اصلاح بخشی از مدارهیدرولیک پرداخت نورد درذوب آهن اصفهان

 پریسا خاکبازان

 تغییر طرح و اصلاح مدار هیدرولیک در تعدادی از مکانیزم های پرداخت نورد ۵۰۰ کارخانه ذوب آهن اصفهان انجام شد.

مسئول هیدرولیک پرداخت نورد ۵۰۰  شرکت ذوب آهن گفت: مکانیزم های شلیپری انتقال شاخه های محصول  با اشکالات بسیاری از قبیل خرابی سیلندرها و هدر رفتن روغن، خرابی پین و رولیک مربوط به قاب زنجیرها، کج شدن نبشی زیر قاب ها، خوردگی و تخریب تدریجی بتن فونداسیون زیر قاب ها، بریده شدن کوپل مربوط به شافت قاب زنجیرها و…مواجه بودند، بروز این اشکالات علی رغم اینکه توقفات بسیاری را در کارگاه و سپس افت تولید را ایجاد می کرد، نیاز به  نفر ساعت زیادی جهت رفع اشکال های فوق بود.

  محمود مختاری درباره مزایای این تغییرات گفت: اجرای این طرح از دو سال پیش تاکنون موجب کاهش چشمگیر هدر رفت روغن هیدرولیک در این مکانیزم ها، کاهش فشاروارده بر روی سیلندرها و پین  و رولیک قاب زنجیرها که موجب افزایش طول عمراین تجهیزات می شود، حذف فشار هیدرولیک از روی کوپل شافت اصلی که موجب کاهش استهلاک و جلوگیری  ازخرابی  آنها می شود  و جلوگیری از ضربه زدن قاب زنجیر ها بر روی بتن فونداسیون به دلیل حذف فشارهیدرولیک که علاوه بر سالم ماندن فونداسیون باعث جلوگیری از خمیدگی نبشی زیر قاب ها نیز می شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *