط، کندرو پیش‌بینی شده است. همچنین از ایجاد ۲۳ پل و تقاطع غیرهمسطح خبر داد و سرعت طرح در این پروژه را ۱۲۰ کیلومتر عنوان کرد.
وی گفت: از طول فوق، ۸/۴۵ کیلومتر در شهر اصفهان است و ۱۱ منطقه را درگیر می‌سازد.
ایرج مظفر هزینه اجرای رینگ چهارم ترافیکی را ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که مسلما در توان شهرداری اصفهان نیست و چون مسیر ارتباطی بین شهری است، مستلزم کمک شهرها و استان‌های همجوار است.
وی از رسیدگی به معضل شمال شرق در مناطق ۱۴، ۷ و ۱۰ خبر داد و افزود: احداث مسیر ۵/۱ کیلومتری در منطقه ۱۴ و تقاطع شهید اردستانی برای آنکه کامیون‌ها مستقیما از اتوبان فرزانگان به طرف جنوب و شرق بروند، در اولویت شهرداری است و پروژه بعدی ایجاد تقاطع کارخانه قند با ورودی بسیار زیبا برای کاهش ترافیک و تصادفات در شرق است.
وی از ادامه خط یک قطار شهری از عاشق‌آباد تا درب جدید دانشگاه صنعتی، پروژه عملیات انتقال پساب از فاضلاب شاهین‌شهر به مناطق ۲، ۱۱ و ۱۲ و منطقه ۷، مناقصه خطوط انتقال در ناژوان و استفاده از پساب سپاهان‌شهر برای مناطق ۵ و ۶ خبر داد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *