افزایش ۱۰۰ درصدی وقف در خوانسار

رئیس اوقاف شهرستان خوانسارگفت: موقوفات امسال در این منطقه ۶ مورد است که نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

حسن عمادی افزود: یک قطعه زمین به ارزش پنج میلیون تومان برای هزینه‌های مسجد جامع شهرستان، یک قطعه زمین برای توسعه امامزاده ابراهیم(ع) به ارزش ۱۰ میلیون تومان و یک باب منزل مسکونی به متراژ ۷۲ متر مربع به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان برای کمک به بیماران صعب‌العلاج از جمله وقفیات امسال است.

وی همچنین وقف سه دانگ از شش دانگ یک باب مغازه به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان برای کمک به تهیه جهیزیه افراد بی‌بضاعت، کمک به جشن عید غدیر و کمک به بیماران صعب‌العلاج و وقف یک قطعه زمین مزروعی به ارزش ۱۰ میلیون تومان در روستای قودجان برای روضه‌خوانی اباعبدالله الحسین(ع) را از دیگر موارد وقف شده در شهرستان خوانسار عنوان کرد.

وی کمک به ترویج فرهنگ وقف در جهت کمک به حوزه‌های علمیه و مدارس علوم دینی، کمک به دانشجویان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت، تهیه جهیزیه نوعروسان بی بضاعت، کمک به بیماران صعب‌العلاج، کمک به سالمندان بی‌سرپرست، جشن عید غدیر و اعیاد شعبانیه و همچنین کمک به ایجاد موکب برای زائران پیاده‌ روی اربعین حسینی در شهرستان را از زمینه های وقف‌ از سوی واقفان برشمرد و ابراز امیدواری کرد مردم به سمت اینگونه مسائل جهت وقف سوق داده شوند.

وی وقف برای کمک به گسترش علم و فناوری و کمک به مستمندان، خانواده‌های زندانیان، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و کمک به حوادث غیرمترقبه مانند زلزله و سیل را از دیگر زمینه های وقف در شهرستان خوانسار دانست .

عمادی افزود :تعداد کل موقوفات متصرفی در شهرستان خوانسار ۲۹۰ موقوفه است که شامل هزار و ۱۷۶ رقبه و تعداد موقوفات غیر متصرفی ۵۸ موقوفه ، ۳۹۷ رقبه می شود.

وی با اشاره به اینکه همچنین مسجدهای این منطقه دارای ۱۱۵ رقبه، حسینیه‌ها ۴۶ رقبه، آرامستان‌های وقفی ۱۳ رقبه و حوزه‌های علمیه دارای ۴ رقبه هستند افزود: کل بقاع متبرکه شهرستان ۱۲ بقعه بوده و در مجموع کل موقوفات شهرستان خوانسار ۵۲۶ موقوفه است که شامل هزار و ۵۷۴ رقبه است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *