اصفهان، پایتخت شناخته‌شده صنعت طلای ایران

حدیث بابایی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه صادرات طلا و جواهر طی ۷ سال گذشته در حد صفر بوده است، گفت: همچنین واردات شمش و مواد اولیه صفر بوده است.
ابراهیم محمدولی روز گذشته در همایش فرصت‌ها و چالش‌های صنعت طلا و جواهر کشور اظهار داشت: مشکلات و موانع بسیاری بر سر راه صنعت طلا و جواهر است و این مشکلات از زبان مسئولان طلا و صنعت و معدن عنوان شده، اما در این راستا گوش شنوایی نبوده است.
وی افزود: یکی از مشکلات عدیده در صنعت طلا و جواهر بحث ارزش افزوده است که آثار رکود را در صنعت طلا و بخش تولید طی ۸ سال گذشته تاکنون به وجود آورده است؛ در این راستا تعداد جالب توجهی از واحدهای صنفی در کل کشور به اجبار تعطیل کردند؛ زیرا توانایی ادامه کار را نداشتند.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به مواد اولیه که مشکل اصلی در صنعت طلا و جواهر است، گفت: واردات شمش به داخل کشور شامل ۹ درصد ارزش افزوده بوده که رغبت را از تولیدکننده و واردکننده گرفته است.
علی یارمحمدیان، مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان، در ادامه این همایش با بیان اینکه اصفهان، قطب طلای کشور، میزبان دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا و سنگ‌های قیمتی است، اظهار کرد: این نمایشگاه در حالی برگزار می‌شود که صنعت و بازار مرتبط با طلا، فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان است. ریشه بخشی از این مشکلات، نوسانات و وضعیت نامطلوب اقتصادی است که کشور را دربر گرفته است و باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.
وی افزود: نمایشگاه به‌عنوان مکانی که فعالان برجسته، سرآمد، معتبر و شناخته‌شده را گرد هم جمع می‌کند، می‌تواند نقش رونق‌دهنده و امیدبخش را برای فعالان عرصه طلا ایفا کند و حلقه‌ اتصال تمام فعالان این عرصه اعم از تولیدکنندگان تجهیزات، تولیدکنندگان زیورآلات و فروشندگان از یک سو و مردم به‌عنوان خریداران و علاقه‌مندان به طلا، سنگ‌های قیمتی و فلزات گرانبها باشد و این نقش، دقیقا برای نمایشگاه طلای اصفهان در نظر گرفته شده
است.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان تصریح کرد: آنچه نمایشگاه طلای اصفهان را در میان دیگر نمایشگاه‌های این عرصه در سطح کشور سرآمد و جذاب می‌کند، جایگاه استان در این صنعت و همچنین امید فعالان این صنعت در سراسر کشور است. امروز همه می‌دانند اصفهان «پایتخت شناخته‌شده صنعت طلای ایران اسلامی» است و نمایشگاهی که در آن برگزار می‌شود، اهمیت بسیار زیادی دارد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *