اصفهان برای نخستین‌بار از مراسم فان ران میزبانی کرد

مهدی دواتگر

مراسم «فان ران» در هفته ملی المپیک و هفته فرهنگ پهلوانی با حضور پرشور مردم شهر اصفهان در میدان امام خمینی(ره) برگزار شد.
این مراسم عصر جمعه با حضور دکتر مهرعلیزاده استاندار اصفهان، حبیب‌اله ناظریان معاون ورزشی‌تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، نمایندگان شورای المپیک آسیا، دکتر سلطان حسینی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، ورزشکاران رشته پهلوانی و زورخانه‌ای و حضور پرشور مردم شهر اصفهان در میدان امام خمینی(ره) برگزار شد.
مراسم «فان ران» پیش از مسابقات مهم آن در جهان برگزار می‌شود تا مردم با آن مسابقات آشنا شوند و شور و نشاط بین آنها افزایش پیدا کند. در هر کشور یک شهر میزبان فان ران است که در ایران و به مناسبت مسابقات آسیایی جاکارتا در دو شهر تهران و اصفهان این مراسم برپا شد.
در ابتدای مراسم حدودا ۱۵۰ ورزشکار به صورت نمادین به همراه استاندار اصفهان و دیگر مسئولان وارد میدان امام شدند و برای دقایقی گروه نوازنده ارتش جمهوری اسلامی ایران به هنرنمایی پرداخت و پس از آن دکتر مهرعلیزاده، استاندار اصفهان، و حیدر فرمان، معاون شورای المپیک آسیا، سخنرانی کردند.
دکتر مهرعلیزاده، استاندار اصفهان، درباره برگزاری این مراسم در جمع مردم شهر اصفهان اظهار داشت: امیدوارم جامعه ما همیشه پر از نشاط و شادابی باشد. امروز شاهد مراسم فان ران هستیم که پیش از شروع بازی‌های آسیایی و توسط شورای المپیک آسیایی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: ورزشکاران و دلاوران ایرانی در ۲۲ رشته ورزشی در مسابقات آسیایی در اندونزی شرکت می‌کنند که حدودا ۳۸۰ قهرمان ورزشی ما در این رویداد رقابت می‌کنند و ۵۰ نفر آنها از شهر اصفهان هستند.
مهرعلیزاده بیان داشت: فان ران معمولا در پایتخت هر کشوری برگزار می‌شود که روز پنجشنبه ۳۱ خرداد در تهران برگزار شد و امسال این کار در شهر اصفهان نیز به عنوان شهر دوم کشور انجام شد و این مراسم آماده‌شدن برای مسابقات آسیایی است تا همه ما بتوانیم مشوق قهرمانان خود در این مسابقات باشیم.
حیدر فرمان، معاون شورای المپیک آسیا، نیز دقایقی در جمع مردم اصفهان به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: افتخار می‌کنم در شهر زیبای اصفهان هستم و از لحظه‌ای که وارد تهران و اصفهان شدم، به جز استقبال گرم و میهمان‌نوازی چیز دیگری ندیدم. از سال ۱۹۰۴ ایران، میزبان مسابقات آسیایی، بزرگ‌ترین رویداد ورزشی قاره آسیاست و (پس از انقلاب اسلامی) در حال حاضر ایران در مسابقات ۲۰۱۸، بیشترین و بزرگ‌ترین گروه را خواهد داشت.
وی ادامه داد: هدف اصلی ما از برگزاری فان ران، توجه مردم به برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در اندونزی است
و جا دارد از کمیته ملی المپیک ایران که این برنامه را اجرا کرد و پس از آن از استاندار اصفهان تشکر کنم. از شما مردم می‌خواهم از رویدادهای آسیایی کمال لذت را ببرید و حتما از ورزشکاران حمایت کنید و امیدوارم پرچم جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های آسیایی برافراشته شود.
حبیب‌اله ناظریان، معاون تفریحی‌ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، درباره این مراسم گفت: امروز، روز المپیک بود و نمایندگان شورای المپیک استان و همچنین استاندار اصفهان هم در این مراسم حضور داشتند و فان ران زمینه‌ای بود برای اینکه این ذهنیت را به وجود آوریم تا بدانند ما از نظر مهارتی و نیروی انسانی دارای پتانسیل هستیم.
وی ادامه داد: در مهرماه میزبان مسابقات جهانی پهلوانی و زورخانه‌ای در اصفهان هستیم؛ بنابراین این رویداد می‌تواند آمادگی لازم را برای آن مسابقات فراهم کند و تمام این تلاش‌ها به دلیل این است که ورود رشته زورخانه‌ای را به مسابقات آسیایی نزدیک کنیم.
ناظریان بیان داشت: با توجه به تجربه خودم باید بگویم ما چند سال تلاش کردیم تا توانستیم رشته ورزشی کاراته را به مسابقات آسیایی بفرستیم و رشته پهلوانی و زورخانه‌ای نیز باید همان مسیر را طی کند تا بتواند به مسابقات آسیایی وارد شود.
در ادامه، اجرای مرشدخوانی و سپس انجام ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای توسط ورزشکاران و پهلوانان فعال در این رشته ورزشی انجام شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *