امام جمعه اصفهان: دلیل پیشرفت‌های ایران، کم شدن سایه آمریکا از سر ملت است

امام جمعه اصفهان گفت: کشورهایی که سایه آمریکا بالای سر آن‌ها بوده، پیشرفتی در حوزه‌های مختلف نداشته‌اند و دلیل پیشرفت‌های ایران کم شدن سایه آمریکا از سر ملت است.
به گزارش کیمیای وطن، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، ظهر دیروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با اشاره به حدیثی مبنی بر اینکه اگر کسی زبان خود را کنترل نکند، تقوای نافعی ندارد، اظهار کرد: اگر زبان خود را از مفاسد آن کنترل نکنیم هرچند در جاهای دیگر تقوا داشته باشیم، اما در مجموع تقوای مفیدی را نخواهیم داشت.
وی افزود: امیدواریم امسال سالی پربرکت برای ملت ایران در کنار سرشکستگی برای دشمنان کشور باشد.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه قرآن کریم معجزه‌ای از طرف خداوند متعال است، بیان کرد: بسیاری از مسایل اجتماعی و فرهنگی که در قرآن آمده، مورد قبول عده‌ای نبوده است؛ در طول تاریخ همواره اختلاف نژادی و نژادپرستی وجود داشته که درباره مسیحیان و یهودیان این موضوع صراحتا در تاریخ وجود دارد.
طباطبایی‌نژاد گفت: قرآن کریم یک هزار و ۴۰۰ سال قبل به همه انسان‌ها می‌گوید که شما را از یک پدر و مادر خلق کرده‌ایم و خلقت با رنگ‌های مختلف تنها برای شناختن انسان‌ها از یکدیگر است و گرامی‌ترین انسان‌ها کسی است که اطاعت خداوند را بکند.
وی با اشاره به ۲۰ فروردین و قطع رابطه سیاسی آمریکا با ایران در سال ۵۸ تاکید کرد: بعد از تسخیر لانه جاسوسی، آمریکا با ایران قطع رابطه کرد و امام آن را یک نعمت و هدیه الهی دانست.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: کشورهایی که سایه آمریکا بالای سر آن‌ها بوده، پیشرفت‌هایی همچون در حوزه‌های هسته‌ای، نانو، دفاعی و … نداشته‌اند و دلیل پیشرفت‌های ایران کم شدن سایه آمریکا از سر ملت است.
وی ادامه داد: کسی که می‌خواهد ظلم به ما بکند و مستکبر باشد، درب کشور روی آن باز نمی‌شود و امام در این رابطه می‌گوید که ملت ایران، خطرهای این قطع رابطه را می‌پذیرد؛ چرا که در غیر این صورت باید ذلت را تحمل کند. امام جمعه اصفهان عنوان کرد: با آمریکا روابطی نخواهیم داشت تا زمانی که رفتار خود را عوض کند؛ مشکلی با خرید و فروش ‌کالا با آمریکایی‌ها نداریم، اما آمریکا نباید برای ما تعیین تکلیف کند که آن کالا را کجا به کار ببریم.
طباطبایی‌نژاد با اشاره به روز ملی فناوری هسته‌ای بیان داشت: این روز، نتیجه برداشته شدن سایه آمریکا از سر ملت ایران است و به همین جهت ما جزو معدود کشورهایی شدیم که فناوری هسته‌ای دارند. وی با اشاره به شروع ماه رجب تصریح کرد: ماه رجب، ماه با عظمت بوده و ماه ریزش گناهان و رحمت خداوند بر بندگان است.
امام جمعه اصفهان در پایان با اشاره به موضوع آب شهر و استان اصفهان خاطرنشان کرد: باید بازسازی رودخانه انجام شود تا از زمین و هوا آب رودخانه هدر نرود؛ دولت و ملت باید به فکر رساندن و مصرف صحیح آب باشند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *