اصفهان، میزبان جشنواره فیلم مهر سلامت

پروانه شریفی

دبیر جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت از برگزاری این جشنواره از ۲۳ تا ۲۶ مهرماه به میزبانی اصفهان خبر داد.
مهدی سیدین‌نیا در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت یک بخش غیردولتی است، اما به عنوان متولی وارد میدان شده؛ هر جشنواره رسم و رسومی دارد؛ ترغیب‌کردن هنرمندان برای ساخت فیلم در یک موضوع خاص کار سختی است که ما باید در این جشنواره توجه هنرمندان را به موضوع فعالیت‌های خیرخواهانه در امر سلامت جلب کنیم.
دبیر جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت اعلام کرد: تاکنون ۵۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده، طبق اعلام قبلی قرار بود تا ۳۰ تیرماه ۹۷ مهلت ارسال آثار باشد؛ اما به دلیل درخواستی که از سوی فیلم‌سازان داشتیم، تا ۱۵ مرداد دریافت آثار تمدید شده است و پس از این تاریخ وارد مرحله داوری می‌شویم.
امضای قرارداد حوزه هنری با ۷ کارگردان
مهدی احمدی‌فر، مدیر کل حوزه هنری استان اصفهان، هم در این نشست اظهار کرد: با استفاده از ابزار هنر می‌خواهیم حرکتی را ایجاد کنیم که بتواند خیرین حوزه سلامت را معرفی کند؛ در بسیاری از کشورهای دنیا با وجود رفاه اجتماعی عده‌ای از مردم وقت خود را به کمک به نیازمندان اختصاص می‌دهند.عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت گفت: تا امروز با ۷ کارگردان جوانی که توانایی و تمایل به ساخت اثر داشتند، اما با مشکلات مالی مواجه بودند، قرارداد امضا شده و پول و امکانات برای آن‌ها فراهم شده است؛ از متقاضیان دیگر هم در صورت درخواست و ارائه کار حمایت می‌کنیم.
مجمع خیرین سلامت، بانی جشنواره مهر سلامت
سید حسین رضازاده مدیر عامل مجمع خیرین سلامت و رئیس جشنواره مهر سلامت نیز در این نشست خبری تصریح کرد: هزینه‌های جشنواره را مجمع خیرین سلامت تقبل کرده و سایر نهادها هم قول حمایت داده‌اند؛ با توجه به تلاش‌هایی که برای کم‌کردن هزینه‌ها صورت گرفته است، برآورد هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی برای این جشنواره داریم.
وی درباره محورهای جشنواره فیلم مهر سلامت گفت: معرفی افراد نیکوکار در عرصه سلامت، خدمات و دستاوردهای شرکت‌های فعال در حوزه سلامت، ایجاد و ترغیب حس مسئولیت‌پذیری در بخش سلامت جامعه ازجمله محورهای این جشنواره هستند.
جشنواره مهر سلامت، پیوندی است بین سلامت و نیکوکاری
کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، هم در ادامه این نشست تصریح کرد: اصفهان، مهد فرهنگ و هنر بوده و است؛ جشنواره‌هایی همچون کودک و نوجوان یا حسنات در این شهر برگزار شده، اما ظرفیت اصفهان بیشتر از این است؛ این جشنواره، پیوندی است بین حوزه سلامت و نیکوکاری.
وی افزود: مشارکت اجتماعی فعال از لازمه‌های تحول سلامت است؛ تمام جمعیت کشور می‌توانند خیرین سلامت باشند و این کار لزوما با پرداخت پول نیست؛ می‌توان وقت اختصاص داد یا به هر شکل دیگر مشارکت داشت.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *