اعمال سلایق شخصی در سرمایه‌گذاری‌ها محدود می‌شود

فاطمه احمدی

مدیر عامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از رتبه‌بندی بعضی شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: اعمال سلایق شخصی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری محدود می‌شود.
شهرام رئیسی روز گذشته در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: مجموع کل قراردادهای مشارکتی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی تا به امروز ۱۶۹ مورد با بخش خصوصی است که از این میان ۱۴۱ قرارداد در حوزه ساختمان و مسکن منعقد شده و بقیه قراردادهای غیرساختمانی مانند پروژه آکواریوم اصفهان است.
وی افزود: در مشارکت‌های ساختمانی با آورده‌ای از شهرداری معمولا زمینی با پروانه ساختمانی و آورده شریک که منابع مالی است، با نام مشارکت‌های مدنی انجام می‌شود و سود حاصله در پایان براساس درصدی مبتنی بر آورده‌هاست.
مدیر عامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: بعضی پروژه‌های اجرایی شهرداری سودآوری ندارند؛ در حالی که هرجا بخش دولتی وارد شده، همین مشکلات هم ایجاد شده است. باید این اقدامات به بخش خصوصی واگذار شود؛ ولی هنوز برای ورود سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن نکردیم؛ این موضوعات نیازمند دستورکار‌های مخصوص به خود است.
وی عنوان کرد: برای جلوگیری از مشکلات ایجادشده، اعمال سلایق شخصی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری محدود می‌شود و معاونت برنامه‌ریزی در حال رتبه‌بندی بعضی شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران است.
رئیسی با اشاره به روند جذب سرمایه‌گذار بیان کرد: روال جذب از طریق انتشار فراخوان در روزنامه‌های رسمی بوده که نیاز به گسترده‌ترشدن دارد؛ سایت اطلاع‌رسانی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی به‌زودی با طراحی جدید و با جزئیات تمام و شناسنامه قراردادها دردسترس قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه اصفهان در سال‌های گذشته رتبه سوم استان‌ها در جذب سرمایه‌گذار خارجی را در مبلغ قرارداد داشت، تصریح کرد: در دو ماه پس از عید قرارداد هشت پروژه امضا شده و تعدادی از پروژه‌ها هم در اداره حقوقی در حال بررسی هستند؛ قرارداد پساب‌ها در شاهین‌شهر هم در حال انعقاد است.
مدیر عامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تأکید داشت: از آنجایی که پروژه‌های شهری معمولا حجم وسیعی دارند و نیازمند منابع مالی زیادی هستند، امکان استفاده از سرمایه‌های خرد وجود ندارد؛ اما این به معنای بسته‌بودن راه مشارکت‌های مردمی سرمایه‌های خرد نیست.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *