لزوم انقلاب اقتصادی بر پایه اقتصاد مقاومتی

پروانه شریفی

حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تبریک فرا رسیدن ۲۲ بهمن، ورود با برکت حضرت امام خمینی (ره) به ایران را موهبت الهی دانستند و گفتند: با پیروزی انقلاب طومار نظام شاهنشاهی به زباله دان تاریخ رفت و ایران اسلامی، استقلال عزت و اقتدار یافت.

وی درباره ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی (ره)، گفت: ایشان فردی عارف، عالم، مخلص، مقتدر و در عین حال شجاع و با شهامت بودند که بعد از ۱۵ سال تبعید تصمیم گرفتند به کشور بازگردند.

کامران ادامه داد: دهه فجر بهانه ای است که به یاد داشته باشیم این انقلاب به سادگی به دست نیامده و باید همه آحاد جامعه اعم از مسئولان و مردم قدر بدانند و آن را تقویت کنند.

حفظ نظام از اوجب واجبات است

 وی با بیان این که هرکس در مسیر تضعیف وکم کاری و بد خدمتی به مردم گام بردارد، خیانت کرده است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که حفظ نظام از اوجب واجبات است.

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی با بیان این که انقلاب اسلامی مرهون خون هزاران شهید است، افزود: مسئولان باید جهادگونه در خدمات رسانی به مردم تلاش کنند و با الهام از منویات مقام معظم رهبری، به وظایف خطیر خود عمل کنند.

بی‌توجهی به مردم، ویژگی برخی از مسئولان شده است

کامران با اظهار تأسف نسبت به وجود برخی مسئولان در جمهوری اسلامی، گفت: مسئول در تراز انقلاب اسلامی باید ایثارگر، فداکار و ساده‌زیست باشد و همچنین باید خودش را از مردم بداند و مردم‌دار باشد؛ ولی در حال حاضر تجملات و تشریفات و بی‌توجهی به مردم، ویژگی برخی از مسئولان شده است.

وی با بیان این که مذمت خوی کاخ نشینی و اشرافی‌گری یکی از مسائلی است که امام(ره) نسبت به آن هشدار دادند، خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از گسترش خوی اشرافی گری در میان مسئولان،‌ ضروری است که همواره سخنان امام(ره)  بازخوانی شود تا یادمان نرود بلای اشرافیت و کاخ‌نشینی چه تهدیداتی را متوجه این ملت و کشور می‌کند.

کامران با اشاره به این که رشوه خواری، ثروت اندوزی و پارتی بازی به کشور و وحدت مردم ما آسیب می رساند، گفت: وقتی مردم می بینند یک نفر در کاخ زندگی می کند و آن ها در خانه ای زندگی می کنند که با سختی های زیادی مواجه می شوند، از هم فاصله می گیرند.

مردم از تبعیض و بی‌عدالتی ناراحت هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اغتششات اخیر کشور اشاره کرد و تأکید کرد: مردم ما از انقلاب خسته نشده‌اند بلکه از فقر و تبعیض و بی عدالتی اعتراض دارند، مردم نظام اسلامی را دوست دارند و چندین سال در دفاع از انقلاب از جان مایه گذاشتند، انقلاب اسلامی دستاورد زیادی به ارمغان آورده است و مردم از تبعیض و بی‌عدالتی ناراحت هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب بارها در مورد تبعیض تذکر دادند و مردم کم‌کاری و اشرافیت را قبول ندارند، باید اولویت مسئولان کشور توجه به محرومان باشد.

نقد عملکرد مسئولان

وی افزود: مردم ما با انقلاب هستند برخی هم که اعتراض دارند در نقد عملکرد مسئولان است، البته بحث معترضان با اغتشاشگران جدا است، تأکید می کنم مردم از اختلاس ها، حقوق های نجومی، تبعیض و فقر ناراحت هستند.

کامران ادامه داد: اگر مردم ببینند مسئولان دچار پارتی بازی شده اند و خانواده خود را در کارهای مختلف وارد می کنند و بیکاری در خانواده های آن ها دیده نمی شود و کسانی که دستشان به جایی نمی رسد، باید بیکار باشند انقلاب و وحدت کشور دچار آسیب می شود.

انقلاب اقتصادی بعد از انقلاب سیاسی

وی با تأکید بر لزوم وقوع انقلاب اقتصادی بعد از انقلاب سیاسی، ادامه داد: انقلاب اقتصادی باید بر پایه سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب صورت گیرد تا در پناه آن وضعیت معیشت مردم اصلاح شود و رونق اقتصادی شکل بگیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی حضور در بین اقشار مختلف مردم را اصلی‌ترین وظیفه مسئولان دانست و تأکید کرد: باید کارهای کرده و ناکرده خود را برای ملت بازگو کنید و ارتباطات خود را با مردم افزایش دهید، این را هم باید در نظر گرفت که کارهای تصنعی و نمایشی، هرگز به دل‌ها نمی‌نشیند و اعتمادی ایجاد نمی‌کند.

وی همه را در حفظ این انقلاب و ارزش‌های آن مسئول خواند و گفت: البته اگر کوتاهی‌ هم شده باشد، ناشی از ضعف عملکرد مسئولان بوده و مردم حق دارند در چارچوب دین و قانون به این عملکرد معترض باشند.

کامران نقشه‌های شوم اخیر دشمنان را دلیل محکمی دانست برای اینکه مردم انقلابی کشور بیش از پیش در راهپیمایی ۲۲بهمن امسال حضور داشته باشند، که همیشه ثابت کرده اند جریان شناسی و اقدام به موقع از اصلی ترین ویژگی های آنها است.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *