امام جمعه کرمان: آمریکایی‌ها دروغگو و عهدشکن هستند

نماینده ولی فقیه در کرمان گفت: ما می‌دانیم آمریکایی ها، دروغگو و عهدشکن هستند و از دولت‌های دنیا باج می گیرند؛ اما از ما نتوانسته‌اند باج بگیرند.
به گزارش کیمیای وطن، آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های نماز جمعه کرمان در مصلی امام علی(ع) افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیاده کردن اقتصاد مقاومتی تاکید دارند و امسال را نیز با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده‌اند.
امام جمعه کرمان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه برجام که مسئولان نظام با شش قدرت جهانی مذاکره کردند و البته کار مهمی بود و حسب ظاهر به نتیجه رسیدند، طبق گفته مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به همه وعده‌های خود حتی بیشتر از آن عمل کرد.
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در این زمینه کارشکنی می کنند، گفت: یکی از شرایط ما برداشتن تحریم‌ها بود؛ هرچند آن تحریم ها برداشته شد، اما رییس جمهور آمریکا از راه های دیگری می خواهد تحریم را در مورد کشور ما برقرار کند.
وی افزود: آمریکایی ها دروغ می گویند؛ آمریکا خودش را کدخدای دهکده جهانی می داند و به خودش حق می دهد در امور سایر کشور و ملت های عالم مداخله کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به ۲۰ فروردین
روز ملی فناوری هسته ای اشاره کرد و افزود: برای کسب این دانش هیچکس به ایران اسلامی کمک نکرد. وی گفت: کشور ایران به وسیله تلاش و کوشش دانشمندان و اندیشمندان هسته‌ای خود این دانش را کسب کرد. امام جمعه کرمان افزود: آمریکایی ها بسیار ناراحت هستند و هر توطئه‌ای را که بتوانند درباره ما اجرا می کنند و رهبری بر همین اساس فرمودند ما غیر از موضوع هسته‌ای درباره هیچ مسئله دیگری با آمریکا صحبت نمی‌کنیم.

امام جمعه یزد تاکید کرد:
ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در خودکفایی ایفای نقش می‌کند

امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف گفت: ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی، نقش مهمی در خودکفایی نظام اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف ایفا می‌کند.
به گزارش کیمیای وطن، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه یزد با بیان اینکه تغییر رفتار مسلمانان از جمله توطئه‌های شوم استکبار جهانی علیه پایداری نظام اسلامی ایران است اظهار داشت: آمریکا، انگلیس و دیگر مستکبران جهان با اصول نظام که انقلاب اسلامی است، دشمن هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اهمیت توجه ویژه به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است، گفت: همبستگی و وحدت کلمه در راستای رشد نظامی، سیاسی، علمی، فرهنگی
اقتصادی و اعتقادی از جمله مهم‌ترین رسالت جامعه اسلامی در عصر امروز است. امام جمعه یزد تبعیت از ولایت فقیه را از مهم‌ترین راهکارهای ایستادگی در برابر توطئه‌های شوم استکبار جهانی دانست و بیان کرد: ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی، نقش مهمی در خودکفایی نظام اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف ایفا می‌کند.
وی خودکفایی روستاها و راه‌اندازی صنایع کوچک و متوسط را از جمله عوامل موثر در تحقق ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ادامه داد: عدم وجود برنامه کاری مناسب از جمله دلایل افزایش بیکاری بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان است.
ناصری با اشاره به ضرورت احساس مسئولیت در قبال آینده یکدیگر افزود: بازاریابی مستمر و گسترده، ارتقای کیفیت محصولات داخلی و کاهش قیمت فروش محصولات، از جمله راهکارهای رفع مشکلات صنایع بزرگ و زمینه‌ساز راه‌اندازی صنایع خرد است.
امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت فرا رسیدن
۲۰ فروردین، روز ملی فناروی هسته‌ای تصریح کرد: دستیابی به فناوری هسته‌ای، نماد ولایتمداری
قدرت علمی، سیاسی و همبستگی ملت ایران در عرصه‌های بین المللی است. وی حراست از دستاوردهای هسته‌ای را از جمله مهم‌ترین رسالت مسئولان و دست‌اندرکاران نظام اسلامی ایران دانست و بیان کرد: قدرت علمی و مدیریت مقام معظم رهبری در بحث دستاوردهای هسته‌ای، استکبار جهانی را مجبور به مذاکره با انقلاب اسلامی ایران کرد.

خطیب جمعه شهرکرد:
دشمنان سعی دارند با مذاکره داشته‌های ما را بگیرند

خطیب جمعه شهرکرد گفت: مذاکرات خوب است؛ اما مسئله این است که ارزش‌های انقلابی و اسلامی نباید در استحاله قرار گیرد؛ آن‌ها سعی دارند با مذاکره ارزش‌ها و داشته‌های ما را بگیرند.
به گزارش کیمیای وطن، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر دیروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۲۰ فروردین، روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار داشت: مسئله هسته‌ای در کشور ما جای خود را باز کرده و مردم باید در شعارهای خود فناوری هسته‌ای را مدنظر قرار دهند.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی باید این حق
علم و فناوری را برای کشور حفظ کند.
خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به مذاکرات بیان کرد: مذاکرات خوب است؛ اما مسئله این است که ارزش‌های انقلابی و اسلامی نباید در استحاله قرار گیرد؛ آن‌ها سعی دارند با مذاکره ارزش‌ها و داشته‌های ما را بگیرند.
نکونام با اشاره به آیه ۶۸ سوره توبه و نشان‌های اهل منافق خاطر نشان کرد: منافقان خود را پیروان رهبری می‌دانند، اما آن‌ها رهبری را به مسخره می‌گیرند و تلاش می‌کنند منکر را در جامع رواج دهند؛ خداوند با منافقان به شدت برخورد و آتش جهنم را به آن‌ها وعده داده است.
وی با اشاره به نشانه‌های اهل تقوا گفت: مبادا اهل تقوا در عذاب‌های جمعی گرفتار شوند؛ همان گونه که در تاریخ آمده، خداوند افراد گناهکار را عذاب می‌کند و بسیاری از این عذاب‌ها نظیر طوفان، زلزله، بیماری و خشکسالی دسته‌جمعی هستند؛ چرا که خداوند وعده برکت را به اهل تقوا داده است.
خطیب جمعه شهرکرد تصریح کرد: اهل تقوا اگر می‌خواهند در عذاب گرفتار نشوند باید امر به معروف و بیزاری از گناه کنند و با سکوت و لبخند با گناهکاران همکاری نکنند.
نکونام با اشاره به شهادت شهید آوینی و هفته هنر انقلاب ادامه داد: هنر انقلاب اسلامی عرصه وسیعی است و هرکس هرگونه هنری در عرصه‌های ناب اسلامی، شهادت و فداکاری دارد، باید به تصویر بکشد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *