افتتاح نخستین اورژانس سوختگی پیش بیمارستانی در صنایع نفت منطقه اصفهان

 زهرانصیری

 نخستین اورژانس سوختگی پیش بیمارستانی در صنایع نفت منطقه اصفهان، در شرکت پالایش نفت اصفهان، با حضور مسئولان بهداشت و درمان وپالایشگاه نفت به بهره برداری رسید.

در آیین افتتاح این طرح مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به اینکه این مرکز نخستین اورژانس سوختگی پیش بیمارستانی در صنایع نفت منطقه اصفهان محسوب می‌شود گفت: امیدواریم دیگر صنایع نفت استان نیز مبادرت به تعبیه چنین مراکزی نمایند تا در زمان حوادث ناگهانی، معین یکدیگر باشیم. با این وجود پالایشگاه از هم اکنون آمادگی خویش را برای یاری و خدمات اضطراری به صنایع همجوار اعلام می‌نماییم.

 لطفعلی چاوشی، افزود: پالایشگاه اصفهان معضلی از روند خدمات رسانی به همکاران را در بهداشت و درمان، مرتفع نمود که بسیار قابل تقدیر است. در این مرکز برای رسیدگی همزمان به ۱۰ نفر مصدوم، برنامه ریزی شده است.

وی افزود: از آنجایی که در ساعات اولیه سوختگی، به منظور کاهش معضلات ناشی از سوختگی، بیشترین کارها را می‌توان انجام داد، گفت: با تجهیزات مطلوبی که در این مرکز موجود است به محض وارد شدن صدمات احتمالی به مصدومین حادثه آتش سوزی، با ارائه خدمات سریع اولیه و تا رسیدن وی به بیمارستان، علائم و تبعات ناشی از سوختگی به حداقل ممکن خواهد رسید.

رئیس ستاد طب صنعتی و بهداشت صنعت نفت اصفهان نیز با اشاره به اینکه این مرکز دارای دو اتاق مجهز با عناوین “شست و شو” و “پانسمان” است که مساحت هر کدام از این اتاق‌ها ۴۸ متر مربع می‌باشد افزود: خدمات صحیح در اولین ساعات بروز حادثه عامل اصلی پیشگیری از تبعات ناگوار برای جسم مصدوم است.

محمد نیازی اصفهانی، همچنین آماری از تجهیزات این مرکز ارائه نمود و افزود: اورژانس سوختگی پیش بیمارستانی، از نظر امکانات در حد استاندارد قانونی بوده و در موضوع خدمات پیش بیمارستانی برای مصدومان سوختگی، آماده ارائه خدمات به ایشان است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *