امام جمعه اصفهان: آل سعود مزدورآمریکاواسراییل است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: آل سعود تنها از دنیای کفر، آمریکا و صهیونیست درس می گیرد و همواره برای مسلمانان مشکل آفرین بوده است.
به گزارش کیمیای کویر، سید یوسف طباطبایی در آیین استقبال رسمی از پیکر مطهر پنج تن از قربانیان فاجعه منا در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان افزود: آل سعود، مزدور آمریکا و صهیونیست است و جان مسلمانان را در راه کفر خرج می کند.
وی افزود: در پی بی کفایتی آل سعود بیش از چهار هزار مسلمان بی گناه از سراسر جهان جان خود را از دست دادند و بسیاری مجروح شدند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: این خاندان نه تنها حرمت زائران خانه خدا را حفظ نکردند بلکه حرمت ماه ذی الحجه که ماه امن الهی است و خونریزی در آن حرام است را پاس نداشتند و با بی حیایی جنگ با یمن و کشتار مردم مظلوم این کشور را ادامه دادند.
وی با بیان اینکه مصیبت بسیار جانگذاز کشته شدن تعدادی از هموطنان ما در سرزمین وحی که مقام شهید را دارند، ایام را بر ما تیره کرد، افزود: ایام ذی الحجه که برای همه ما عید است، در غم از دست دادن عزیزانمان، اندوهناک شده است.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه تعدادی از هموطنان اهل سنت ما در استان گلستان نیز در غم از دست دادن عزیزان خود در فاجعه منا به سوگ نشسته اند، این مصیبت را به اهل تسنن تسلیت گفت.
وی اظهار کرد: در عین حال باید به خانواده قربانیان بخاطر اینکه عزیزان آنها در بهترین حالت و در بهترین سرزمین یعنی مشعر در حالیکه شیطان را از خود دور می کردند، در لباس احرام جان باختند تبریک گفت.
وی ادامه داد: جان دادن در چنین حالتی پس از جهاد، بهترین مرگ است و امیدوارم خداوند به خانواده های قربانیان فاجعه منا صبر و اجر
دهد.
آیین استقبال رسمی از پیکر مطهر پنج تن از قربانیان فاجعه منا صبح یکشنبه با حضور مسوولان استان اصفهان در فرودگاه آیت الله شهید بهشتی برگزار شد.
پیکر این قربانیان شب گذشته وارد فرودگاه شهید بهشتی اصفهان شده بود.
این پیکرهای مطهر روز گذشته به همراه پیکر ۱۰۴ تن از جانباختگان ایرانی فاجعه منا وارد کشور شد.
فاجعه منا همزمان با روز عید قربان هنگام حرکت زائران به سمت رمی جمرات به علت بی تدبیری و فقدان برنامه ریزی صحیح مقامات عربستان رخ داد و بیش از چهار هزار زائر کشته
شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
دولت نمی تواند بگوید ما در حال اجرای برجام هستیم
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تا زمانی که مجلس نظر نهایی خود را بیان نکرده است، دولت نمی‌تواند بگوید «ما در حال اجرای برجام هستیم» و نباید مجلس را دور بزند.
حسن کامران با اشاره به تقدیم گزارش کمیسیون برجام و پیامدهای آن به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: چند نکته در این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد اول اینکه گزارش کمیسیون برجام و پیامدهای آن باید دقیق باشد و یک متن سرهم بندی شده را به صحن علنی تحویل ندهد.
وی افزود: دومین نکته این است که تا زمانی که مجلس نظر نهایی خود را بیان نکرده است، دولت نمی‌تواند بگوید «ما در حال اجرای برجام هستیم» و نباید مجلس را دور بزنند، نکته آخر نیز اینکه رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی باید کمک کنند گزارش کمیسیون هرچه زودتر قرائت شود.
کامران گفت: گزارش کمیسیون در قالب طرح دو فوریتی نیست و بعید می‌دانم پس از قرائت برجام، رای‌گیری جهت تصویب یا رد برجام انجام بگیرد، اما در هر صورت نظر مجلس در خصوص برجام بستگی به گزارش کمیسیون دارد و به نظر می‌رسد گزارش ارائه شده مشروط بوده و دولت را با الزاماتی رو به رو سازد.
وی با اشاره به مفاد مطرح شده در متن برجام تاکید کرد: برجام نه خیانت به ملت و کشور است و نه فتح‌الفتوح و با توجه به اینکه نظام مذاکره را پذیرفته است مجلس باید به وظیفه خود عمل کرده و برجام را دقیق بررسی کند.
کامران در ادامه تصریح کرد: اصولا در موضوعاتی همچون برجام، باید طوری عمل کرد تا در کشور شکاف ایجاد نشده و موافقان و مخالفان در جلوی یکدیگر قرار نگیرند، در این بین نظرات رهبری باید اجرا گردند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: از دولت توقع می‌رفت برجام را در قالب لایحه به مجلس ارائه دهد اما با این وجود امیدواریم آنچه که منافع ملی است با رعایت خطوط قرمز انجام گیرد و مجلس به خوبی به وظیفه خود عمل
نماید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *