اصفهان باید شهر سالم نام بگیرد

پروانه شریفی

شهردار اصفهان در بیست و ششمین نشست هم اندیشی “اصفهان فردا” در جمع پزشکان شهر اصفهان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در جمع صاحب نظران و نخبگان شهر هستم که نه تنها در حوزه پزشکی که در حوزه های مختلف صاحب نظر هستند.

نوروزی با بیان اینکه جلسات هم اندیشی را با بیشتر اقشار و گروه های صاحب نظر در مدیریت شهری برگزار کردهایم، افزود: مجموعه شهرداری اصفهان علاقمند به شنیدن صحبت افراد متخصص است و برای راهگشایی گره های کور مشکلات شهری و بررسی آنها به این نشست‌ها و هم اندیشی ها نیازمندیم.

وی با تاکید بر اهمیت حوزه سلامت گفت: حوزه سلامت به انسان و انسانیت مربوط است و سلامت یک حق مسلم بشری است و در اسناد میثاق بین المللی که مصوبه سازمان ملل است به شدت بر روی سلامت تاکید شده است.

عدم رغبت بخش خصوصی به ساخت بیمارستان در اصفهان

موضوعات و مشکلات حوزه سلامت به دست اقشاری همچون پزشکان رفع می شود، همه مردم برای رسیدن به یک شهر سالم با مردمان سالم باید تلاش کنند و اگر محیط زیست ما سالم نباشد سلامت مردم به خطر می افتد و تنها مشکل در حوزه سلامت به موضوعات محیط زیستی محدود نمی شود، بلکه در حوزه سلامت روحی، روانی و جسمی افراد جامعه دچار مشکلات بسیاری هستند که باید با حضور شما پزشکان برای آن چاره اندیشی کرد.

اصفهان دوهزار تخت بیمارستانی کم دارد

اصفهان می تواند در حوزه توریسم سلامت فعالیت کند، اگرچه اصفهان توان و پتانسیل علمی این امر را دارد اما برای مرجع شدن در جذب توریست سلامت اصفهان نیازمند بیمارستان های  و هتل های بیشتری است، اما متاسفانه وضعیت هیچ کدام از این دو در اصفهان خوب نیست. در استان اصفهان ۵۸ بیمارستان وجود دارد که تنها ۱۸ بیمارستان مربوط به بخش خصوصی است و این در حالی است که اصفهان طبق آمارها دوهزار تخت بیمارستانی کم دارد.

عدم رغبت بخش خصوصی به ساخت بیمارستان در اصفهان

متاسفانه در سالهای قبل عدم حمایت از این قشر  باعث عدم استقبال در حوزه ساخت بیمارستان شده است و شهری که بیشترین آمار متخصصان را در کشور دارد و برخی از آنها نه تنها در کشور بلکه در جهان معروف هستند چرا نباید مدیریت و سرمایه گذاری در این حوزه را به آنها بسپاریم؟

امروز شهر ما به عنوان یک شهر توریستی به شدت نیازمند ساخت هتل و بیمارستان است چرا که در اصفهان تنها ۱۴ هزار تخت بیمارستانی وجود دارد و برای کسانی که بخواهند به سرمایه گذاری در حوزه سلامت بپردازند به صورت رایگان زمینه اخذ مجوزات لازم انجام می شود.

تشکیل کمیته‌ای برای تعاملات بیشتر با جامعه پزشکان

اصفهان به عنوان یک شهرموزه است، بارها برای داشتن یک موزه پزشکی در کارخانه ریسباف با وزیر راه و شهرسازی صحبت شد، اما مشکلات بسیاری در خصوص این مکان مطرح بود.

پزشکان فرهیخته اصفهانی در تمام نقاط کشور و دنیا پراکنده هستند، باید این متخصصان اصفهانی را که در تمام دنیا زبانزد هستند در امر توسعه و ساخت بیمارستان‌ها و تحول در نظام سلامت این شهر دخیل کنیم و نباید تنها شهرداری در این خصوص فعالیت کند، بلکه ما نیازمند کمک های نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی نیز هستیم.

بهره مندی کامل اصفهان از علم و تخصص

تخصص به عنوان عنصر اصلی به طور کامل در جامعه پزشکی این شهر وجود دارد و با تشکیل کمیته ای زمینه تعاملات بیشتر با جامعه پزشکان را فراهم می کنیم و در این راه باید متولیان سلامت و بهداشت شهر نیز بیش از گذشته در تعاملات نقش ایفا کنند و اگر برخی بیمارستان‌ها دارای پارکینگ نیستند یا مشکلاتی دارند نه تنها با شهرداری بلکه با دستگاه‌های مربوطه دیگر نیز با جدیت معضلات را مطرح کنند تا در خصوص کاهش مشکلات تسریع شود.

اصفهان مروج اخلاق پزشکی باشد

اصفهان علاوه بر دیگر صفت های خود باید شهر سالم نام بگیرد، اصفهان شهر خلاق است و به عنوان شهر خلاق در یونسکو ثبت شده است و شهر خلاق بودن ارزش بسیاری دارد. ما به این موضوع راغب هستیمکه اصفهان مروج اخلاق پزشکی هم باشد و می خواهیم اصفهان یک شهر هوشمند باشد که شهر هوشمند ویژگی های خاص خود را دارد.

سرمایه‌گذاری پزشکان در تکمیل سالن همایش‌های اصفهان

پزشکان علاوه بر ساخت بیمارستان می توانند در ساخت هتل نیز سرمایه گذاری کنند، مدیریت شهری از هیچ کمکی به جامعه پزشکان دریغ ندارد و این حق پزشکان است که از لحاظ اقتصادی توانمند باشند و حق ما است که از شما بخواهیم این توانمندی را در جهت پیشرفت و توسعه شهری به کار بگیرید.

نمی توان به بودجه های دولتی امیدوار بود، باید خودمان دست به کار شویم چراکه بودجه های دولتی کفاف رسیدگی به امورات شهر را نمی دهد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *