امام جمعه کاشان: دولتمردان باید مانع از سوء استفاده غربی ها از برجام شوند

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: متن توافقنامه هسته‌ای موسوم به برجام دارای نقاط ضعف ساختاری و موارد متعددی است که دولتمردان باید مانع از سوءاستفاده غربی‌ها از آن شوند.به گزارش کیمیای کویربه نقل از کاشان اول، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های نماز جمعه کاشان گفت: واقعه عاشورا روز عجیبی در تاریخ امت ها، صلحا، انبیا و اولیای الهی است و هیچ پیامبری نیامده، مگر آنکه بر مظلومیت حضرتش در روز عاشورا گریسته است.
امام جمعه کاشان یکی از اهداف و پیام های مهم عاشورا را احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و تصریح کرد: امروز علی‌رغم گذشت نزدیک به ۴ دهه از آغاز انقلاب اسلامی، هنوز تا نقطه مطلوب این فریضه فاصله داریم و این دو واجب الهی در جامعه ما غریب و منزوی است.
وی افزود: بر اساس روایات ائمه اطهار (ع) عاقبت ترک این امر، تسلط افراد ظالم و ستمگر بر صالحان است.
عضومجلس خبرگان رهبری با ابراز تأسف از اینکه اگر کسی اقدام به انجام این دو فریضه کند، مورد مؤاخذه قرار می‌گیرد، ابراز کرد: درجامعه امروز وضعیت امر به معروف و نهی از منکر به جایی رسیده است که از اشخاصی که مورد خطاب آمران به معروف و ناهیان از منکر واقع می‌شوند، حمایت می‌شود و با آمر و ناهی از منکر برخورد می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به نامه تاریخی رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور در مورد برجام افزود: در متن توافق هسته‌ای نقاط ضعف ساختاری عدیده‌ و موارد متعددی وجود دارد که اگر تیم مذاکره‌کننده، دولت، مجلس و شورای عالی امنیت ملی مراقبت نکنند، شرایط سوء استفاده غربی‌ها،‌ سازمان ملل و آژانس بین‌المللی و انرژی اتمی فراهم می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این نامه با درایت، زیرکی، تیزبینی و آینده نگری که خداوند به رهبری امت اسلامی عنایت نموده است، نکات ابهام را تذکر داده اند تا آمریکایی ها نتوانند از جملات و بعضی فرازها برای در بن بست قراردادن متن توافق استفاده کنند.
امام جمعه کاشان با اشاره به بازتاب‌ گسترده نامه رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های جهان گفت: تفسیر غربی‌ها از رهنمودهای معظم‌له در این رسانه‌ها همچنان ادامه دارد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *