اصفهان، میزبان نخستین جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت

پروانه شریفی

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان اصفهان از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت در مهر ۹۷ به میزبانی اصفهان خبر داد.

حسین رضازاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جشنواره به یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در فرهنگ ایرانی اسلامی به‌عنوان بالاترین عبادت پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: بیان هنری متخصصان در گسترش عمل نیکوکارانه و توجه به فعالان و معرفی فیلم‌سازان موفق در این جشنواره به‌طور اختصاصی، باعث ترویج فرهنگ نیکوکاری در عرصه های سلامت خواهد بود.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان اصفهان با اشاره به اهداف اصلی برگزاری جشنواره، تصریح کرد: ترویج فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت، ارتقاء نظام سلامت با اولویت پیگیری و همدلی خیرین، ارج نهادن به مقام والای خیراندیشی و نیکوکاران حوزه سلامت، ارائه آثار خلاقانه با موضوع سلامت و تشویق فیلم‌سازان کشور در این حوزه و بازنمائی خدمات صورت گرفته توسط خیرین در عرصه سلامت فرد و جامعه از اهداف اصلی برگزاری جشنواره خواهد بود.

رضازاده افزود: موضوعات جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت شامل معرفی افراد نیکوکار در عرصه سلامت، معرفی آثار وقف‌شده در عرصه سلامت، نذر وقت (زمان) در حوزه‌های سلامت جسم و روان، نقش خدمات و دستاوردهای شرکت‌های داروسازی در عرصه سلامت، تبیین داستان‌های قرآنی وسیره ائمه اطهـار (ع) در زمینه وقف و انفاق در حوزه سلامت است.

به گفته وی ایجاد و ترغیب حس مسئولیت و همدردی نسبت به همنوعان، نقش سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت جامعه، جایگاه سلامت در توسعه اقتصادی، جایگاه رسانه در ترویج و اشاعه فرهنگ نیکوکاری، بیماری‌های خاص و نقش خیریه‌ها در درمان آن‌ها نیز دیگر موضوعات جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت خواهد بود.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان اصفهان با اشاره به دیگر موضوعاتی که در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته، اظهار کرد: شناسایی و معرفی نخبگان، پزشکان، پرستاران، بهورزان و مراقبان سلامت که در عرصه سلامت منشا خیر بوده‌اند، پیشگیری قبل از درمان و نقش آن در بهبود وضعیت اقتصاد خانواده، معرفی خیرین حوزه آموزش‌وپرورش علوم پزشکی و سلامت، معرفی خیرین کارآفرین در حوزه سلامت، اهداء عضو و چالش‌های پیش روی آن نیز از مباحث مهم است.

رضازاده گفت: این جشنواره می‌تواند به فراهم آوردن زمینه‌ای جهت ترغیب و تشویق هرچه بیشتر خیرین در عرصه سلامت در توسعه و گسترش ایجاد مراکز درمانی و بهداشتی کمک کرده و نیز فرصتی برای نمایش و انعکاس خدمات ارزشمند ارائه‌شده از طریق فیلم‌هایی که در این زمینه ساخته‌شده در جهت فرهنگ‌سازی این عمل خداپسندانه باشد.

وی افزود: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۵ تیرماه ۹۷ عنوان شده و حداکثر زمان برای آثار ارسال‌شده، ۳۰ دقیقه بوده و آثار تولیدشده از سال ۹۱ به بعد در اولویت است، همچنین علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر و تهیه فرم ارسـال اثر به سـایت www.msff.ir مراجعه کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *