افتتاح ۲۰ پروژه عمرانی، خدماتی، کشاورزی در گلپایگان

حسین فراست در جلسه نهایی ستاد فجر شهرستان گلپایگان با گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: ضروری که برنامه‌های دهه فجر با هدف آشنایی جوانان و نوجوانان با آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار شود. وی افزود: جشن‌های دهه فجر باید آنچنان باشکوه و عظمت خاصی برگزار شود که شیرینی آن همیشه در اذهان عمومی باقی بماند. فرماندار گلپایگان با تأکید بر کیفیت، ارجعیت و کمیت برنامه‌های دهه فجر، بیان‌کرد: در سخنرانی‌ها باید وقایع و اتفاقاتی که در پیروزی انقلاب نقش اساسی داشته است برای جوانان بازگو شود. وی اذعان داشت: انقلاب از حاصل خون شهدا و دفاع همه جانبه مردم در پیروی از امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و کسانی که شعارمن انقلابی به تمام معنا سرمی‌دهند باید بدان نیزعمل کنند. فراست اظهارداشت: در دهه مبارک فجر ۲۰ پروژه عمرانی، خدماتی، کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. در ادامه حیدرعلی گل‌محمدی اظهارداشت: پروژه کشتارگاه دام شهرستان از پروژه‌های مهم محسوب می‌شود چون پس از بهره‌برداری منطقه غرب استان را پوشش می‌دهد. مدیر جهادکشاورزی گلپایگان با بیان اینکه در حال حاضرکشتارگاه دام گلپایگان با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی از طریق بخش خصوصی در حال احداث است، گفت: برای افتتاح این پروژه یک روز ویژه در نظر گرفته شود.

 

اتحاد و یکپارچگی تشکل‌های معدنی

کیمیای وطن: رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان خواستار اتحاد و یکپارچگی تشکل‌های معدنی شد و گفت: وحدت تشکل‌ها می‌تواند خواست‌های این بخش را به‌صورت متمرکز دنبال کند. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، احمد خوروش در هشتمین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: خام فروشی به‌عنوان یک معضل پیش‌آمده در بخش معادن است که تشکل‌ها با تمرکز بر روی آن می‌توانند آن را برطرف کنند. رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان به مسائل پیش‌آمده منابع طبیعی برای معادن گفت: برخی از مجوزهای صادرشده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت پس از مطرح‌شدن حضور جانواران در مناطق معدنی از ادامه فعالیت معادن جلوگیری می‌شود. بهتر نیست که از محل حقوق دولتی دریافت شده از معادن هزینه نگهداری در مناطق طبیعی پرداخت شود. اگر خام فروشی به معنای تعطیلی فعالیت امور معدنی، اشتغال، کارآفرینی و صادرات است قطعاً دولت موفق خواهد شد ولی در غیر این صورت می‌توان نتیجه گرفت پروانه‌های اکتشاف و بهره‌برداری مجوز درستی برای تعریف فعالیت مالکان ندارد.

وی از مراحل مقدماتی راه‌اندازی بانک اطلاعاتی معادن و صنایع معدنی در استان اصفهان خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی می‌تواند در توسعه بازار معادن استان و تأمین مواد موردنیاز این معادن کمک کند. ابوالقاسم سرتیپی نایب رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه تعدد تشکل‌های غیردولتی بخش سنگ را یکی از چالش‌های مهم این بخش برشمرد و گفت: حضور ۲۵ تشکل در این بخش به انسجام و یکپارچگی فعالان این بخش کمک نمی‌کند.

 

سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان ازسازمان های موفق است

کیمیای وطن: فرمانداراصفهان طی بازدید ازقسمتهای مختلف مجموعه آرامستان باغ رضوان و ابراز رضایت از خدمات دهی مدیریت وخدمات انجام شده در این مجموعه معنوی گفت: سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان ازسازمان های موفق است وخدمات خوبی به مردم اصفهان ارائه می‌دهد. کفیل بااشاره به تنوع آرامستان ها قدیمی اصفهان اظهارداشت: برای یک پارچه سازی وهماهنگی در خصوص دفن اموات نیاز به یک سازماندهی بود که با همکاری مجموعه فرمانداری سازمان قضایی، پزشکی قانونی و دیگر دستگاهها ی ذی ربط و پیگیری مداوم مدیریت آرمستان اصفهان الحمدله اقدامات خوب ومطلوبی رخ داده است. وی تصریح کرد: بااستقرار شعبه‌ای ازپزشکی قانونی درمحل آرامستان و تشریح اولیه متوفی دیگرنیاز به مراجعه به پزشکی قانونی نیست وبرای تسهیل در امور بعضی از برنامه‌های قانونی اقدامات در خود محل باغ رضوان انجام می‌شود واین خدمات رسانی کمک شایانی در رفت و آمد وصرفه جویی در وقت شهروندان بسیار مؤثر می‌باشد. وی با اشاره به راه اندازی فازهای ۲ و ۳ باغ رضوان و پیشروی پروژه‌های قسمت‌های مختلف نیاز مردم الحمدا… در همه شئون برطرف شده و شرایطی که درآرامستان اصفهان ایجاد شده کمترین نگرانی رااز این آرامستان داریم. در ادامه این بازدید پرورش مدیر عامل سازمان آرمستان رضوان اصفهان با اشاره به وسعت ۱۲۰۵ هکتاری باغ رضوان بیان داشت: ۱۸۰ هکتار از فضای باغ رضوان به فضای سبز اختصاص دارد که ۶۰ گونه گیاه متنوع و مقاوم کاشت شده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *