از حرکت استراتژیک سپاه پاسداران تا پوسیدگی تشکیلاتی امریکا

پروانه شریفی

همان طور که در بخش های مختلف خبری و در رسانه های گوناگون به چشم می خورد، روز چهارشنبه دو حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی و مرقد حضرت امام راحل(ره) انجام شد که با هوشیاری نیروهای سپاه و ارتش و امنیتی، این حوادث پایان یافت و تروریست ها دستگیر و به هلاکت رسیدند. اما بعد از حادثه نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی موضع گیری قاطعانه ای داشتند.

* اگر شهدای مدافع حرم نبودند باید هر روز شاهد این نوع عملیات در کشور بودیم

حمیدرضا فولادگر در این رابطه گفت: در همین روزها شاهد بودیم که ترامپ به منطقه سفر کرد و به طور علنی از عربستان حمایت کرد. این حملات در راستای همین برنامه ریزی امریکا و متحدان منطقه ای آن انجام شد و مشخص شد که هیچ کشوری مانند ایران قربانی تروریسم نبوده و به این جدیت با تروریسم مقابله نکرده که دیدیم داعش رسماً حادثه را بر عهده گرفت. کسی این عملیات را انجام داده که مورد پشتیبانی عربستان بوده و از خود عربستان متولد شده اند.

فولادگر همچنین ادامه داد: در کشور مسائلی به کار برده شد که باید در مسائل جهانی تعامل داشته باشیم و دفاع مقدس شهدای مدافع حرم زیر سوال رفت اما اگر شهدای مدافع حرم نبودند باید هر روز شاهد این نوع عملیات در کشور بودیم در صورت یکه این عملیات بعد از چند سال انجام شد.

* عملیاتی کور که بسیار ناجوانمردانه و بزدلانه بود

حیدرعلی عابدی هم دیگر نماینده مردم اصفهان در مجلس به کیمیای وطن گفت: این اتفاق یک عملیات کور بود و صرفاً به خاطر نمایش موجودیت خودشان بود که بسیار ناجوانمردانه و بزدلانه بود.

عابدی افزود: نیروهای امنیتی و ناجا خیلی خوب عمل کردند و همچنین جانانه مقاومت کردند و عملیات را بدون فوق وقت شروع کردند و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را به پایان رساندند

وی همچنین تصریح کرد: ما باید از سربازان گمنام امام زمان قدردانی بکنیم که به خاطر آرامش روانی ملت گزارش هایی را نمی دهد. باید بدانیم که صدها تیم تروریستی خنثی شد. از بین این صدها تیم دو تیم از تورهای امنیتی عبور کردند و این صحنه را به وجود آوردند.

* پایمردی در تداوم اهداف نظام

حسن کامران که هم پس از انتخابات میان دوره ای به تازگی در این دوره به مجلس راه پیدا کرد، ضمن محکوم کردن این حادثه اذعان داشت: پاسداری که در این حادثه شهید شد یک کار استراتژیک کرد؛ چرا که وی  با شم اطلاعاتی خود درب نمایندگان را می بندد و تروریست ها به سمت طبقات کارمندان می روند و گمراه می شوند.

وی تصریح کرد: این حوادث در مقایسه با امنیت کل کشور و ثباتی که در کشور ایران حاکم است، قطعا نمی تواند خللی در اعتقادات مردم و پایمردی در تداوم اهداف نظام وارد کند.

* اتحاد و وحدت کلمه بین همه مسئولین کشور

و اما حاجی دلیگانی که در این حادثه دو نفر از کارکنان دفتر خود را از دست داد گفت: استکبار که نمی تواند مردم ما را با بصیرت ببینید و آن جایی که در واقع محل مراجعه مردم است یورش می برد و فکر می کند که کار خاصی را انجام داده و با این حرکتی که انجام دادند در واقع بسیاری از درب ها را به سوی ملت ایران بازگشودند.

حاجی دلیگانی خاطر نشان کرد: یکی از درب ها این بودند که ملت ایران بیشتر از گذشته نقش مدافعان حرم را دانست و قدردان ایثارگری های آنان شد.

این نماینده تصریح کرد: درس دیگر این حادثه اتحاد و وحدت کلمه بین همه مسئولین کشور برای پیمودن راه مبارزه با تروریسم بود که متحد تر و هم صدا تر همه موضع گکرفتند.

به گفته حاجی دلیگانی این حادثه می توان امتداد حوادث دهه ۶۰ باشد که باید با این ها هم مبارزه و مقابله شود و اگر برای نسل سوم انقلاب یا نسل چهارم مفهوم نبود که تروریست در دهه ۶۰ چه کرده در این روز یک صحنه از آن به نمایش گذاشته شد.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار با اشاره به شهادت کارکنان دفتر نمایندگی هم ابراز داشت: و دو نفر از بهترین عزیزان که در دفتر من بودند شهید شدند و این افراد با کمال خلوص و تمام انگیزه کار مردم را پیگیری می کردند و به نظر من جز شهادت مزد دیگری شایسته آن ها نبود.

* سقوط آل سعود و پوسیدگی تشکیلاتی امریکا

حجت اسلام والمسلمین سالک کاشانی هم در این باره گفت: از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز جمهوری اسلامی قربانی جریانات استکبار در قالب جنگ تحمیلی، کودتای نوژه، ترور و سایر اشکال مانند قراردادهای بین المللی مثل ۲۰۳۰ و همچنین در جنگ نرم بود.

وی ادامه داد: امروز کشور ما برخوردار است که در عمق هزار کیلومتری با سران داعش می جنگد. امروز اقتدار جمهوری اسلامی در بحث سوریه و عرق و یمن و سایر نقاط، بر دشمنان ما روشن است. بدون در نظر گرفتن ایران در معادلات جهانی نمی توانند تصمیمی بگیرند.

سالک در پایان اذعان داشت: مثل روز سقوط آل سعود و پوسیدگی تشکیلاتی امریکا را دیر یا زود شاهد هستیم وملت ها با بیداری پاسخ این جنایات را می دهند.

نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همگی یه صدا و متحد ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده معزز شهدای این حوادث تروریستی و محوم کردن این اتفاقات، معتقد بودند که به هیچ وجه این اقدامات در امنیت کشور ما تأثیرگذار نبود؛ بلکه همه مسئولین امنیتی و دفاعی را مصمم تر کرد که مضاعف تر و سریع تر با این پدیده ها برخورد بکنند و ریشه آن ها را بخشکاند و مبارزه سنگین و جدی با این ها انجام بدهد.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *