ملت ایران هرگز از اسلامیت و جمهوریت بازنخواهد گشت

نفیسه الله دادی

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور، در حرم ملکوتی امام خمینی(ره) و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «بازگشت به عقب از محالات است، مردم آن روزهای سیاه و تاریک را پشت سر گذاشته‌اند و هیچ‌کس از نور به ظلمت گذشته برنمی‌گردد»، گفت: امام به ما یاد داد که بقا و ادامه و سرزندگی حکومت با نظر و رأی مردم است و این مردم هستند که حاکمیت ملی و استقلال و آزادی را به دست آورده‌اند و حفظ خواهند کرد و جمهوری اسلامی ایران را برای همیشه پاس می‌دارند.
وی جمهوریت و اسلامیت را یادگار حضرت امام(ره) دانست و با تأکید بر اینکه ملت بزرگ ایران هرگز از این دو اصل برنخواهد گشت، اظهار داشت: آن قدرت‌های استکباری که شورای امنیت سازمان ملل را برای آینده سرنوشت ایران فرامی‌خوانند، باید به‌خوبی درک کنند و بفهمند که ملت ایران هرگز از یادگار امام، یعنی اسلامیت و جمهوریت بازنخواهد گشت.
رئیس‌جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه در این سرزمین سه اصل «اسلام، ملت ایران و کشور ایران» برای ما اساس است، اظهار داشت: همه چیز باید حول این سه محور در چرخش باشد. تا زمانی که اسلام هست و مردم عاشق فرهنگ اسلامند و به ایرانشان عشق می‌ورزند و وحدت ملی را پاس می‌دارند، هیچ قدرت و ابرقدرتی نمی‌تواند مسیر این ملت را عوض کند.
روحانی راه اصلی مردم‌سالاری را انتخابات دانست و گفت: مردم از طریق انتخابات و پای صندوق آرا نظر خود را اعلام می‌کنند. جمهوری اسلامی که دوازده انتخابات ریاست جمهوری، ۱۰ انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۵ انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ۵ انتخابات شوراها و چندین همه‌پرسی را پشت سر گذاشته است، به‌خوبی می‌داند سرنوشتش با قواعد مردم‌سالاری، پای صندوق آرا تعیین خواهد شد.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: رژیم گذشته صدای اعتراض مردم را هم نشنید و فقط یک صدا شنید و آن انقلاب مردم بود. برای حکومتی که فقط می‌خواهد صدای انقلاب را بشنود، بسیار دیر است. حکومت‌ها باید صدای نصیحت، خواست، مطالبه، انتقاد و اعتراض مردم را به‌خوبی بشنوند.
روحانی تصریح کرد: ما در کنار این مقبره منور و در کنار این مرد بزرگی هستیم که در اینجا آرامیده است. او به ما جرئت ایستادگی، نقد و انتقاد یاد داد و به ما آموخت تا در برابر استکبار و مستکبران با قدرت بایستیم. او به ما یاد داد که صندوق آرا را نباید رها کنیم؛ او به ما یاد داد که به فکر محرومان و مستضعفان جامعه باشیم و اخلاق، معنویت و دین را از یاد نبریم.
رئیس‌جمهور گفت: او به ما یاد داد در برابر متجاوزان بایستیم و نگذاریم هرگز استبداد و استعمار به این سرزمین برگردد. دولت در کنار مردم برای اجرای خواست مردم، بیش از همیشه آماده است تا مجری نظرات مردم برای پیشرفت کشور عزیز ایران باشد.
ما بار دیگر در کنار حرم مطهر امام با امام پیمان می‌بندیم راه و آرمان او را رها نکنیم.
روحانی در ابتدای سخنان خود نیز با تسلیت ایام فاطمیه گفت: چهل سال پیش در چنین روزهایی، یعنی یازدهم و دوازدهم بهمن ۵۶، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد با یک نهضت و انقلاب دینی و مردمی، رژیمی تا دندان مسلح را می‌توان سرنگون کرد و مردم می‌توانند بر سرنوشت خود مسلط شوند.
رئیس‌جمهور افزود: آن روزهایی که در تهران جام را به جام اربابان می‌زدند و به احساسات، عواطف و فرهنگ دینی و ملی مردم احترام نمی‌گذاشتند و ایران تحت حاکمیت خود را جزیره ثبات می‌نامیدند، هرگز فکر نمی‌کردند یک سال بعد در چنین روزهایی آن یار سفرکرده و محبوب مردم پس از سال‌ها تبعید در ترکیه، عراق و فرانسه به کشور بازمی‌گردد و طی ۱۰ روز با قیام، مجاهدت و فداکاری مردم، آن نظام ظالمانه را سرنگون
می‌سازد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *