امام جمعه اصفهان مطرح کرد آمریکا دست از جنگ با ایران برنمی‌دارد/به دنبال گرفتن دو امتیاز است

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره نهی مذاکره با آمریکا گفت: آمریکا کافر حربی است و بر اساس آیات قرآن ما نباید با کفاری که در حال جنگ با مسلمانان هستند دوستی و رابطه برقرار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار داشت: آمریکا از جنگ با ما کوتاه نیامده و آدم نشده است که ما در مقابل آنها کوتاه بیاییم و با آنها مذاکره کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکا دست از جنگ با ما برنمی‌دارد و اگر توانایی داشت یک نفر از ما را زنده نمی‌گذاشت تاکید کرد: تا زمانی که آمریکا در حال جنگ و استکبار است و می‌خواهد یک امتیاز بدهد و دو امتیاز بگیرد با آن مذاکره نکرده و رابطه‌ای برقرار نمی‌کنیم.

طباطبایی‌نژاد در ادامه با اشاره به مواضع حضرت امام خمینی، مقام معظم رهبری و مراجع تقلید درباره مذاکره با آمریکا افزود: مقام معظم رهبری با هیچ کشوری خصومت شخصی ندارد بلکه مذاکره با هر کسی که با دین خدا خصومت دارد و علیه کشورهای اسلامی به پا خاسته بی‌معناست و این کاملا بر اساس آیات قرآن است.

امام‌جمعه اصفهان در ادامه به نزدیک بودن ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: امروز همه داشته‌های ما از عاشورا‌ست و وظیفه داریم که فرهنگ عاشورا را با فکر و تدبیر گسترش دهیم.

وی با تأکید بر ضرورت عزاداری برای شهادت امام حسین (ع) و مصیبت‌های وارد شده بر اهل بیت ایشان تأکید کرد: مداحان باید مراقب باشند که عزت ائمه در مراسم‌های عزاداری بیان شود و حرفی نزنند که باعث ذلت باشد چراکه شهادت امام حسین (ع) و طلب آب توسط ایشان و حتی اسارت حضرت زینب (س) همراه با شجاعت و عزت بوده است.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه امام حسین (ع) نیاز به شیعه دیوانه ندارد بلکه شیعه عاقل، شجاع و ایثارگر می‌خواهد تصریح کرد: باید تلاش کنیم با برقرار کردن عزاداری‌های ماه محرم به نحو احسن، خودمان را برای کل سال جهت ایستادگی در برابر دشمنان بسازیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان همچنین به روز خانواده اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروز از روش اسلام در مسائل خانوادگی دور شده‌ایم و در صورتی که به آئین اسلام بازنگردیم، روزبه‌روز به سمت فساد پیش خواهیم رفت.

وی آرامش و محبت بین همسران را از جمله آیات خداوند عنوان کرد و ادامه داد: اگر می‌بینید که روابط درون خانواده‌ها به هم می‌خورد و درصد زیادی از ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود به خاطر این است که روش زندگی‌مان عوض شده است.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم محبت بین زن و مرد را مخلوق خود عنوان کرده است تأکید کرد: محتوای غیر اسلامی که امروز در شبکه‌های ماهواره‌ای و تلفن‌های همراه وجود دارد باعث کم شدن محبت بین همسران شده و باعث به وجود آمدن فاجعه می‌شود همان‌طور که در غرب این فاجعه به وجود آمده و آثار آن در کشورهای اسلامی نیز ظاهر شده است.

امام‌جمعه اصفهان همچنین به هفته تقریب بین مذاهب اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی به ابتکار مقام معظم رهبری شکل گرفته است و طی سالیان گذشته علمای شیعه و اهل سنت برای نزدیک شدن به یکدیگر دور هم جمع می‌شوند.

وی ضمن بیان اینکه ما می‌خواهیم جهان تحت سیطره مکتب اهل‌بیت (ع) درآید و این مسئله با بد گفتن به مقدسات دیگر مذاهب امکان‌پذیر نیست اظهار داشت: افرادی که به مقدسات سایر مذاهب اهانت می‌کنند، دیگران را از مکتب اهل بیت دور کرده و در واقع سد راه اهل بیت هستند.

طباطبایی‌نژاد در پایان افزود: باید همانند ائمه با گفتار، رفتار و کردار خوب دیگران را به اسلام راستین دعوت کنیم و کاری کنیم که دیگران به واسطه ما عشق نسبت به اهل بیت پیدا کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *