امام جمعه فولادشهر در گفت‌وگوی اختصاصی با کیمیای وطن مطرح کرد: ضرورت آگاه‌سازی خانواده‌ها درباره خطرات تهاجم فرهنگی

شهر فولادشهر از توابع شهرستان لنجان استان اصفهان است. این شهر در ۲۸ کیلومتری جنوب غربی اصفهان در محور ارتباطی اصفهان‌شهرکرد واقع شده‌ است. فولادشهر اگرچه تاریخچه‌ای طولانی دارد، اما از شهرهای جدید ایران به شمار می‌رود. این شهر ابتدا به عنوان یک شهرک برای اسکان کارکنان ذوب آهن توسط مهندسان ایرانی و روسی طراحی و ساخته شد و تا سال‌ها به همین صورت فعالیت می‌کرد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حدود سال‌های ۱۳۶۲ فولادشهر به شرکت عمران سپرده شد تا اولین گام‌ها
را به سمت شهر شدن بردارد. در نهایت در سال ۱۳۷۲ این شهر با جمعیتی بالغ بر ۱۲۰۰۰ نفر از سوی وزارت کشور به عنوان شهر شناخته و شهرداری آن تاسیس شد. از آن پس فولادشهر در کنار کارکنان ذوب آهن به عنوان شهر پویا و جدید پذیرای هزاران نفر از سراسر کشور شد؛ به گونه‌ای که از نظر تنوع قومی، یکی از متنوع‌ترین شهرهای کشور است.
این شهر در حال حاضر با جمعیتی بیش از ۷۰ هزار نفر یکی از شهرهای مهم استان اصفهان است. به بهانه بررسی مشکلات اجتماعی این شهر به سراغ حجت الاسلام
و المسلمین سید حسین محمودآبادی امام جمعه فولادشهر رفتیم و با ایشان به گفت‌وگو در این زمینه پرداختیم. آنچه می‌خوانید حاصل این گفت‌وگوست.
شرایط اجتماعی شهر فولادشهر به چه صورت است؟
از آنجایی که فولادشهر شهری جدید و مهاجرپذیر است بافت جمعیتی این شهر، بافتی متنوع با فرهنگ‌های مختلف است. افرادی که فولادشهر را برای زندگی انتخاب کرده‌اند با هدف زندگی بهتر و رفاه بیشتر به این شهر آمده‌اند؛ پس می‌توان گفت که شهر فولادشهر، شهر انگیزه و پیشرفت است.
مهم‌ترین آسیب اجتماعی فولادشهر در حال حاضر چیست؟
متاسفانه ضریب نفوذ ماهواره در این شهر رو به افزایش بوده و این یکی از مشکلات مهم این شهر است. دشمن با ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای قصد از هم پاشیدن بنیان خانواده‌ها را دارد؛ ضرورت دارد خانواده‌ها از قصد
و نیت واقعی این دشمنان آگاه شوند. بسیاری از مشکلات امروز مانند طلاق، بدحجابی و … از عوارض وجود همین شبکه‌های ماهواره‌ای در میان خانواده‌هاست.
برای مقابله با این آسیب‌های اجتماعی چه فعالیت‌هایی باید صورت بگیرد؟
مهم‌ترین عامل برای مبارزه با تهاجم فرهنگی آگاه‌سازی مردم و خانواده‌ها درباره خطرات است. تمامی ارگان‌ها به فراخور فعالیت‌های خود وظیفه دارند مردم را از آسیب‌های تهاجم فرهنگی آگاه کنند. کانون‌های فرهنگی، مساجد
هیئت‌های مذهبی و نهادهای فرهنگی در این زمینه نقش پررنگ‌تری دارند و لازم است با ارایه برنامه‌های متنوع جوانان را از این آسیب‌ها دور کنند.
وضعیت استقبال از نماز جمعه در فولادشهر چگونه است؟
خوشبختانه استقبال از نماز جمعه خوب است؛ اما می‌تواند بهتر هم باشد. ما در نماز جمعه فولادشهر سعی می‌کنیم در کنار پرداختن به مباحث دینی و اعتقادی به بصیرت‌افزایی مردم نیز کمک کنیم. نماز جمعه فولادشهر به دور از هرگونه مباحث حاشیه‌ای برگزار می‌شود و از فضایی مطلوب
و معنوی برخوردار است.
دفتر ستاد برگزاری نماز جمعه فولادشهر نیز با نظرسنجی‌های مختلف سعی می‌کند تا کاستی‌ها را تا حد ممکن به حداقل برساند و رفاه بیشتر نمازگزاران را فراهم کند.
سخن آخر
خواسته بنده از مردم فهیم و ولایتمدار فولادشهر این است که قدردان نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه باشند؛ زیرا که نظام اسلامی ما تنها نظام بر پایه احکام الهی
و دین اسلام در سراسر جهان است. اجرای احکام قرآن در هر جامعه‌ای باعث پیشرفت خواهد شد و وجود رهبری دلسوز، شجاع و مقید به احکام اسلامی سرمایه‌ای گرانبهاست که باید قدر آن را دانست. امیدوارم در پرتو قرآن موفق و سربلند باشید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *