استانداراصفهان تاکید کرد:بیکاری دراصفهان ۳ درصدبیشتر از کشور است؛ اصلاً قابل قبول نیست

زهرا نصیری

در استان اصفهان نرخ بیکاری ۲ تا ۳ درصد از متوسط کشور بالاتر است که اصلاً قابل قبول نیست و رشد جمعیت مهاجرین می‌تواند یکی از علل این مشکل باشد. استانداراصفهان با تاکید بر ایجاد آرامش از جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی و … در جامعه گفت: متاسفانه برخی تلاش خود را در ناامیدکردن مردم قرار داده‌اند و مدیران دولت باید در راستای ایجاد امید و دلگرمی به مردم قدم بردارند. رسول زرگرپور، با اشاره به مسائل اقتصادی کشورگفت: در شروع دولت تورم ۴۵ درصد بود که امروز به ۷.۲ درصد رسیده است ولی مردم حس نمی‌کنند چرا که دولت روند افزایش قیمت‌ها و نه قیمت اجناس را کاهش داده است. وی با بیان اینکه رشد اقتصادی در سال ۹۱، منفی ۵.۶ درصد بود که امروز به ۶.۴ درصد رسیده است، تصریح کرد: رشد اقتصادی بدون نفت ۱۰ درصد افزایش یافته است. در استان اصفهان نیزنرخ بیکاری ۲ تا ۳ درصد از متوسط کشور بالاتر است که اصلاً قابل قبول نیست و رشد جمعیت مهاجرین می‌تواند یکی از علل این مشکل باشد. وی با بیان اینکه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید واحدهای بحران زده بررسی شد و در خصوص بیمه و مالیات این کارگاه‌ها تصمیمات خوبی گرفته شد، گفت: با این اقدامات ۲۶ هزار فرصت شغلی تثبیت شد. استاندار اصفهان به بسته‌ی حمایتی دولت برای واحدهای کوچک و متوسط اشاره کرد و گفت: در این طرح ۴۲۵۶ واحد در سامانه‌ی بهین یاب ثبت نام کردند و تاکنون ۱۶۳۹ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند. زرگرپور ادامه داد: از این تعداد ۷۶۰ واحد بحران زده با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند. اصفهان در تعداد ثبت نام کنندگان رتبه‌ی اول در تعداد عقد قرارداد با بانک‌ها رتبه‌ی دوم و در حجم ریالی اعتبارات نیز رتبه‌ی اول را دارد.

انتخابات

وی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات برگزاری مناظره‌های انتخاباتی، کرسی‌های آزاداندیشی، نقدها و.. را در ایجاد شور و نشاط اجتماعی مؤثر دانست و ادامه داد: فرمانداران باید به خوبی شرایط را رصد کنند تا شهرداران و اعضای شوراهای شهر وارد تبلیغات زودهنگام نشوند و به سمت حرکت‌های جذب رأی وکارهای روبنایی نروند.

استاندار اصفهان به مشکلات خشکسالی و آب اشاره کرد و افزود: وضعیت بارش‌ها در سرشاخه‌ها نرمال بوده است ولی وضعیت سد متفاوت است و در حال حاضر سد ۱۹۰ میلیون متر مکعب آب دارد.

استاندار اصفهان، به مهمترین رویداد کاری خود دراین هفته هم اشاره داشت و این نکته تاکید کرد: حدود ۶۰ مدرسه استان به دلیل فرسودگی قابل استفاده نیست و باید تا ۱۰ روز آینده این مدارس تخلیه و با هماهنگی فرمانداران، شهرداران و بخشداران نسبت به جایگزینی دانش‌آموزان اقدام شود. اما ظهرامروز ۸ دی ماه بار دیگرکارگران شرکت پلی اکریل اصفهان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و دستمزد خود در مقابل استانداری اصفهان دست به تجمع زدند که پس چند دقیقه حرکت خود را به سمت خیابان نشاط ادامه دادنند ومسؤول دفتر امام جمعه اصفهان برای دقایقی در جمع معترضان حاضر شد وگفت: آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با وزیر صنعت در مورد مشکلات کارخانه‌ها و یه ویژه پلی اکریل صحبت کرده و قول گرفته که این مشکلات در جلسه هیأت دولت بررسی و چاره‌اندیشی شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *