ارتقای ارتباطات دیجیتالی اورژانس اصفهان

پروانه شریفی

مراسم بهره‌برداری از اتوماسیون فرماندهی عملیات اورژانس، ارتباطات دیجیتال، تله‌مدسین، ساختمان پایگاه هرند و مراسم کلنگ‌زنی پایگاه هوایی اورژانس استان اصفهان روز گذشته برگزار شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور در مراسم بهره‌برداری از اتوماسیون فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، ساخت تمامی دستگاه‌های اورژانس در داخل کشور در دستور کار قرار گرفته چراکه دستگاه‌های داخلی عملکرد بهتری هم نسبت به نمونه خارجی دارد.

پیرحسین کولیوند با بیان این که از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم با افزایش درصد کمی از قیمت بلیت هواپیما و قطار و… محل این درآمد را به خرید آمبولانس و بالگردهای دید در شب اورژانس اختصاص دهند، افزود: مجوز خرید هزار آمبولانس از دولت اخذ شده است.

کولیوند با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی بخش ریلی و موتوری اورژانس کشور، تصریح کرد: به محض خریداری اورژانس‌های موتوری جدید، استان اصفهان از این تجهیزات بهره‌مند خواهد شد.

امدادخواهان بیش از دریافت خدمات نیازمند آرامش هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: امدادخواهان بیش از دریافت خدمات پزشکی نیازمند آرامش هستند تا مطمئن شوند دولت پشتیبان آن‌هاست.

طاهره چنگیز، اظهار کرد: وقت در اورژانس بسیار ارزشمند است که اورژانس اصفهان مسؤولانه و عاشقانه به وظیفه خود عمل کرده و حاصل آن افتتاح ۳ پروژه بزرگ است.

ارتقای ارتباطات دیجیتالی اورژانس اصفهان

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ارتقای ارتباطات دیجیتالی اورژانس اصفهان خبر داد و گفت: اطلاعات مربوط به محل آمبولانس از امروز در لحظه به مرکز اورژانس ارسال خواهد شد، به طوری که پزشک می‌تواند از طریق دوربین داخل کابین آمبولانس از روند اقدامات پیش‌بیمارستانی مطلع شود.

غفور راستین در این در مراسم، اظهار کرد: فردی که برای امدادخواهی از هر نقطه‌ای از استان تماس می‌گیرد، پس از ثبت تماس از طریق پایگاه‌های نزدیک به محل حادثه اورژانس اعزام می‌شود که نیازمند تکمیل فرم اعزام است و باید شرح حال دقیق از ابتدای عملیات تا پایان ثبت شود و پس از انجام مشاوره‌های پزشکی به بیمارستان اعزام شود.

وی ادامه داد: از لحظه‌ای که فردی با ۱۱۵ تماس بگیرد آدرس دقیق او در اتاق فرمان ثبت می‌شود و نیازی به پرسیدن و ثبت آدرس نیست، به محض تماس با ۱۱۵ برای فرد پرونده الکترونیک ثبت می‌شود که اطلاعات او تا ۲۰ سال ثبت خواهد بود.

راستین خاطرنشان کرد: اگر کسی بیش از ۱۰ بار مزاحم اورژانس شود، شماره او قفل می‌شود که در این صورت حدود ۳۰ درصد افزایش بهره‌وری خواهیم داشت.

اصفهان دارای بزرگ‌ترین بیمارستان سیار در خاورمیانه است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان با بیان این که استان اصفهان دارای بزرگ‌ترین بیمارستان سیار خاورمیانه است، گفت: امکانات بیمارستانی مستقر در مناطق زلزله‌زده همچنان پابرجاست تا به مردم خدمات‌رسانی کند.

منصور شیشه‌فروش، اظهار کرد: استان اصفهان معین ۸ استان کشور و منطقه ۵ تهران است، کارنامه مدیریت بحران در استان اصفهان نسبت به دیگر استان‌های کشور کارنامه موفق و درخشانی بوده است، حضور نیروهای امدادی استان اصفهان در حوادث مختلف کشور بیانگر تلاش این استان در زمینه مدیریت حوادث است.

شیشه‌فروش با بیان این که ۲۵۰ هزار بیمار در سال گذشته به بیمارستان‌های استان اصفهان اعزام شدند، اذعان داشت: اگر مسؤولیت معین را برای اصفهان در نظر می‌گیرند، انتظار می‌رود که امکانات را نیز برای اصفهان مهیا کنند که تقویت و افزایش ناوگان آمبولانس یکی از این امکانات است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *