افزایش قابل توجه  بودجه‌ حوزه های فرهنگی در بودجه ۹۴ شهرداری اصفهان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سهم ردیف‌های بودجه‌ای حوزه فرهنگی در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است .

 وی با اشاره به اینکه هفته گذشته بودجه ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی شهرداری برای سال ۹۴ به تصویب رسید، تصریح کرد: بودجه سال آتی شهرداری با برگزاری جلسات تخصصی و کارشناسی در چندین ماه در شهرداری و پس از آن در شورای اسلامی شهر مورد تصویب قرار گرفت.

 آذربایجانی با تاکید بر اینکه ریل‌گذاری مناسب و متناسب با اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری از جمله انتظارات مدیریت اجرایی شهر از شورای اسلامی شهر است، ادامه داد: از جمله شاخصه‌های مهمی که در بودجه ۹۴ با عنایت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در راهبرد‌های شورا و سپس در تصویب بودجه مدنظر اعضای شورا قرار گرفت، نگاه ویژه به حوزه فرهنگی، اجتماعی بود.

  وی اظهارداشت: این موضوع سبب شد تا شورای اسلامی شهر در تصویب بودجه با تخصیص ردیف‌های اعتباری قابل توجه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در بودجه ۹۴ شهرداری، ریل‌گذاری مناسبی برای بخش اجرایی در عرصه فرهنگ انجام بدهد و زمینه افزایش ظرفیت‌های لازم در این حوزه را چندین برابر کند.

 وی افزود: افزایش قابل توجه سهم ردیف‌های بودجه‌ایی هم در بخش سخت‌افزاری و هم در بخش نرم‌افزاری در بودجه مورد تصویب شورا در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و تغییر مهندسی بودجه در درصد تخصیص‌یافته به بخش برنامه‌ای حوزه فرهنگی نسبت به بخش عمرانی، فرهنگی نسبت به سنوات گذشته چشم‌انداز خوبی را برای این حوزه در بخش اجرا به همراه دارد و انتظار می‌رود که مدیریت اجرایی نیز گام‌های بلندی در این حوزه بردارد.

 رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایجاد ردیف‌های اعتباری برای احداث دو پردیس فرهنگی، هنری و تفریحی و ایجاد ردیف اعتباری برای احداث دو مرکز تخصصی بانوان در بودجه مورد توجه قرار گرفته است.

 وی با تاکید بر اینکه همچنین در بودجه سال آتی شهرداری ردیف اعتباری غیر‌نقدی چهار میلیارد تومانی برای احداث مسجد در چهار منطقه هفت، هشت، ۱۰ و ۱۲ از مناطق شهری که با کمبود مسجد مواجه هستند، پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: افزایش بیش از ۸۰ درصدی ردیف مساعدت به سازمان فرهنگی، تفریحی از ۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۳ به ۳۶ و نیم میلیارد تومان برای سال ۹۴ صورت گرفته است.

 افزایش ۱۳۵ درصدی خرید آثارفاخرهنرمندان

 آذربایجانی به افزایش ۳۰ درصدی ردیف مساعدت به مراکز فرهنگی، خیریه‌ها و مراکز اجتماعی و مطبوعات محلی از پنج و نیم به هفت میلیارد تومان اشاره کرد و ادامه داد: افزایش ۱۳۵ درصدی خرید آثار فاخر هنرمندان، ایجاد ردیف اعتباری برای طرح پخش سراسری اذان در سطح شهر و افزایش قابل توجه ردیف اعتباری در حوزه بخش عمرانی ورزش در احداث ورزشگاه در مناطق محروم به ویژه در مناطق ۹ و ۱۴ در بودجه سال آتی شهرداری مورد توجه قرار گرفته است.

 وی با اشاره به احداث زمین‌های ورزشی رو‌باز با تاکید در مناطق محروم و پیش‌بینی اعتبار لازم برای افزایش و بهینه‌سازی ایستگاه‌های ورزش همگانی در بودجه سال آتی شهرداری تصریح کرد: افزایش ردیف اعتباری برای مناسب‌سازی معابر شهری برای جانبازان و معلولان و ایجاد ردیف اعتباری ۲ میلیارد تومانی برای طرح‌های زیبا‌سازی در بودجه لحاظ شده است.

 احداث موزه شهدا درمحلات

رئیس کمسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: ایجاد ردیف اعتباری برای احداث موزه شهدا در محلات با تاکید بر خانه‌های سه شهید به بالا و ایجاد ردیف اعتباری برای مناسب‌سازی مدارس در محلات برای ورزش‌های همگانی ب ویژه برای بانوان در زمان‌های غیر‌فعال مدارس نیز در بودجه سال آتی مورد توجه قرار گرفته است.

 وی تاکید کرد: همچنین افزایش بودجه‌های کمیته فرهنگ شهروندی، طرح‌های گردشگری و طرح‌های سلامت‌محور و جاده‌های سلامت به عنوان برخی از ظرفیت‌های بودجه ۹۴ در حوزه ‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و تفریحی است که باید با برنامه‌ریزی دقیق و زمان‌بندی برای اجرای پروژه‌ها همراه با پیگیری‌های مستمر توسط حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی شاهد عملیاتی شدن ردیف‌های بودجه در زمان خودش باشیم.

وی با بیان اینکه تخصیص تعدادی از ردیف‌ها در سه ماهه نخست سال آتی مورد تاکید است، گفت: بودجه‌های بهینه‌سازی ایستگاه‌های ورزش همگانی، بهینه‌سازی فضای مدارس در محلات، مناسب‌سازی و بهینه‌سازی مراکز فرهنگی، تفریحی و باغ‌های بانوان سازمان فرهنگی، تفریحی، تخصیص اعتبار مساعدت به مراکز فرهنگی، احداث و مناسب‌سازی زمین‌های ورزشی رو‌باز و ایجاد جاده‌های سلامت از جمله این موارد است.

 وی با اشاره به اینکه هفته گردشگری محلات که هفته دوم آن در محله علی‌قلی‌آقا اتفاق افتاد، یکی از اتفاق‌های خوب فرهنگی است، ادامه داد: اجرای هفته گردشگری محلات با ایجاد محیطی همراه با نشاط و شادمانی برای شهروندان در کنار خانواده آنها فراهم می‌شود و به دنبال آن سبب آشنایی شهروندان با فرهنگ، سنت‌ها، آداب و رسوم، سبک زندگی و داشته‌های هویتی و فرهنگی که در کنار مواجهه با یک معماری اندیشمندانه است می‌شود.به نقل از خبرگزاری فارس

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *