استاندار: پایتخت گردشگری را به رزومه اصفهان اضافه می‌کنیم

استاندار اصفهان گفت: ۲۲ هزار جاذبه گردشگری، یک هزار و ۷۶۵ اثر ثبت‌شده تاریخی و ۱۰۲ اثر دارای مهر اصالت یونسکو نشان می‌دهد که جان‌مایه حیات اصفهان چیزی جز هنر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، رسول زرگرپور صبح امروز (شنبه)، اظهار کرد: امروز در شهری قرارگرفته‌ایم که دنیا بارها آن را به‌عنوان پایتخت انتخاب کرده است. چهار دوره پایتختی سلسله‌های بزرگ کشور، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، پایتخت شهر صنایع‌دستی جهان و سال آینده به یاری خدا پایتخت گردشگری جهان اسلام را به رزومه اصفهان اضافه خواهیم کرد.

وی افزود: اصفهان شهری با ظرفیت و استانی با پتانسیل است که استحقاق این را دارد که هرساله یک جریان بین‌المللی را میزبانی کند و پیشش ملل دنیا هم با چنین اتفاقی خرسند خواهند شد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بنده به‌عنوان استاندار استان بزرگ و پهناور اصفهان با شما سخن می‌گویم، گفت: امروز سخن از اصفهان است. شهر موزه‌ای که سیاحان آن را سحر آیینه و مارکوپولو آن را نصف جهان نامیده است. ما خود را مهد تمدن، فرهنگ و اشاعه هنر معنویت در تاریخ و خلاقیت در صنایع‌دستی می‌نامیم.

زرگرپور بابیان اینکه اصفهان قدمتی هفت‌هزارساله دارد، اضافه کرد: ۲۲ هزار جاذبه گردشگری، یک هزار و ۷۶۵ اثر ثبت‌شده تاریخی و ۱۰۲ اثر دارای مهر اصالت یونسکو نشان می‌دهد که جان‌مایه حیات اصفهان چیزی جز هنر نیست.

وی ادامه داد: تمدن و فرهنگ و هنر نجات‌بخش امروز اصفهان هستند، چراکه هنرهای مهم سرنوشت‌ساز و با اصالت کشور در دستان این افراد است و جوشش مدنیت، اندیشه و حکمت و اسلام و پویش فرهنگی هنرمندان نشان از اصالت هنر این مرزوبوم دارد.

استاندار اصفهان بابیان اینکه در هنر اصفهان پویایی و مانایی دیده می‌شود، اظهار کرد: بی‌شک کلمات و واژگان از شکوه آن عاجز هستند. هنر اصفهان ژرفای پویایی و اوج پختگی و بالندگی این کهن بوم است و از طرف دیگر ذوق شگرف و هنر را چه ملموس و چه ناملموس در معرض نمایش قرار داده است.

زرگرپور خاطرنشان کرد: هنرمندان اصفهان توانستند برگ زرین دیگری را در تاریخ رقم بزنند و در عصری که پدیده جهانی‌شدن در موضوعات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دنیا را درنوردیده است و اصالت جوامع بشری را تحریک کرده است، موجودیت چنین هنرمندانی بیش‌ازپیش آشکار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته سه محور توسعه برای اصفهان در نظر گرفته‌شده است. علم و فناوری، هنر و گردشگری این سه محور هستند که در ارتباط با جبران و تکمیل زیرساخت‌ها برای این محورها موزه بزرگ اسلام جاسازی و جانمایی شد و به‌خوبی مرحله اجرای آن پیش می‌رود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *