ارزیابی عملکرد باید منجر به اقدامات اصلاحی و تعالی سازمانی شود

زهرا نصیری

مدیر عامل شرکت پالایشگاه نفت اصفهان گفت: یکپارچگی و هماهنگ‌بودن تمام اجزای سیستم شرکت، وابسته به ارزیابی مطلوب عملکرد است که پیرو آن، تعالی سازمان تحقق می‌یابد.
لطفعلی چاوشی در هفدهمین همایش نظام پیشنهادهای شرکت پالایش نفت اصفهان که با محوریت نظام پیشنهادها و ارزیابی عملکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه فلسفه وجودی نظام پیشنهادها، ایجاد و تداوم حرکت برای ارتقای عملکرد است، افزود: کل فلسفه خلقت نیز ارزیابی بشر است.
وی افزود: ارزیابی عملکرد باید منجر به اقدامات اصلاحی و تعالی سازمانی شود و در صورتی که قبول کنیم ارزیابی عمکرد، قوه محرکه نیروی انسانی است، باید مراحل ارزیابی درست انجام شود. وی با اشاره به اینکه اجرای دوره‌های آموزشی تکمیلی برای رؤسا نیز الزامی است افزود: لازم است از نظام پیشنهادها، مدیریت دانش، ثبت تجربه‌ها و سایر سیستم‌های مدیریتی به عنوان ابزارهایی برای رسیدن به تعالی سازمانی، استفاده کرد و به منظور ارزیابی اثربخشی آن‌ها از نظام‌های ارزیابی عملکرد بهره برد.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به دیدگاه ویژه مدیریت به کیفی‌سازی و توانمندسازی نیروی انسانی اظهار داشت: زمانی که همه کارکنان یک سازمان، شرح وظایف خود را بدانند و کارکنان آموزش لازم را دیده باشند، ولی به سمت بهبود مستمر حرکت نکنند، این سازمان در یک سطح ثابت حرکت خواهد کرد و متعالی نخواهد شد؛ ولی با ارائه پیشنهادها می‌توان همیشه پویا بود.
چاوشی ادامه داد: ادامه دوره‌های آموزشی ارزیابی عملکرد برای مدیران و همچنین پیگیری بهبود در فرآیند ارزیابی عملکرد می‌تواند از موضوعات مورد بررسی در این همایش قرار گیرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *